Partnerzy serwisu:

Nie ma chętnych do przeglądów i unowocześnienia wagonów Z1 dla PKP Intercity

Michał Szymajda 30.01.2020 204

Nie ma chętnych do przeglądów i unowocześnienia wagonów Z1 dla PKP Intercity
Wagon Z1B w składzie pociągu PKP IntercityFot. Adam Kilian
Ostatecznie nikt nie zgłosił się do przetargu na naprawę poziomu P5 z unowocześnieniem wagonów Z1, których PKP Intercity używa do prowadzenia ekspresów, także międzynarodowych.
Wagony typu Z1A (pierwszej klasy) i Z1B (klasy drugiej) należą do serii budowanej w drugiej połowie lat 90. przez ABB lub przez FPS w kooperacji z ABB. Pomimo przeszło 20 lat, które minęły od ich produkcji, nadal uważane są za bardzo wygodne i ciche. Stąd wykorzystywane są przez PKP Intercity do zestawiania pociągów ekspresowych i międzynarodowych, choć widać już po nich zużycie.

W przetargu rozpisanym w październiku PKP Intercity chciało przekazać aż 40 wagonów Z1A i Z1B do koniecznej naprawy głównej połączonej z unowocześnieniem niektórych ich elementów (miał się pojawić m.in. nowoczesny system informacji dla pasażerów).

Przetarg podzielono na 3 zadania: w części pierwszej chodziło o naprawę i przegląd 8 wagonów 1. klasy, w drugiej 26 2. klasy, w trzeciej 6 wagonów, także drugiej klasy.
Niestety, pomimo upływu ponad 3 miesięcy, nie udało się znaleźć wykonawcy w przetargu. Liczba pytań świadczy, że byli nim zainteresowani. 21 stycznia przewoźnik odpowiedział na 47 pytań dotyczących zadania.

PKP Intercity nie może sobie pozwolić na nieprzeprowadzenie P5 wspomnianych wagonów. Ich wycofanie z ruchu znacząco pogorszyłoby warunki podróży w ekspresach krajowych i pociągach międzynarodowych. Dlatego należy się spodziewać powtórzenia przetargu. Remont wagonów Z1 wpisany jest zresztą w strategię taborową spółki.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony