ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia]
inf. pras., oprac. ms ⚫ 20.08.2020 ⚫
3,3k


![ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia] ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200820140311csm2PodbijarkatoroworozjazdowaspolkaZRKDOMwPoznaniu5479b8d31b.jpg_60-60.jpg)
![ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia] ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200820140323csm3PodbijarkatoroworozjazdowaspolkaZRKDOMwPoznaniu606fd4fa95.jpg_60-60.jpg)
![ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia] ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200820140323csm4PodbijarkatoroworozjazdowaspolkaZRKDOMwPoznaniub84dde12b0.jpg_60-60.jpg)
![ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia] ZRK-DOM ma nową podbijarkę torową [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200820140324csm5PodbijarkatoroworozjazdowaspolkaZRKDOMwPoznaniuad433dd66e.jpg_60-60.jpg)
Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu odebrał od firmy Plasser & Theurer uniwersalną podbijarkę rozjazdów i torów typu UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic. To druga maszyna, która w ramach zawartej 5 lipca 2018 r. umowy, trafiła do ZRK-DOM - spółki zależnej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W ubiegłym roku odebrano podbijarkę torową Dynamic Tamping Express 09-3X.
Obie maszyny to jedne z najnowocześniejszych pojazdów tego typu w Europie. Wyposażone są w moduł dynamicznej stabilizacji toru, co umożliwia szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót. Dzięki wykorzystaniu tej technologii znacznie skraca się czas prac, dzięki czemu zaraz po ich zakończeniu, pociągi mogą jechać bez ograniczeń prędkości.
– Nowoczesne maszyny gwarantują szybsze tempo prac. Dla pasażerów pociągów i przewoźników towarowych oznacza to sprawniejsze i punktualniejsze podróże. Sprzęt dobrze sprawdza się również w trakcie prac utrzymaniowych. W efekcie otrzymujemy wysoką jakość infrastruktury i wyższy poziom bezpieczeństwa, co dla nas, jako zarządcy infrastruktury kolejowej, jest priorytetem – ocenił Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Zakupiona maszyna to wysokowydajna uniwersalna podbijarka służąca do poziomowania, podnoszenia, regulowania i podbijania torów oraz rozjazdów. Wszystkie funkcje połączono w jednej maszynie dla lepszej wydajności i jakości prac. Pojazd o ponad 34 m długości i wadze 144 ton potrafi w ciągu jednej godziny wyregulować wraz ze stabilizacją 800 m toru.
Nowy sprzęt zapewni sprawną i szybką realizację prac interwencyjnych i naprawczych torów, dzięki czemu pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo przewozów pasażerskich i towarowych. Maszyna będzie wykorzystywana także w robotach inwestycyjnych, m.in. przy przebudowie układu torowego stacji Radom Wschodni.
– Zakup dwóch nowych, wysokowydajnych podbijarek o najnowocześniejszych parametrach pracy to kolejny etap największego programu inwestycyjnego spółki. Wysoka wydajność i jakość pracy zwiększą nie tylko potencjał maszynowy, ale również pozycję konkurencyjności spółki na rynku – powiedział Janusz Busz, prezes ZRK DOM.
Odebrana we wrześniu ubiegłego roku przez Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Sp. z o.o. podbijarka torowa Dynamic Tamping Express 09-3X, wykonuje już prace m.in. na liniach Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny oraz Leszno – Głogów. Z kolei palownica dwudrogowa PV 15 RPR odebrana w sierpniu 2019 r. jest wykorzystywana m.in. na liniach Łódź Kaliska – Zgierz i Łódź Widzew – Kutno, gdzie pracuje przy wbijaniu w podłoże betonowych pali, służących jako fundamenty do montowania słupów sieci trakcyjnej.
– Nowoczesne maszyny gwarantują szybsze tempo prac. Dla pasażerów pociągów i przewoźników towarowych oznacza to sprawniejsze i punktualniejsze podróże. Sprzęt dobrze sprawdza się również w trakcie prac utrzymaniowych. W efekcie otrzymujemy wysoką jakość infrastruktury i wyższy poziom bezpieczeństwa, co dla nas, jako zarządcy infrastruktury kolejowej, jest priorytetem – ocenił Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Zakupiona maszyna to wysokowydajna uniwersalna podbijarka służąca do poziomowania, podnoszenia, regulowania i podbijania torów oraz rozjazdów. Wszystkie funkcje połączono w jednej maszynie dla lepszej wydajności i jakości prac. Pojazd o ponad 34 m długości i wadze 144 ton potrafi w ciągu jednej godziny wyregulować wraz ze stabilizacją 800 m toru.
Nowy sprzęt zapewni sprawną i szybką realizację prac interwencyjnych i naprawczych torów, dzięki czemu pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo przewozów pasażerskich i towarowych. Maszyna będzie wykorzystywana także w robotach inwestycyjnych, m.in. przy przebudowie układu torowego stacji Radom Wschodni.
– Zakup dwóch nowych, wysokowydajnych podbijarek o najnowocześniejszych parametrach pracy to kolejny etap największego programu inwestycyjnego spółki. Wysoka wydajność i jakość pracy zwiększą nie tylko potencjał maszynowy, ale również pozycję konkurencyjności spółki na rynku – powiedział Janusz Busz, prezes ZRK DOM.
Odebrana we wrześniu ubiegłego roku przez Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Sp. z o.o. podbijarka torowa Dynamic Tamping Express 09-3X, wykonuje już prace m.in. na liniach Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny oraz Leszno – Głogów. Z kolei palownica dwudrogowa PV 15 RPR odebrana w sierpniu 2019 r. jest wykorzystywana m.in. na liniach Łódź Kaliska – Zgierz i Łódź Widzew – Kutno, gdzie pracuje przy wbijaniu w podłoże betonowych pali, służących jako fundamenty do montowania słupów sieci trakcyjnej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |