Partnerzy serwisu:

Nowa linia spawania aluminium we wrocławskim zakładzie Alstom

inf. pras 03.10.2022 1,3k

arrow
arrow
Nowa linia spawania aluminium we wrocławskim zakładzie Alstom
Fot. Alstom
Nowa linia spawania aluminium we wrocławskim zakładzie Alstom
Nowa linia spawania aluminium we wrocławskim zakładzie Alstom
Nowa linia spawania aluminium we wrocławskim zakładzie Alstom
Nowa linia spawania aluminium we wrocławskim zakładzie Alstom
Alstom uruchomił w zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu linię spawania aluminium. Podkreśla, że zastępowanie cięższej i trudniejszej w obróbce stali lżejszym i efektywniejszym pod wieloma względami aluminium to nowoczesny trend w produkcji taboru kolejowego.
Jak czytamy w komunikacie, nowa linia spawania aluminium stworzy co najmniej 100 nowych miejsc pracy w zakładzie Alstom we Wrocławiu i wiąże się z inwestycjami o wartości prawie 10 mln euro, obejmującymi nowe urządzenia i maszyny, dostosowanie infrastruktury zakładu do nowej technologii oraz szkolenia pracowników. Docelowo ta inwestycja umożliwi zakładowi Alstom we Wrocławiu pozyskanie nowych projektów i produkcję pudeł aluminiowych do pociągów regionalnych na rynki europejskie. Jednocześnie, rozwijane będą kompetencje pracowników zakładu z różnych działów. We wdrażaniu nowej technologii w zakładzie Alstom we Wrocławiu, aktywnie uczestniczy chorzowski Alstom Konstal, który od wielu lat jest ekspertem w zakresie spawania aluminium i z powodzeniem produkuje kompletne pojazdy dla zagranicznych przewoźników: pociągi regionalne POP dla włoskiej Trenitalii, czy też pociągi ICNG dla Holandii.

– Alstom przoduje w technologii spawania aluminium w produkcji taboru kolejowego w Polsce i będzie nadal rozwijał i popularyzował tę efektywniejszą oraz bardziej ekologiczną od klasycznej stali technologię. Aluminium ma wiele zalet w stosunku do stali nierdzewnej w budowie pociągów. Gwarantuje niższą masę pociągów, co w efekcie przyczynia się do zużywania mniejszej ilości energii do zasilania pociągu i tym samym niższej emisji CO2. Jednocześnie zmniejszona waga wagonu oznacza, że prędkość pociągów może być wyższa nawet na istniejących torach kolejowych – mówi Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich, cytowany w komunikacie.

Alstom podkreśla, że przemysł kolejowy coraz częściej odchodzi od wykorzystywania stali i zastępuje ją aluminium jako podstawowym materiałem do budowy pociągów. Jest to konsekwencja przenoszenia innowacji z przemysłu lotniczego i kosmicznego, gdzie nacisk na opracowanie materiałów o niskiej wadze jest ogromny i adaptacji ich przez przemysł kolejowy. Aluminium posiada wysoką podatność na kształtowanie – można je łatwo obrabiać w dowolny kształt, a nadmiar materiału w pełni nadaje się do recyklingu. Dzięki temu skraca się cykl produkcyjny pociągów.

Firma dodaje, że wrocławski zakład posiada unikalne kompetencje technologiczne i jest wiodącym producentem lokomotyw oraz pojazdów pasażerskich, w tym także nadwozia do pociągów dużych prędkości. Powstają tam również ramy wózków dla różnych typów pojazdów szynowych. Łączna wartość realizowanych projektów wynosi blisko 700 mln euro, a w zakładzie pracuje ponad 1 000 osób. Nowa linia do spawania aluminium jeszcze bardziej poszerzy portfolio projektów realizowanych przez zakład – zapewnia Alstom.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony