Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Artur Bogdanowicz/Rynek Kolejowy ⚫ 14.09.2016 ⚫
1,1k


![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/836227703159079.jpg_60-60.jpg)
![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/ice4db116510.jpg_60-60.jpg)
![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/ice4db116512.jpg_60-60.jpg)
![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/ice4db116546.jpg_60-60.jpg)
![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/ice4db116549.jpg_60-60.jpg)
![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/ice4db116739neu.jpg_60-60.jpg)
![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/CsUGHCSXgAAf2Utlarge.jpg_60-60.jpg)
![Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja] Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/CsT1QoJWAAAMPbClarge.jpg_60-60.jpg)
Nowe składy dużych prędkości ICE 4, znane wcześniej jako ICx, zostały dziś zaprezentowane pasażerom. Na tory wyjadą w grudniu 2017 roku.
Trzy miesiące po jubileuszu 25-lecia pociągów ICE w Niemczech Deutsche Bahn przedstawia czwartą generację tych pojazdów. Testy bez pasażerów rozpoczną się już za parę dni, zaś od grudnia zaplanowano testowe kursy z pasażerami w ramach regularnych przewozów.
ICE 4 (do września 2015 określane jako ICx) wyjadą na tory w grudniu 2017 i stopniowo zastępować będą pociągi ICE 1 i ICE 2. Docelowo w ruchu ma się znaleźć 300 składów w dwóch konfiguracjach: dwunasto- (od 2017 roku) i siedmioczłonowej (od 2020 roku). Jednostki będą osiągać prędkość maks. 250 km/h.
Pełny dwunastoczłonowy pociąg ma prawie 350 metrów długości i dysponuje 830 miejscami siedzącymi (w tym 205 w klasie pierwszej), zaś w wersji siedmioczłonowej znajdzie się tam 456 miejsc (w tym 77 w klasie pierwszej), włącznie ze strefą malucha, a także z wagonem restauracyjnym. Wagony posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. W składach znajdą się także miejsca dla rowerów. Dotąd przewóz jednośladów był możliwy tylko w klasycznych składach wagonowych i pociągach regionalnych.
Nowe pociągi Deutsche Bahn zamówiły w maju 2011 roku u Siemensa. Firma ta zdecydowała się na strategiczne partnerstwo ze swoim dotychczasowym konkurentem – firmą Bombardier Transportation. W pierwszym etapie powstanie 130 pociągów, które na tory wyjadą w drugiej połowie 2017 r. (choć pierwotnie do DB miały dotrzeć już w 2016 r.). W kolejnych latach DB otrzyma od konsorcjum kolejne 170 pociągów. Bombardier, posiadający sieć fabryk w całej Europie, odpowiada za produkcję pudeł pojazdów. Część produkcji ulokowano w Polsce, o czym pisaliśmy szeroko w miesięczniku "Rynek Kolejowy".
Aktualizacja, godz. 15:00
Punktualnie o 14:00 pociąg pojawił się na berlińskim dworcu. Film z prezentacji wnętrza nowego pociągu można zobaczyć tutaj.
ICE 4 (do września 2015 określane jako ICx) wyjadą na tory w grudniu 2017 i stopniowo zastępować będą pociągi ICE 1 i ICE 2. Docelowo w ruchu ma się znaleźć 300 składów w dwóch konfiguracjach: dwunasto- (od 2017 roku) i siedmioczłonowej (od 2020 roku). Jednostki będą osiągać prędkość maks. 250 km/h.
Pełny dwunastoczłonowy pociąg ma prawie 350 metrów długości i dysponuje 830 miejscami siedzącymi (w tym 205 w klasie pierwszej), zaś w wersji siedmioczłonowej znajdzie się tam 456 miejsc (w tym 77 w klasie pierwszej), włącznie ze strefą malucha, a także z wagonem restauracyjnym. Wagony posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. W składach znajdą się także miejsca dla rowerów. Dotąd przewóz jednośladów był możliwy tylko w klasycznych składach wagonowych i pociągach regionalnych.
Nowe pociągi Deutsche Bahn zamówiły w maju 2011 roku u Siemensa. Firma ta zdecydowała się na strategiczne partnerstwo ze swoim dotychczasowym konkurentem – firmą Bombardier Transportation. W pierwszym etapie powstanie 130 pociągów, które na tory wyjadą w drugiej połowie 2017 r. (choć pierwotnie do DB miały dotrzeć już w 2016 r.). W kolejnych latach DB otrzyma od konsorcjum kolejne 170 pociągów. Bombardier, posiadający sieć fabryk w całej Europie, odpowiada za produkcję pudeł pojazdów. Część produkcji ulokowano w Polsce, o czym pisaliśmy szeroko w miesięczniku "Rynek Kolejowy".
Aktualizacja, godz. 15:00
Punktualnie o 14:00 pociąg pojawił się na berlińskim dworcu. Film z prezentacji wnętrza nowego pociągu można zobaczyć tutaj.
Da ist der neue #ICE4. #premiere pic.twitter.com/phQhKJuG1t
— Oliver Santen (@osanten) September 14, 2016
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |