Partnerzy serwisu:

Nocny pociąg z Warszawy do Trójmiasta i Kołobrzegu pojedzie latem trasą objazdową

Michał Szymajda 03.04.2019 198

Nocny pociąg z Warszawy do Trójmiasta i Kołobrzegu pojedzie latem trasą objazdową
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Tylko jeden nocny pociąg połączy w sezonie letnim 2019 Warszawę z Trójmiastem i Kołobrzegiem. Na dodatek pojedzie wydłużoną trasą przez Kutno i Bydgoszcz. PKP Intercity tłumaczy, że możliwości innego trasowania pociągów nie ma, ze względu na liczne prace modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK.
W grudniu 2018 PKP Intercity przetrasowało nocny pociąg TLK Ustronie, który od lat łączył Kraków, Kielce i Warszawę z Trójmiastem, po czym dojeżdżał do Kołobrzegu. Obecnie, ze względu na prace torowe na południe od Warszawy i nocne prace na magistrali E65 na północ od stolicy, pociąg omija Warszawę. Tym samym, po raz pierwszy od niepamiętnych czasów nie ma ona nocnego połączenia z Trójmiastem i Pomorzem Środkowym.

Na dojazd TLK Ustronie do Warszawy od południa nie ma obecnie szans, ze względu na zamknięcie linii nr 8 od Warki do Radomia, które będzie trwało przez następne kilkanaście miesięcy. Zdaniem PKP Intercity w nocy nie jest także możliwy przejazd magistralą E65 i tak ma być również w sezonie letnim. Jednak na brak bardzo popularnego pociągu nocnego z Warszawy nad morze, PKP Intercity nie może sobie pozwolić. Dlatego pociąg od końca czerwca do września pojedzie, ale zmienioną trasą.

– W sezonie letnim PKP IC uruchomi jeden pociąg nocny z Warszawy do Helu prowadzący grupę wagonów do Kołobrzegu. Będzie to pociąg TLK Mierzeja jadący z Lublina. Ten pociąg pojedzie jednak przez Kutno i Bydgoszcz. Pociąg Ustronie nadal będzie kursował swoją dotychczasową trasą objazdową, a więc pominie Warszawę. Taki rozkład jazdy pociągów w sezonie letnim podyktowany jest koniecznością jego dostosowania do trwających inwestycji na liniach kolejowych – poinformowała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

TLK Mierzeja wyjdzie z Warszawy Centralnej o 22:05. Będzie prowadził dwie grupy wagonów: do stacji Hel przez Gdynię oraz do stacji Kołobrzeg przez Piłę, Białogard i Koszalin. Niestety, spore miasta na Pomorzu Środkowym: Słupsk i Lębork, skąd bardzo łatwo dostać się takich popularnych miejscowości jak Ustka i Łeba, pozostaną bez tego połączenia.

Prawdopodobnie turystyczne miejscowości Pomorza Środkowego będą też przez dwa następne sezony odcięte od licznych połączeń sezonowych. W 2020 roku na linii 202 między Gdynią Chylonią a Słupskiem ma się rozpocząć inwestycja, która doprowadzi do znacznego ograniczenia przepustowości na niej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony