Nowa linia kolejowa na Słowacji. Już jeżdżą po niej pociągi
Michał Szymajda ⚫ 18.09.2020 ⚫
7,6k

Fot. Subterra
W czwartek 17 września Słowacja zrobiła kolejny krok w kierunku otwarcia najdłuższego nowego odcinka linii kolejowej, który zbudowała jako niepodległe państwo. 17 kilometrów nowych torów z tunelami i mostami docelowo połączy miejscowości Púchov – Považská Teplá.
Ponad 10 z 17 kilometrów nowej trasy zbudowano w całkowicie nowym śladzie. Jak podaje portal zdopravy.cz, najważniejszymi obiektami na niej są dwa tunele o łącznej długości aż trzech kilometrów (pierwszy z nich ma 1081 metrów, drugi – 1861) oraz długi na 1270 metrów most kolejowy nad zalewem.
Na linii trwają jeszcze prace przy wykończeniu tuneli, zakończą się w grudniu 2021 roku i wtedy, z prędkością 160 km/h, pojadą tędy pociągi. Cały szlak będzie dwutorowy. Koszt budowy to 335 milionów euro. Dużą część z tej sumy gwarantuje Unia Europejska. Prace budowlane są obecnie opóźnione o kilkanaście miesięcy.
18 września doszło już do otwarcia części linii, co spowodowało skrócenie czasu przejazdu o cztery minuty między Bratysławą a Powaską Bystrzycą dla najszybszych pociągów. O dwie i pół minuty szybciej jadą składy regionalne.
Na linii trwają jeszcze prace przy wykończeniu tuneli, zakończą się w grudniu 2021 roku i wtedy, z prędkością 160 km/h, pojadą tędy pociągi. Cały szlak będzie dwutorowy. Koszt budowy to 335 milionów euro. Dużą część z tej sumy gwarantuje Unia Europejska. Prace budowlane są obecnie opóźnione o kilkanaście miesięcy.
18 września doszło już do otwarcia części linii, co spowodowało skrócenie czasu przejazdu o cztery minuty między Bratysławą a Powaską Bystrzycą dla najszybszych pociągów. O dwie i pół minuty szybciej jadą składy regionalne.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |