Partnerzy serwisu:

Nie było chętnych na używane spalinowe pociągi od GPW

Michał Szymajda 10.05.2017 502

Nie było chętnych na używane spalinowe pociągi od GPW
Fot. Patryk Farana
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągowe nie sprzedało wystawionych na licytację trzech spalinowych zespołów trakcyjnych. Na pojazdy, pierwotnie przeznaczone dla Kolei Śląskich, nie było chętnych.
GPW ogłosiło, że chce sprzedać jeden dwuczłonowy DH2 i i dwa trójczłonowe VT614 w połowie kwietnia. Posiadany przez wodociągową spółkę DH2 eksploatowany był z powodzeniem przez Pomorski Oddział Przewozów Regionalnych i Koleje Śląskie (do 2014 r.). Natomiast bardziej komfortowe, przeznaczone do ruchu międzyregionalnego VT614 nie uzyskały w Polsce dopuszczeń do ruchu, nie mają też niestety kompletnej dokumentacji. Chociaż pojazdy są w dobrym stanie technicznym (część z nich jest niestety „ozdobiona” graffiti), do licytacji przewidzianej na 5 maja nie zgłosili się chętni.

– Niestety nie wpłynęła do nas żadna oferta dotycząca zakupu pojazdów, będziemy zastanawiać nad ewentualnym ponowieniem licytacji – usłyszeliśmy od pracownika GPW. Dodajmy, że GPW nie widzi problemu, by pojazdy można było kupić nie w komplecie, lecz pojedynczo.

Czy pojazdy znajdą nabywców?

Czy pojazdy mają szanse na sprzedaż? Wydaje się, że największym problemem może być brak dopuszczeń do ruchu UTK, które uniemożliwia przejazd z pasażerami pojazdów VT614.

– Pojazdy są w dobrym stanie, ale nie jesteśmy zainteresowani kupnem jednej sztuki DH2 z dopuszczeniem, bo to generuje spore koszty związane z pozyskiwaniem części do nietypowego taboru. Z kolei proces uzyskania dopuszczenia i kompletacji dokumentacji VT614 może być długi i kosztowny i zawsze pojawia się dyskusja, czy celowy, w wypadku dobrych, ale jednak kilkudziesięcioletnich pojazdów – powiedział nam pragnący zachować anonimowość członek zarządu jednej z kolejowych spółek marszałkowskich.

Kolejne pojazdy mogą znaleźć się na rynku

Wkrótce należy spodziewać się licytacji kolejnych pojazdów, które niegdyś miały znaleźć się w taborze Kolei Śląskich. Według naszej wiedzy chodzi o 5 sztuk pojazdów DH1 i DH2, które wcześniej jeździły w Kolejach Holenderskich, a które zajął komornik na majątku spółki Inteko. Więcej na ich temat piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony