Partnerzy serwisu:

Nowa stacja Skierniewice za 370 mln zł

PKP PLK 31.07.2015 279

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-31 14:33:05 Autor: JFK
---.153.102.250
No dobra, fajnie, miało być gotowe w 2012. A kiedy nowe przetargi?
2015-07-31 14:45:55 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
Wlaśnie, co to na Euro nei miało być gotowe, a do dziś nie jest...

A tak się czasem przyjemnie oglądało propagandę w KolejTV....
2015-07-31 16:34:07 Autor: Teresa Rozworowa
---.adsl.inetia.pl
Wie ktoś, kto jest wykonawcą prac? Dolkom Wrocław?
2015-08-01 02:05:38 Autor: s Polski
---.dynamic.gprs.plus.pl
Chińczycy przez Pekin będa pędzić 600km/h , a Polacy przez Skierniewice "stówą" w tym samym czasie - z duszą na ranieniu oczywiście (zwłaszcza maszynista) .
2015-08-01 11:33:13 Autor: rogen
---.centertel.pl
THALES,Strabag,Feroco. Przyjedź i zobacz ,bo to wzorcowe i imponujące tempo robót !!! Uczyć się od tych ludzi...
2015-08-02 18:13:05 Autor: alan
---.toya.net.pl
wykonawcą jest thales, strabag, feroco
2015-08-02 22:11:34 Autor: Pasażer 2015
---.free.aero2.net.pl
Codziennie widać zmiany na lepsze. To najszybsze tempo remontu na tej trasie, które widziałem jako pasażer. A korzystam z tej linii już kilkanaście lat.
2015-08-03 19:40:37 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Gorszego tercetu nie widziałem. Ale jaja. Strach będzie jeździć przez Skierniewice.
2015-08-03 20:05:28 Autor: FRY
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pewnie jeszcze moje dzieci albo wnuki nie będą mogły dojechać z Łodzi do Warszawy w czasie który pokonywała lux torpeda. To już 10 lat modernizacji i nic szybciej. Wszak okaże się że pociąg z Łodzi do Warszawy zejdzie poniżej 1:30 dopiero po 2022 jak zakończy się remont centralnego wraz z linią średnicową. Cała ta modernizacja nadaję się pod prokuratora, w tym czasie gdyby rozpocząć planowaną KDP "Y" już by były ukończone tory na odcinku Warszawa - Łódź a czas dojazdu wyniósłby 35 minut. W 2022 czas będzie na poziomie 80 minut ale również niedługo bo odcinek Łódź - Skierniewice już będzie mocno zużyty i pewnie czas wróci na standardowe 1:50. Dziękujemy PKP?
2015-08-04 00:43:35 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie jest tak źle jak pisze FRY, bo modernizacja nabrała tempa, ale czy jej wszystkie założenia są prawidłowe? mam kilka uwag (wg mojej wiedzy):
1. peron nr 3 ma być jednokrawędzowiowy. Czy warto wydawać kupę kasy na peron, żeby zrobić jedną krawędź, skoro jest tam możliwość budowy dwóch torów?

2. perony 1 i 2 w swojej końcowej części (od Warszawy) są na łuku. Niby nic, bo na wielu stacjach perony są na łuku, ale tu jest wyprofilowany tor, co powoduje że przerwa pomiędzy torem a peronem jest _duża_ i wysiadanie i wsiadanie jest bardzo niewygodne. Można było to wyprostować perony przy tej okazji, ale jakoś nikt nie pomyślał o wygodzie pasażerów w tym zakresie.

3. Można było pomyśleć o budowie przejścia podziemnego z budynku dworca na wszystkie 3 perony. Byłoby to znacznie wygodniejsze i krótsze dla ludzi, co ma znaczenie o tyle że peron nr 3 jest dość oddalony. Ponadto, można było pomyśleć o budowie drugiego przejścia (mogłoby być nad ziemią) międzyperonowego, ale przy końcu peronów.

4. Peron 3, który w Skierniewicach się przyda, zwłaszcza przy powrocie pociągów pasażerskich na linię łukowską, zasadniczo powinien być w innym miejscu - z boku budynku dworca, a nie dalej za peronem drugim. Wiem że tam jest budynek dworca tymczasowego, który trzeba by wyburzyć (oraz przebudować schody na wiadukt) - we władaniu PKP SA, więc spółki PKP PLK i PKP SA musiałyby się dogadać a to pewnie byłoby najtrudniejsze, ale ta lokalizacja peronu byłaby najwygodniejsza dla pasażerów. Szkoda.

4. Modernizacja zasadniczo nie obejmuje prawej części stacji (tory parzyste). A szkoda. Zawsze by można przytrzymać tam pociąg towarowy. Albo zrobic tory postojowe dla pociągów, które korzystałyby z peronu zlokalizowanego z boku budynku dworca.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony