Partnerzy serwisu:

Niejasności dotyczące modernizacji linii E 65

Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna, 16 lutego 2010 16.02.2010 166

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-02-16 08:48:52 Autor: mm
---.adsl.inetia.pl
\"W PKP PLK od kilku miesięcy zastanawiają się, czy opłaca się podnosić prędkość pociągów na linii z Warszawy do Gdyni do 200 km/h.\" - pewnie że się nie opłaca zróbmy to po polsku zlikwidujmy całkowicie tą linie.
2010-02-16 09:21:08 Autor: M K
---.tczew.net.pl
Bez komentarza ,bo jak bym tu napisał co o tym myślę to napewno administrator byłby zmuszony to usunąć .
2010-02-16 09:44:16 Autor: Maurycy
---.ntlworld.ie
NIK i prokuratura już dawno winna zająć się działalnością gdańskiego oddziału PLK! Wtedy będziemy wiedzieli dlaczego się tak dzieje.
2010-02-16 09:49:23 Autor: emigrant
---.255.200.96
Brak mi słów, zatkało mnie! O ile mi wiadomo to nakaz przejazdów bezkolizyjnych dla predkości powyżej 160km/h to nie jest polskie prawo tylko ten przepis sięga całej Europy a nawet szerzej. Pewności nie mam wiec czekam na potwierdzenie.
2010-02-16 10:34:36 Autor: Hubert Pollak
---.home.aster.pl
@emigrant

bzdura! 200 km/h jest na wielu przejazdach na świecie:
http://www.youtube.com/watch?v=NBcPSgPraWI

znak jest w milach!
2010-02-16 10:57:56 Autor: Krzysztof K.
---.147.145.133.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Z powyższego artykułu wynika, że:
1) dziennikarz nie do końca wie o czym pisze, bo np. to że wiadukty będą budowane po modernizacji nawierzchni kolejowej było wiadomo od początku,
2) Jacek Poniewierski jak zwykle jest niezorientowany w tym co robi, a swoje maile i pisma jak zwykle rozsyła w kopii do połowy grupy PKP [jak domniemuję w celach autopromocyjnych]. Dziwię się że AF komentuje takie rzeczy, bo chyba wie kim jest Poniewierski...
Jeden niezorientowany człowieczek swoim pismem takie zamieszanie medialne zrobił...
2010-02-16 14:19:58 Autor: jajo
---.chello.pl
Brawo,że DGP odkrył bałagan w PLK,tylko dlaczego jest on tolerowany, a nawet dalej pogłębiany! Poniewirskiemu nawet autopromocja nie pomoże,ten Pan wogóle nie wie co to jest kolej,stanowisko otrzymał bo to człowiek......z ulicy.
2010-02-16 15:03:20 Autor: Bartek Sadowski
---.243.200.98
Retoryka i styl pytań zadawanych w tekście opublikowanym na łamach DGP - przypomina mi poziom brukowca Fakt
2010-02-16 16:16:29 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl
Akurat ten tekst Dziennika jest bardzo bliski prawdy i problemów, które były zgłąszane od dawna i o którym pisalismy zarówno w RK jak i na forum - i jeszcze napiszemy w najbliszych czasie.

Otóż dla E 65 Północ - jak powszechnie wiadomo - przyjęto parametry przechylnego pudła (1,4 - 1,6 m/s2), a więc krzywe przejściowe, przechyłki, korekty łuków itp. Fajnie.

Tylko że w ślad za tym nie poszły:

- zakup titlów (to nie wina PLK-i, ale BRAKU spójności projketów - patrz rząd, ministerstwo profesorkie zajmujące sie duperelami, a nie ważnymi rzeczami)

- zmiana przepisów z 0,6 na 0,8 lub 1 m/s2 dla klasyki

- ustalenie przepisów dla tiltów, czyli 1,4 - 1,6 m/s2 na trasach zmodernizowanych

- zmiana przepisu dot. odległości między osiami torów dla 200 km/h (jeśli wagony lub składy mają szczelne okna, nieotwieralne zasadniczo), czyli z 4,5 metra do 4 metrów (badania robiono na szlaku Opalenica - Nowy Tomyśl na E 20, po co je robiono, dla oklasków?).

Innym problemem jest zasadność (wątpliwa) rwanego kangurzego skakania z szybkości 120/140/160 do 180 i 200 km/h na odcinkach 7-10-15 kilometrowych.

Więc tym powinno się zająć ministerstwo, bo \"biedna\" Peelka nie wie co z tym zrobić - a nie duperelami i durną wojną z samorządowym przewoźnikiem.
2010-02-16 16:36:35 Autor: Bartek Sadowski
---.243.200.98
Tak Robert. Masz rację, ale tekst tendencyjny pozbawiony konkretu. Odnoszę wrażenie że Pan Szczepaniuk wyrusza na wojnę odwetową z państwową koleją zaopatrzony w garść kamieni brukowcowych. Każdy kamlot posiada gotową, wygrawerowaną wcześniej tezę. Szybki zamach, a dla wzmocnienia rzut Adrianem Furgalskim - jak zwykle gotowym (użyczyć się) do medialnego rzucania o każdej porze dnia i nocy.
2010-02-16 17:11:59 Autor: Bartek Sadowski
---.opera-mini.net
\"Kangurze skoki\" w prędkościach to problem który, moim zdaniem, pozbawia sensu całą modernizację od Ciechanowa aż do Szymankowa.

Może nie należy martwić się brakiem taboru, bo czekają nieużywane obecnie tlity z DB. Te których dotychczas nie sprzedano do Chorwacji są w sam raz a i Talgo też stoją bez ruchu. Jest także wystarczająco dużo czasu na załatwienie zezwoleń biurw w UTK.
2010-02-16 19:09:54 Autor: zorientowany
---.219.110.1.devs.futuro.pl
@RW
W tym wypadku problem jest tylko w zakupie ( a raczej jego braku ) TILT-ów.
Pozostałe parametry ( adop. czy szerkokość międzytorza ) mozna zmienić ( jak się będzie chciało ) jednym pociągnięciem pióra.
Po to między innymi CNTK robiło badania na E20. Poza tym to nie tylko problem E65 ale wszystkich modernizowanych linii E ( 20 , 30 , 65 pn , 59 )w Polsce - bo wszędzie jest międzytorze 4,0.Tylko CMK ( jako linia nowobudowana ) ma rozstaw osiowy torów 4,5
I masz rację , ze przepisami powinno sie zająć MI bo to \"ono\" podpisało sie pod rozporządzeniem 151 !
2010-02-16 20:30:40 Autor: Piotr
---.chello.pl
Fakty:
1. Technicznie PLK robi linię na 200 ale dla wychylnego pudła.
2. PLK duma jak zwiększyć prędkość pociągów klasycznych powyżej 160 km/h np. w związku z łukami nie na 200 a na 175 km/h.
3. technika wyprzedziła polskie prawo, a nowelizacja rozporządzenia o warunkach technicznych czeka na nowelizację już 3 rok w MI! Wniosek o tę nowelizację złożyła właśnie PLK ale dziadki piaskowe w MI i UTK śpią!
2010-02-16 20:53:11 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
3 rok czeka???!!!

No to brawo panie profesorze od kolei. I brawo BIURWA w MI - ta co ją tak podobno - m.in. kocham za \"TEMPO\" prac.

Skupcie się WRESZCIE da jasnej cholery na tym co jest POTRZEBNE dla unowocześnienia modernizacji linii kolejowych (na czym znasz się pan, profesorze, jak wilk na hokeju). To są kwestie najistotniejsze, a nie Waści wstyd, bo \"bekart\" (niechciane dziecko profesora) podebrał ulubionej firemce IC kilkanaście milionów z biletów.

Bo pana na taczkach wywiozą do Szczecina i nawet nie podstawią tych taczek pod EIC Chrobry :-)

Tak poza tym nawet jakby odważnie (byłbym pod wrażeniem!) podnieśli te normę do niemieckiej i innych czołowych zarząadów (1 m/s2), to i tak klasyka w życiu nie pojedzie po wielu łukach żadnego 200 km/h - prócz prostych odcinków. I szarapnina będzie jak na Wrocław - rawicz, gdzi zuzywa się DWA RAZY więcej enrgii, niż gdyby jazda była płynna 120-140 km/h. Zaczyna to być bez sensu.

A to dlatego, że państwo (czytaj MI) tak dba o spójność projektów kluczowych dla gospodarki.

Jeżeli już kilka lat temu bano się tilta, jak wilka złego, to trzeba było robić SW pod klasykę, a nie zlecać m.in. CNTK robienia wszystkiego pod tilta. Co oczywiście miało sens, ale wymagało kontynuacji, albo rezygnacji z takiej koncepcji.

Kiedy w Polsce za takie rzeczy (marnotrawstwo szmalu!) ktoś będzie wreszcie odpowiadał?!
2010-02-16 21:30:45 Autor: geodeta
---.200.214.24
mój kumpel powiedział ze to pismo wyciekło z geodezji PKP, czyli ktoś chyba chce poszerzenia szyn, żeby się załapać na wykup i zgarnąć szmal!!!
2010-02-16 21:59:40 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
To czy musi do mediów jakieś biurwiczne pismo \"wyciekać\", aby WRESZCIE biurwa ministerialna ruszyła dupska w sprawach, o których się wie i się mówi od kilku lat?

Przecież to ĹťADNA nowość, ani sensacja.
2010-02-16 22:30:11 Autor: pracownik PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dziennikarze po raz kolejny sie nie popisali!!!! co ma piernik do wiatraka! Od zmiany przepisów jest Ministerstwo Infrastruktury a nie PLK!!!! jeśli ktos 3 lata temu napisał pismo do MI a odzewu brak to wina PLK? widocznie w MI są ludzie niekompetentni którzy nie wiedza o co komus w tym piśmie chodzi! wg mnie chodzi o cos innego- naobiecywali politycy i ministrowie że te wywalajac kupę miliardów zrobimy linie pod Vmax 200 km/h a tu dupa zbita ! bo przepisy nie pozwalają! i kto bedzie winny- PLK !a kto ma zmienic przepisy? odpowiednie ministerstwo! racje ma pan Wyszyński że czas najwyższy niektóre przepisy zmienic bo skoro w europie da rade to u nas też.
2010-02-16 23:08:21 Autor: Jan
---.compi.net.pl
Chciałoby się zawołać Gierek wróć. E65 do Gdańska powinna być jak ósemka do Kielc/Krakowa i wiedenka do Częstochowy/Katowic. Czyli obsługa miejscowości po drodze i moderna do 160 i koniec. A do Gdańska powinna być tak jak planowano 40 lat temu północna CMK - albo pod 250 albo KDP.
2010-02-16 23:38:24 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
IMIENNIE i po nazwisku powinno się rozliczać RAPORTOWO oraz FINANSOWO zarówno ministrów jak i ich zastępców resortowych.

Jeśli rzeczywiście PLK - a tego nie wiem - pisała już oficjalne pisma w tej sprawie (zmiany przepisów - jak wyżej) i napisała ponownie teraz, a te dziady ministerialne na to nic nie odpowiedziały i nic nie zrobiły - to tym bardziej.

Nędza polega na tym, że tę całą państwową biurwę (rozplenioną jeszcze lepiej niż na pekapie) nikt z niczego nie rozlicza IMIENNIE. A powinien za:

- niedopilnowanie REALIZACJI SPÓJNOŚCI projektu E 65 Północ (brak tilta) i marnotrawstwo funduszy budżetowych i unijnych na ETCS-2, wiadukty, dzioby itp.

- brak zmiany normy przys. odsr. z 0,6 na 1 m/s2 dla klasyki (dla linii zmodernizowanych lub odpowiednio utrzymanych - na reszcie zostawić 0,6)

- brak zmiany przepisu o barierze 130 km/h dla linii bez ETCS-u i taboreta (czyli wszystkich)

- brak zmiany przepisu o normatywie prześwitu między osiami torów dla 200 km/h z 4,5 metra do 4 metrów (dla taboru z stałymi oknami).

I jak będę miał chwilę czasu i ochoty, to napiszę takie pismo do MI, kancelarii premiera - z wnioskiem o pociągnięcie ministrów/wiceminitra za niedopilnowanie tych arcy ważnych sprawa.

Po czym roześlę mój wniosek do prasy i zabawię się w Szczepanika. A chwycą temat - chcecie się założyć?
2010-02-17 12:26:25 Autor: Bartek Sadowski
---.243.162.164
Chcemy się założyć. Możemy nawet postawić na tenże zakład (utrzymania istniejących przepisów) dobre wino. Albo wódkę jak wolisz.
2010-02-17 13:14:10 Autor: RW
---.adsl.inetia.pl
Ja się chcę założyć, że prasa - podobnie jak \"Dziennik\" - chwyci temat, a nie że zaraz spowoduje to zmianę dziadowskich i archaicznych polskich przepisów.

Do tego tłum biurokratów na czele z tłumem wiceministrów potrzebuje zapewne kolejnych 3 lat nicnierobienia i myślenia o d... Maryni.

Albo badań oddzaływań tilta/klasyki na polskie tory i przytwierdzenia, jakby były zasadniczo odmienne od torów, gdzie jeździ się klasyką 1 m/s2 (jak w Niemczech), a tiltem 1,4 - 1,6 m/s2, czyli np. w Czecach.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony