Partnerzy serwisu:

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz

Michał Szymajda 31.12.2019 273

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz
Wizualizacja nowego mostu łączącego Kostrzyn i Kietz
Ponad dwa lata będzie trwała budowa nowego kolejowego mostu nad Odrą, który połączy Kostrzyn z Kietz. W tym czasie do Kostrzyna nie będą dojeżdżać pociągi regionalne z Niemiec.
Prace związane z przygotowaniem do olbrzymiej inwestycji rozpoczną się w lutym 2020 od budowy centrum przesiadkowego przy dworcu w Kietz. W rejonie stacji kolejowej powstanie m.in. parking na ponad 300 samochodów. Dopiero wtedy, gdy będzie on gotowy prace przeniosą się na most. To logiczne rozwiązanie: Niemcy chcieliby umożliwić pozostawienie na nim aut mieszkańcom Kostrzyna, których, pomimo braku bezpośredniego pociągu z tego miasta, chcą namówić do dalszej podróży koleją. Obecnie między Kostrzynem a Niemcami kursuje dziennie aż 19 par pociągów regionalnych.

Trasa kolejowa między Kietz i Kostrzynem będzie całkowicie zamknięta dla ruchu kolejowego dopiero w końcu 2020 roku. Budowany przez Niemców most kolejowy będzie miał 260 metrów długości i powstanie w miejscu obecnej przeprawy. Jego ponowne otwarcie dla ruchu zaplanowano w grudniu 2022 roku. Budowie będą towarzyszyły szeroko zakrojone prace saperskie, bowiem o Kostrzyn w 1945 roku toczyły się bardzo ciężkie walki.

Tymczasem w Szczecinie zostało zawarte porozumienie pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie – Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Strony będą współpracować w zakresie przebudowy torów (dojazdu) do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew – Kostrzyn nr 203.

Współpraca będzie prowadzona w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. RZGW zrealizuje przedsięwzięcie inwestycyjne własnym kosztem.

– Inwestycja dotycząca przebudowy mostu kolejowego i dojazdu do nowej przeprawy nad Odrą w Kostrzynie jest bardzo ważna dla zapewnienia sprawnych działań lodołamaczy na Odrze oraz zwiększenia możliwości żeglugi – powiedział Krzysztof Woś zastępca prezesa Wód Polskich ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą.

Przedstawiciele PKP PLK oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie omówili już wariant techniczny dojazdu do nowego mostu, m.in. zapewnienie dostosowania dojazdu do przyjętej wysokości mostu. Obiekt będzie miał wysokość zapewniającą, sprawną komunikację na rzece - wymaganą V klasę żeglowności wg wymogów europejskich. Możliwe będzie również prowadzenie akcji lodołamania.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony