Partnerzy serwisu:

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Michał Szymajda 04.01.2022 7,8k

Nie ma chętnych na naprawę EP09
Fot. EJ77, SM42.pl
Ponownie nie było chętnych do naprawy 15 lokomotyw serii EP09. Do przetargu nikt się nie zgłosił.
Drugi z przetargów miał doprowadzić do wyłonienia wykonawcy napraw poziomu P5 na 15 lokomotywach EP09, zdolnych prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h (pod warunkiem obecności w nich dwóch maszynistów, z uwagi na brak ETCS w nich). Niestety, nie zgłosił się nikt chętny. Jeszcze rok temu swoje oferty w przetargach na prace przy EP09 zgłaszał Olkol i Newag.

Termin wykonania naprawy okresowej jednej lokomotywy określony w konkursie ofert na maksimum 70 dni stanowił 20% wagi przetargu, okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie – 10%, a cena – 70%. W opcji była możliwość wykonania napraw okresowych P4 dodatkowych 7 lokomotyw elektrycznych tej serii.

O sytuację związaną z naprawami EP09 pytaliśmy PKP Intercity na początku grudnia. Docierały bowiem do nas informację o trudnościach z realizacją zadania polegającego na naprawach i przeglądach EP09 w ramach umowy podpisanej w czerwcu. 

- Z końcem listopada powróciła z Olkolu jedna lokomotywa EP09 po naprawie P4. Kolejne dwa pojazdy są w trakcie napraw, z których jeden powinien powrócić z naprawy do końca grudnia. Obecna sytuacja nie stwarza zagrożenia dla realizacji rozkładowych kursów pociągów prowadzonych lokomotywami EP09 – napisała Agnieszka Serbeńska. Na początku grudnia spółka nie zakładała jednak, że kolejny przetarg na naprawdę EP09 zakończy się fiaskiem.

– Stan prowadzonych napraw jest monitorowany na bieżąco. Warto podkreślić, że naprawy P4 lokomotyw EP09 również realizowane są przez PKP Intercity Remtrak – dodała przedstawicielka PKP Intercity.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony