Partnerzy serwisu:

Nocne zamknięcie stacji Kutno na dłużej. TLK „Uznam” przez Łódź

Kasper Fiszer 21.10.2022 4,6k

Nocne zamknięcie stacji Kutno na dłużej. TLK „Uznam” przez Łódź
Przebudowywana stacja Kutnofot. Kasper Fiszer
Postępuje opóźniona modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Prace trwają m.in. na ważnej węzłowej stacji Kutno i są prowadzone m.in. w porze nocnej. Zarządca infrastruktury zdecydował się na utrzymanie kilkugodzinnej przerwy w ruchu, w związku z czym dalekobieżny pociąg z Warszawy i Szczecina pozostanie na długim objeździe przez Koluszki i Łódź.
Choć według pierwotnego harmonogramu roboty pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską miały być już od dłuższego czasu zakończone, modernizacja jednej z najważniejszych magistral kolejowych w kraju trwa. Roboty są prowadzone na obszarze, który ma podlegać powstającym lokalnym centrom sterowania (LCS) w Łowiczu i w Kutnie. W drugiej ze wskazanych lokalizacji zarządca infrastruktury zdecydował się na ograniczenie ruchu pociągów w porze nocnej, co ma ułatwić realizację inwestycji.

– Na stacji Kutno i szlakach przyległych kontynuowane są prace przy budowie i podłączaniu urządzeń nowego systemu sterowania – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Robotnicy przebudowują też układ torowy w zachodniej części stacji. W związku z tym od początku września wieczorne TLK „Kociewie” z Gdyni do Łodzi oraz poranny kurs w kierunku przeciwnym, a także nocne TLK „Uznam” z Warszawy do Szczecina i Świnoujścia kursują zmienionymi trasami.

W Kutnie trwa montaż urządzeń sterowania ruchem

Pierwszy z wymienionych kursów kończy bieg we Włocławku, drugi zamiast przez Łowicz i Kutno kierowany jest przez Koluszki, Łódź-Widzew oraz Poddębice (w tym ostatnim przypadku bez postoju handlowego). – W kolejnych miesiącach najintensywniejsze prace nadal będą realizowane w godzinach nocnych – zapowiada przedstawiciel PKP PLK. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami „Kociewie” wróci jednak w październiku do Łodzi.

Zmiany w organizacji ruchu jeszcze przez pół roku

Na swoją podstawową trasę nie wróci natomiast „Uznam”. Nadal będzie on kierowany przez Łódź i pozostanie jedynym pociągiem nocnym w trzecim co do wielkości mieście kraju. Dla podróżnych z innych miast oznacza to istotne wydłużenie czasu podróży i długości pokonywanej trasy. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać co najmniej do połowy grudnia, a więc przez cały okres obowiązywania kolejnej tzw. korekty rozkładu jazdy.

Pasażerowie muszą jednak liczyć się z o wiele dłuższym okresem obowiązywania zmian. – Zakończenie robót mających wpływ na ruch pociągów pasażerskich przewidziane jest na wiosnę 2023 r. – stwierdza bowiem Rafał Wilgusiak. Zapewnia jednocześnie, że wszelkie uzgodnienia z przewoźnikami odbywają się z należnym wyprzedzeniem, a podróżni będą otrzymywać informacje o rozkładzie jazdy odpowiednio wcześnie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony