Partnerzy serwisu:

Nowa wersja japońskiego „pocisku” w ruchu

Railway Gazette 16.02.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-02-16 12:27:43 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
To info dla tych, którzy czasem twierdzą - a czasem twierdzą - że powyżej 160 km/h się nietiltuje. Może w Niemczech nie, ale np. w Portugalii tak (przy 220 km/h) i w Japonii przy 270 km/h.

Drugą ciekawostką jest taka, że w Japonii... też mają dyrektorów projektów :-) No! A Polska drugą Japonia miała być - dlatego my mamy więcej!
2013-02-16 12:41:43 Autor: jmmmm
---.dynamic.chello.pl
ciekawe info z wiki:
tilting of up to one degree allows the trains to maintain 270 km/h (168 mph) even on 2,500 m (8,200 ft) radius curves that previously had a maximum speed of 255 km/h (158 mph). Another feature of the N700 is that it accelerates quicker than other shinkansen trains, with a maximum acceleration rate of 2.6 km/h/s. This enables it to reach 270 km/h (170 mph) in only three minutes. Because of these improvements, trains can travel between Tokyo and Osaka on a Nozomi run in as little as 2 hours and 25 minutes (5 minutes faster than before).

niezłe inwestycje żeby zaoszczędzić \"głupie 5 minut\" jak to się u nas mówi...
2013-02-16 12:52:43 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.115.48.143
U nas nawet jeśli by się tyle zainwestowalo żeby zyskać 5 minut to potem ułożone by rozkład z 15 minutowym postojem na stacji...
2013-02-16 13:27:46 Autor: Wędkarz
---.adsl.inetia.pl
A jak oni to robią, że remont torów nie trwa 10 lat?
2013-02-16 14:28:58 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Wygląda na to, że nie wpuszczają ciężkich składów towarowych
na tory dla high speedu.
2013-02-16 17:09:33 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
@Wędkarz
A jak oni to robią, ze remont torów nie trwa 10 lat?.


Bo w Japonii, podobnie i w USA, doba ma 24 godziny. A nie 8 godzin roboczych jak w Polsce.
2013-02-16 17:42:06 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@ Kolejarz z USA: Bo w Japonii, podobnie i w USA, doba ma 24 godziny. A nie 8 godzin roboczych jak w Polsce.

8 godzin? Z moich wcześniejszych doświadczeń: Pobyt człowieka \"w zatrudnieniu\" - faktycznie 8h. Składniki: dotarcie do maszyny na szlaku - 0,5 - 1h, przygotowanie się (przebranie, itd) i maszyny do pracy 0,5 - 1h, kończenie pracy maszyny i jej zabezpieczanie - 0,5h, umycie i przebieranie się, powrót ze szlaku - 1 - 1,5 h. Reszta - czysta praca maszyny...
Kto wie, że jest inaczej? Bardzo proszę o skorygowanie mnie...
2013-02-16 19:46:46 Autor: Ludzik Szynowy
---.opera-mini.net
EN57-8500TDIPSHK też taki będzie. Wężykiem, Jasiu, wężykiem!!!!
2013-02-16 22:24:27 Autor: Zmiennik Arona
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@GFM:
Trudno aby pociągi towarowe o rozstawie szyn 1067 [mm] (taki jest w Japonii standard - z Vmax 160 km/h), jeździły po torach o rozstawie 1435 [mm] dla pociągów Shinkansen.
2013-02-16 22:49:47 Autor: caronen
---.11.113.78.rev.sfr.net

caronen
W odpowiedzi na post Wędkarz:
"A jak oni to robią, że remont torów nie trwa 10 lat?"
Po nocach tory naprawiaja male skosnookie spryciarze.
2013-02-16 23:52:41 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post jurasN:
"@ Kolejarz z USA: Bo w Japonii, podobnie i w USA, doba ma 24 godziny. A nie 8 godzin roboczych jak w Polsce.

8 godzin? Z moich wcześniejszych doświadczeń: Pobyt człowieka \"w zatrudnieniu\" - faktycznie 8h. Składniki: dotarcie do maszyny na szlaku - 0,5 - 1h, przygotowanie się (przebranie, itd) i maszyny do pracy 0,5 - 1h, kończenie pracy maszyny i jej zabezpieczanie - 0,5h, umycie i przebieranie się, powrót ze szlaku - 1 - 1,5 h. Reszta - czysta praca maszyny...
Kto wie, że jest inaczej? Bardzo proszę o skorygowanie mnie..."
A o przerwie przypadkiem nie zapomniałeś?
2013-02-17 00:07:23 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Zmiennik Arona:
"@GFM:
Trudno aby pociągi towarowe o rozstawie szyn 1067 [mm] (taki jest w Japonii standard - z Vmax 160 km/h), jeździły po torach o rozstawie 1435 [mm] dla pociągów Shinkansen."
Dzięki za info - tego nie wiedziałem.

@Robert Wyszyński:
Wymyśl coś z tym igrekiem, żeby towarowych na te tory nie dało się wpuścić.
Rozstawu szyn zmieniać nie można bo nie będzie do niemieckich pasować,
a to byłby poważny błąd. Ale ze skrajnią to by można coś wykombinować.
Może np. superniskie, za to dużo szersze? Chyba nie wiem jak to ugryźć.
Ĺťeby na te tory towarowe nie mogły, a niemieckie ICE jak najbardziej.
2013-02-17 01:20:34 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
Polacy są bardzo zdolnym narodem. Ze złomu potrafią zrobić cuda. Jakby do EN57 dorobić taki nosek, i spłaszczyć dach. Powstałby super pociąg. Krakusy ze sprowadzanego złomu z Wiednia, robią cudowne tramwaje. Nowa podłoga, nowe stołki, lampy, tylko gdzieniegdzie widać brakoróbstwo, z pod niebieskiej farby, wystaje czerwona.
2013-02-17 03:20:24 Autor: Mattijjah
---.179.208.134

Mattijjah
Widzę, że kolejarz_Z_UsA, zwyczajowo nie przepuszcza żadnej okazji aby wylewać swoją żółć... widać musi mu być bardzo dobrze w tym usa... ;)

@RW - Japończycy, w przeciwieństwie do Polaków, nie kupują pociągów na pokaz, jak nas \"pendopodobne\", tylko do używania i stosowania...
2013-02-17 07:06:40 Autor: thomas
---.superkabel.de
http://www.youtube.com/watch?v=hcvtvdAK1fo
Pomiedzynp.: KĂśln a Frankfurt Main ICE 3 rozpedzaja sie do nawet ponad 300 Km/h czas przejazdu 1 godzina , czestotliwosc kursow : co godzine !
2013-02-17 09:35:22 Autor: pasażer
---.5.58.119
Też coś. Nasze stuningowane kible ładniejsze, przynajmniej pasażerowie nie przewracają się przy ruszaniu czy hamowaniu. No i przede wszystkim taka kolej się nie opłaca, nie to co kible u nas wożące często powietrze
2013-02-17 15:14:28 Autor: Autor
---.cable.net-inotel.pl
2013-02-17 03:20:24 Autor: Mattijjah

Szczerze? W tym usa jest lepiej niż u nas, ale miejsce widzenia zależy od miejsca siedzenia. Tam przynajmniej prawo działa tak jak powinno.
2013-02-17 15:43:41 Autor: thom
---.adsl.alicedsl.de
Jakbyś musiał jeździć tym cudownym ICE na wspomnianej przez Ciebie trasie (a właściwie Frankfurt-Aachen) to zmieniłbyś zdanie. Od miesiąca nie zdarzyło mi się, żeby pociąg dojechał bez spóźnienia. Do tego bardzo często prędkość jest ograniczona do 200km/h podobno z powodu tego, że składów ICE3 jest mało (zwłaszcza tych dopuszczonych do jazdy w Belgii) i nie ma czasu na prace okresowe.
Ogólnie - ICE to straszcze dziadostwo.
2013-02-17 21:27:43 Autor: Witek
---.slubice.vectranet.pl
Tja, ICE to dziadostwo... Istotnie. My, Polacy, mamy EN 57, których każdy nam zazdrości.
W piątek jechałem trasą Słubice - Hamburg - Słubice i:
1) nie dość, że kupiłem bilet przez internet od Słubic (autobus 983 włączony jest do VBB),
2) w niecały cztery godziny od wyjścia z domu byłem w Hamburgu (z półgodzinną przerwą na kawę w Berlinie)
3) jechałem ICE Berlin - Hamburg - Berlin i byłem wściekły, bo nawet nie poczułem podróży. W jedną stronę 1h 40 min. Ledwie usiadłem i coś otworzyłem do pracy, byłem na miejscu. Może nie jakieś luksusy jak w Hiltonie, ale czysto, nowocześnie, cicho, szybko i przyjemnie. Konduktorzy mówiący perfekt po angielsku.
Gdyby w Polsce między dużymi miastami funkcjonowały takie połączenia, to byłby zupełnie inny wymiar cywilizacyjny. Tu już nie chodzi o technikę, którą można kupić, ale o to, co daje szybka komunikacja: mobilność społeczeństwa, możliwość funkcjonowania w wielu miejscach. To ubogaca człowieka i środowisko, w którym się może obracać. Likwiduje najgłupszą przeszkodę pt.\"nie mam jak dojechać sensownie\", która hamuje rozwój.
Aha, cena biletu na linii Słubice - Hamburg - Słubice to raptem 113 ? (bez BahnCard), Niewiele więcej niż za bilet IC do W-wy i z powrotem... Bez komentarza.
2013-02-18 00:55:17 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
@Witek
Gdyby w Polsce między dużymi miastami funkcjonowały takie połączenia, to byłby zupełnie inny wymiar cywilizacyjny.

Tylko pytam się po co ładować takie środki i dla kogo?. Chyba tylko na pokaz. Nie można naśladować wielu krajów, twierdząc, bo oni mają, to i Polacy tez muszą mieć. Szybka kolej jest potrzeba dla pasażerów potrzebujących szybkiej kolei, do szybkiego przemieszczania. Jak w celu codziennych przejazdów do pracy, delegacje, do załatwiania różnych potrzeb w różnych miastach, natychmiast. Dziś społeczeństwo Polskie, raczej nie przemieszcza się masowo pomiędzy miastami. Jak dawniej, ci co podróżują to margines, tego co było dawniej. Duże zakłady w miastach poupadały, przyjęcia nie są dniem codziennym, raczej są widocznie zwolnienia. Gdyby w Polsce rozkwitał przemysł, budowało się tysiące firm i zakładów. Owszem taka kolej musiałaby powstać. Dziś przemysł upada, gospodarka hamuje, społeczeństwo ubożeje, życie staje się coraz droższe. Przecież to widać od 30 lat jak na dłoni, ze wszystko idzie w dół. Biznes do Polski się nie pcha, a krajowy się nie rozwija na miarę potrzeb. Ludności ubywa, dużo emigruje. Wiec dla kogo te inwestycje w szybkie pociągi?.

W USA biznes się rozwija każdego dnia, choć tez częściowo kilkaset firm upada. Codziennie z każdego zakątka świata, i z Polski lądują samoloty, pełne potencjalnych pracowników. Statystycznie w USA, co rok, przybywa około milion ludności. Coc są nie ewidencjonowani, bo około 70% pozostaje nielegalnie. Gdzieś tą ludność trzeba po firmach ulokować, i nie ważne czy są legalnie czy nielegalnie?, z czegoś muszą żyć, kupować i czymś dojeżdżać do pracy. Płaca podatki i gospodarka na tym zyskuje.
2013-02-18 08:03:29 Autor: Witek
---.slubice.vectranet.pl
@ Kolejarz z USA
To pytanie o to, co było pierwsze: jajo czy kura...
Czy nasze społeczeństwo nie jest mobilne, bo nie ma odpowiednich połączeń, czy nie ma połączeń dlatego, że Polacy są mniej mobilni i nie chcą jeździć?
Pewnie gdyby takie połączenia funkcjonowały, wiele osób mieszkałoby w jednym miejscu, a pracowało w innym.
Poza tym szybka kolej w Polsce jest potrzebna, bo jesteśmy za małym krajem na połączenia lotnicze. W USA nie da się szybko przedostać między miastami inaczej niż samolotem. U nas, zanim samolot wzleci w powietrze, już musi lądować.
2013-02-18 09:51:45 Autor: gosc
---.xdsl.centertel.pl
@Kolejarz z USA

Bardzo ładnie widać że się w Polsce ludzie nie przemieszczają na korkach na bramkach na autostradach. Potencjał jest tylko klient z autostrady nie pojedzie pociągiem jadącym naokoło, tym bardziej jeśli jeszcze mu się każe w ten pociąg wsiadać na powiatowym dworcu w Kutnie, bo przez milionową aglomeracje w centrum kraju głownych szlaków trasować się nie opłaca bo to bizancjum i zbytek
2013-02-26 14:25:50 Autor: fry
---.play-internet.pl
kokejarz to nie tak... brak szybkich polaczen powoduje rozrost tylko w obrebie aglomeracji, w ten sposob jak u nas to tylko Warszawa urosnie... wszyscy na potege musza stawiac biura w wwa bo tam jest wladza, a jak biura to i magazyny, produkcja.. Dzis dojazd do centrum z takiego tarachomina potrafi trwac ze 2h... Gdyby polaczenia zrealizowano by sprawniej i nowoczesnie to tarachomin nie moglby konkurowac w ogole z 35min (KDP) - 55 min (IC po dobrze wykonanej modernie) polaczeniem z Lodzi... Gdyby takie rzeczy zrobic na Bialystok, Radom, Siedlce, na zach i polnoc to kto chcialby siedziec na tym blokowisku? No ale wlasnie wtedy warszawka stracila by bardzo wielu mieszkancow i podatnikow. Czesc firm mogla by ryzykowac przeniesienie sie do innego miasta gdzie nieruchomosci sa 2x tansze... Po co placic hordendalne warszawskie czynsze jak wyskok do stolicy to jak wyskok na lunch? Po KDP w 2h jest sie z powrotem. A w innych miastach wladza lokalna duze firmy przyjmie z pocalowaniem reki i pupci...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony