Partnerzy serwisu:

Nie będzie tanich pociągów Poznań – Berlin

Gazeta Wyborcza, 20 sierpnia 2010 20.08.2010 332

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-08-20 12:51:38 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O, patrz pan. A w sporze MI/PKP/pIC vs PR/iR nikt jeszcze nie zastosował argumentu typu \"może prowadzić do osłabienia spójności terytorialnej naszego kraju\"... ;-)

Rząd spod szyldu PO takie pierdoły pociska? No przecież jakbym najbardziej zagorzałych PiSiorów słuchał...
2010-08-20 12:58:55 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ano i jeszcze to - może zatem zlikwidujmy wszystkie pociągi międzynarodowe w naszym kraju, co? Poza tymi z pIC ma się rozumieć, bo gdzieżby vice ministerek od kolei swojemu pupilkowi krzywdę zrobił...

W końcu o każdym pociągu międzynarodowym (choćby tylko przygranicznym) można powiedzieć, że \"przyczynia się do marginalizacji\" czegoś tam (od rzeczonych \"regionalnych portów lotniczych\" po puby, bo w Czechach jest tańsze piwo). Absurd goni absurd.
2010-08-20 13:01:11 Autor: SOKista
---.markom.krakow.pl

SOKista
Jeśli kogoś stać na latanie, to będzie stać i na BWE. Swoją drogą skoro ludzie się nauczyli wcześniej kupować bilety lotnicze (bo taniej) to niech pomyślą też o SparDay :)
2010-08-20 13:02:15 Autor: mieszkaniec Poznania
---.internetdsl.tpnet.pl
Moja Babcia mówiła \"Europa kończy się w Strzałkowie\" więc z Poznania byłyby tanie bilety do Berlina bez proszenia zapyziałej warszawki
2010-08-20 13:08:23 Autor: Czomo
---.56.100.226

Czomo
Nie rozumiem tu czegoś, dlaczego uruchomienie taniego połączenia Poznań - Berlin przez PR jako RE do którego dopłacał by UMWlkp po stronie polskiej nie może być uruchomione???, chęć uruchomienia takiego połączenia wyraziło nawet VBB, więc patrząc na to ilu chętnych jest do uruchomienia takiego połączenia, i fakt że Urząd Marszałkowski by do tego dopłacał, to dlaczego jeden z drugim ministerkiem i reszta biurówy boją się że odbiorą pasażerów prestiżowej spółce??? To nawet nazwać konkurencją nie idzie no bo jak??? Już nie wspominając o firmach lotniczych które i tak własnych klientów mają. UM i PR robiły wszystko żeby to połączenie uruchomić, przygotowały wagony, testowały lokomotywy... i co??? D&*a zbita.
2010-08-20 13:19:02 Autor: Juzio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
bo to są panie duperele. Znaczy minister rzycią do obywatela. Tak się porobiło.
2010-08-20 13:48:42 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Regularne połączenia autobusowe/busowe też są z MSZtem uzgadniane?
2010-08-20 13:49:27 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Prosta sprawa - jak jedzie międzynarodowy spod szyldu państwowego pICu, to jest \"rozwój współpracy transgranicznej\", a jak spod niepaństwowego PR/czegoś innego to jest \"osłabianie spójności terytorialnej kraju\". Mamy do czynienia po prostu z kolejnym epizodem wojny z czymkolwiek, co śmie konkurować z \"prestiżową spółeczką\". Założę się, że gdyby np. KD chciała uruchomić pociąg z Wrocka do Wawy przez Katowice i CMK, to byłoby w stosunku do niej dokładnie to samo, co obecnie MI i trup(a) PKP wyprawia względem PR.
2010-08-20 13:56:17 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
\"Rząd uznał, że taka współpraca \"może prowadzić do osłabienia spójności terytorialnej naszego kraju\" i „marginalizacji regionalnych portów lotniczych\"\"

Wiele rzeczy w swoim życiu słyszałem. Nigdy nie powiem, że \"nic mnie już nie zdziwi\" - na pewno nie w Polsce, w tym dzikim kraju jak to określił Miro Drzewiecki. To hasło po prostu mnie rozbawiło. Napiszę do dzienników telewizyjnych różnych stacji, żeby zrobiły na ten temat reportaż. Może któraś się skusi? Normalnie \"Rejs 2\". :)
2010-08-20 14:03:37 Autor: Lina
---.tktelekom.pl
Marszałku,
odwagi, nie rezygnuj, to służba społeczeństwu, które tych połączeń pragnie jak koń owsa!
Zawsze liczyliśmy na spójnośc europejską, na ruch przygraniczny, na wymianę gospodarczą itd. , propagowaliśmy wspólnotę, a to warszawka boi się konkurencji Berlina? (wiadomo, tam są większe wyprzedaże, a warszawski handel nie może stracić klientów...?)
2010-08-20 14:05:34 Autor: figaro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a może tak połaczenie RegioEkspres Poznań - Berlin przez Krzyż, gorzów i Kostrzyn?? czas przejazdu niewiele gorszy a i Gorzów by się dorzucił do pociągu, im też zależy :)
2010-08-20 14:16:48 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Tak jak pisałem wcześniej: powiadomiłem TVP1, TVN, Polsat i Superstację .
Mam nadzieję, że któraś się skusi na pokazanie tak żenującej decyzji polskiego rządu, mającej na uwadze tylko i wyłącznie własny interes.
2010-08-20 14:18:31 Autor: Mattijjah
---.236.0.46

Mattijjah
A może wypadałoby tym zainteresować UOKiK lub wyżej, KE - że polski rząd ochrania monopol państwowej spółczyny?
Teoretycznie, jakby się uczepić kruczków prawnych, to można by ten pociąg uruchomić (jako, że partnerem jest VBB to nie byłoby tak łatwo go ukatrupić jak IR PRów).
Z drugiej strony Marszałek, nie chce iść na wojnę bo wybory niedaleko, a po co sobie wrogów narobić...
Z drugiej strony, jeśli np. wejdzie DB, czy CD, i będą chcieli uruchomić podobne połączenia w podobnych cenach (w tym momencie głośno się zastanawiam) - to co w tedy? Im też MI zabroni?
2010-08-20 14:31:58 Autor: Adam
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"... Rząd uznał, że taka współpraca \"może prowadzić do osłabienia spójności terytorialnej naszego kraju\" i „marginalizacji regionalnych portów lotniczych\", bo pasażerowie zaczęliby latać z Berlina ...\" - chyba się kebabów z Centralnego najedli !!!
2010-08-20 15:25:33 Autor: a
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Urząd Marszałkowski nie potrzebuje zgody MI, żeby uruchomić pociąg międzynarodowy.
2010-08-20 16:38:17 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Cytat:

\"Rząd uznał, że taka współpraca \"może prowadzić do osłabienia spójności terytorialnej naszego kraju\"

Imbelstwo, kretyństwo, debilizm - w odróżnieniu od durnej nowomowy politycznej i rządowej, ja nazywam sprawę po imieniu :-)

I właśnie dlatego, dzięki takim ściemom - mimo sympatii do (dawnego) PKP IC - popieram obecnie wszystkie działania, aby podgryzać SZTUCZNIE chroniony i pompowany monopol tej (czy innej) firmy kolejowej. Nie liczy się interes LUDZI - pal licho, że wyborców, bo to ważne tylko przed parlamentarnymi - tylko zasrane interesy polityczno pekapiarskiej KLIKI.

To mnie wkurza - dlatego teelków obecnie unikam jak zarazy - jeżdżę tylko IR-ami. I fajnie.
2010-08-20 16:43:18 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Do

Julek k... \"KEBAB\" Duperelek

Ĺťyczę Ci w Twoim Szczecinie TAKIEGO SAMEGO wyboru połączeń regionalnych z Niemcami i Berlinem, czyli ĹťADNEGO! Bo obecnie macie takt godzinny, czyli macie za dobrze! Wtedy wyborcy by Ci się do dupy dobrali i byś zaczął coś kumąć, profesorze od zwoju transportu.

Poznaniowi gówno, a Szczecinowie WSZYSTKO? To jest Twoja polityka zrównoważania transportowego kraju, tak?! Kłamco i ściemniaczu!
2010-08-20 16:45:32 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
czomo - cytat:

\"Nie rozumiem tu czegoś, dlaczego uruchomienie taniego połączenia Poznań - Berlin przez PR jako RE do którego dopłacał by UMWlkp po stronie polskiej nie może być uruchomione???, \"

To ja Ci wytłumaczę łopatologicznie. Bo żyjesz w BUSZpospolitej. Teraz rozumiesz?
2010-08-20 17:19:54 Autor: Kolejarz wayne
---.internetdsl.tpnet.pl
ale bezsens, ci politycy to już sami nie wiedzą co mówią, marszałku, i poddawaj się! Na pewno prawo można zawsze jakoś, tylko trzeba poszukać odpowiedniego haczyka, a co do PR to smutne, że tak się dzieje ale pR powinny ich pozwać za praktyki niezgodne z uczciwąkonkurencją, przeciez jakbym ja miał firmę kolejową to mógłbym też organizować pociągi zagranicę, ach t polska właśnie i całkowicie się zgadzam zmirem drzewiecim, Polska to dziki kraj...
2010-08-20 17:53:32 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Robert Wyszyński

Ja tam bojkotuję pIC \"od zawsze\" i też mi z tym dobrze ;) Od pewnego czasu też nawet kasy IC, a niech to wszystko w (...) zamkną. W najbliższym czasie zamówię też sobie parę koszulek z moim motto: \"pIC? Wolę nawet pieszo!\". Ciekawym min kondich pICu, gdy będę w nich paradował np. po dworcu w Katowicach :)
2010-08-20 18:02:35 Autor: Mateusz Cieślak
---.254.213.56
Czegoś nie rozumiem...
Nie mogą tego faktycznie puścić przez Gorzów albo Kostrzyń? Niech będzie to pociąg w 2 relacjach
1. Poznań - Kostrzyń (międzywojewódzka przyspieszona osobówka, albo RE)
2. Kostrzyń - Berlin (międzynarodowa \"osobówka\" - na to chyba zgody Warwszawki nie potrzeba? A nawet jak potrzeba, to podzielić relację z pierwszą stacją w Niemczech)

Pociąg będzie miał trzy numery, pojedzie trochę zygzakiem i dłuższymi postojami, ale będzie! A do reklamy połączenia zaprosi się Pana co mrugał okiem przy piwie bezalkoholowym, żeby ludziom wytłumaczyć, dlaczego są trzy pociągi, a tak naprawdę jeden.
I pies im mordę lizał, jak mawiał poeta!
Niech sobie siedzą na tym \"spójnym terytorialnie\" terminalu-2 Okecia az im się na łeb zawali!

Chyba czas zaśpiewać piosenkę pod UMWW\"
\"Panie marszałku pan się nie boi!
Tłum pasażerow dzisiaj za panem stoi!\"
2010-08-20 18:18:10 Autor: Her
---.zone4.bethere.co.uk
Ghgh
2010-08-20 18:24:44 Autor: Arek
---.zone4.bethere.co.uk
Jestem jak najbardziej za bezpośrednim połaczeniem międzynarodowym ale czy na chwilę obecna nie można uruchomić szybkiego połaczenia Poznań - Frankfurt Oder. Z FFO do Berlina pociagi kursuja co godzinę, dodatkowo osobne pociagi do B. Lichtenberg. Oczywiscie PR nie ma ETZ ma polska i niemiecka sieć, wiec moze chociaż szybki szynobus.
2010-08-20 18:26:22 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
do figaro i Mateusza Cieślaka w tej chwili jak imbecyle z ministerstwa nie chcą to nie. Wasze propozycje są dobre ! byle dojechac do Kostrzyna nad Odrą . z Kostrzyna jest co godzine pociąg NEB do Berlina ( razem 17 na dobę). wariant przez Krzyz ma jedna wadę bo od Krzyża nie ma druta wiec musiałby być szynobus ale nie SA-133 tylko minimum cos takiego jak kupiło zachodniopomorskie (SA 136) . I zrobić 2 pary jeden rano Z Kostrzyna do Poznania i po południu z powrotem i jeden rano z Poznania do kostrzyna i powrót. Ludziska by jeździli. Następne 2 pary zrobiłbym na trasie Kostrzyn - Piła - Bydgoszcz. Ale jest jeden warunek to musi byc na szynobusach bo lok plus wagony to bedą za duże koszty a loki spalinowe które ma PR to totalne złomy.
Zaproponuje jeszcze jedno rozwiazanie czyli pociągi na EN-57 na odcinku Poznań- Rzepin- Kostrzyn. To by było ok 3 godz jazdy( wiadomo że kibel więcej jak 100 km/h nie pojedzie). Zrobic je jako osobowe lub IR i po sprawie. I tez 2 pary jak napisałem wyżej. tym bardziej że na trasie Zbąszynek - Rzepin jest zaledwie 5 par osobowych. Do tego poc relacji Poznań - Frankfurt przetrasowac do Kostrzyna. Tylko jest problem w tym czy MI pozwoli aby na E-20 PR-y robiły konkurencę dla BWE.
PS w 2011 roku Niemcy w Berlinie otwieraja nowe lotnisko a zamykaja 2 stare i oni wprost mówia że liczą że przyciagną Polaków ze sciany zachodniej. A wiec takie pociagi by sie przydały ale wiecie sami zagrożona by była spójność terytorialna Polski. :):)
2010-08-20 18:27:40 Autor: Mateusz Cieślak
---.254.213.56
@Arek: wic w tym, zeby nie trzeba bylo sie przesiadac. Widziales, zeby busy albo PKS mialy węzły przesiadkowe na granicy?
2010-08-20 18:31:19 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PS 2. od 2006 jak przetarg na obsługe liniii Berlin L- Kostrzyn wygrał NEB cały czas chciali aby ich pociagi( Bombardiery jeździły do Krzyża albo chociaz do Gorzowa. ALe nasze UTK sie nie zgodziło i czały czas rzuca kłody pod nogi( nie bo nie i już!). Ale jak sie nie myle to od 2011 albo 2012 Niemcy beda mogli wjechac bez problemu bo jakies przepisy unijne wejdą w zycie ( poprawcie mnie jesli się mylę). i dlatego chyba zaczynaja remontować osthbahn na trasie Kostrzyn - Gorzów aby tam dla szynobusów było 120 km/h
2010-08-20 19:08:31 Autor: Głos rozsądku
---.centertel.pl
Krótkie podsumowanie:
NIE dla konkurencji na rynku!
TAK dal konkurencji o rynek!
2010-08-20 19:36:00 Autor: Mattijjah
---.236.0.46

Mattijjah
A może po prostu namówić VBB żeby \"frimowała\" cały projekt (tak jak DB Regio z Wrocławia do Drezna) - będzie firma zagraniczna to mi będzie mogło jej skoczyć...
2010-08-20 19:38:47 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Pierdu-pierdu.

Wielkopolski, nie pałający (z kilku względów) miłością do Przewozów Regionalnych, samorząd sromota się straszliwie, że niepałające (z kilku względów) miłością do Przewozów Regionalnych MI nie pozwala.

Buhahaha.
2010-08-20 20:33:54 Autor: Arek
---.zone4.bethere.co.uk
Do Mateusz Cieślak: Sindbad ma w Słubicach punkt przesiadkowy (obecnie Orbis, Interbus i kilka innych podlegają pod Simbada). Jechałem wiem :?
2010-08-20 21:47:59 Autor: Czomo
---.centertel.pl

Czomo
@RW - Ja wiem że żyje w dzikim kraju ;) Generalnie jak nie wiadomo o co chodzi... to przeważnie pieniądze grają główną role. \"Polska to dziwna kraj\" jak mawiał ZuluGula teraz pan poseł...
2010-08-20 23:17:58 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
O ile zgodze sie z moimi przedmowcami w ich narzekaniach na zaistniala sytuacje, o tyle nie moge zgodzic sie z prasowa wypowiedzia Adriana Furgalskiego. Zarzut moge postawic dziennikarzom ktorzy cytujac taka wypowiedz i porzestajac na tym, nie wyjasniajac niczego wprowadzaja czytelnikow w blad.

Panie Adrianie. W panstwie praworzadnym stosuje sie dwie zasady.

Jedna z nich stosowana wobec to ta o ktorej Pan zapewne myslal, czyli \"co nie jest zakazane jest dozwolone.\" Ale powtarzam. Zasade ta stosuje sie wobec obywateli, nie wobec organow wladzy.

Druga to ta tyczaca sie dzialalnosci organow wladzy. Jesli nie ma przepisu przyznajacego kompetencje do danego dzialania to dany organ nie moze podjac takiego dzialania. Inaczej mowiac w naszym przypadku jesli nie ma przepisu upowazniajacego samorzad wojewodztwa do organizowania przewozow miedzynarodowych to samorzad taki organizować takich przewozow nie moze. Jesli takiej dzialalnosci sie podejmie to zrobi to bezprawnie. Mimo braku przepisu zakazujecego, ale wobec braku przepisu upowazniajacego samorzad organizujac takie przewozy czynilby to bezprawnie.

Inna sprawa to tlumaczenia rzadowe. Mozna sie z nimi nie zgodzic, acz radze wazyc slowa i nie zarzucac nikomu smiesznosci jesli samemu sie jest w duzym bledzie.

p.s.
Mam cicha nadzieje ze p. Adrian Furgalski moje objasnienia przeczytal.
2010-08-20 23:20:35 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
male sprostowanie mojej wczesniejszje wypowiedzi

Jest:
\"Jedna z nich stosowana wobec to ta o ktorej Pan zapewne myslal, czyli \"co nie jest zakazane jest dozwolone.\" Ale powtarzam. Zasade ta stosuje sie wobec obywateli, nie wobec organow wladzy.\"

Mialo byc:
\"Jedna z nich stosowana wobec obywateli to ta o ktorej Pan zapewne myslal, czyli \"co nie jest zakazane jest dozwolone.\" Ale powtarzam. Zasade ta stosuje sie wobec obywateli, nie wobec organow wladzy.\"

:)

Pozdrawiam
2010-08-21 08:57:12 Autor: Bodo
---.adsl.inetia.pl
Była \"pomroczność jasna, plusy dodatnie plusy ujemne, białe jest białe czarne jest czarne\" a teraz facet z tytułem profesorskim wymyśla bombę \"osłabienie spójności terytorialnej kraju\". Trzeba być profesorem żeby coś takiego wymyślić. Biedne ten nasz kraj
2010-08-21 10:18:13 Autor: robi
---.play-internet.pl
A tak na marginesie bilety w cenie 15-20 euro wcale nie są takie tanie...chyba ze dla Niemców.W tej chwili za 19 euro z PICem się pojedzie,więc rewelacji by tu nie było
2010-08-21 10:25:19 Autor: pasażer
---.adsl.inetia.pl
Kasa,kasa to jest odpowiedź.

Dlaczego MI ma dofinansowywać z budżetu poc. samorządowe skoro w tej samej relacji jeżdżą komercyjne niedotowane pociągi spółki skarbu państwa ?

2010-08-21 11:52:10 Autor: Witek
---.dka.pl
A nie można by przechytrzyć antykolejowej bandy/mafii z PO, MI oraz PKP SA i uruchomić dwa pociągi Poznań-Frankfurt i Frankfurt-Berlin oczywiście skomunikowany we Frankfurcie. Na cąły odcinek kupowałoby się jeden bilet w jakiejś dobrej cenie, co przy promocji połączenia na pewno przyniosłoby sukces. A lobby naftowo-samochodowe z Engelhartem, Wachem, Celińskim, Grabarczykiem i Mędzą mogłoby tylko PR-owi i województwu skoczyć.
2010-08-21 14:38:01 Autor: Mattijjah
---.236.0.46

Mattijjah
@robi - 19 euro w PICu to masz w ramach promocji - a tu miałbyś taką cenę na stałe.... więc nic dziwnego, że nie chcą dać zgody, bo by i tutaj PIC dostał mocno po d... od PRów...
2010-08-21 14:46:55 Autor: tom
---.legnica.vectranet.pl
K , jak chcieliscie płatnych autostrad to je macie lub bedziecie mieli . . Po co komu autostrada jak nikt po niej nie jeździ , a takie tanie pociągi jeszcze zabierają klientów bo zozstawi jeden z drugim samochód w garażu i pojedzie pociągiem . Nie ma litości 20 letni VW czy wygodny pociąg ??
2010-08-22 00:50:13 Autor: lysypr
---.ssp.dialog.net.pl
Ciekawe czy dało by się podciągnąć ten pociąg pod regio interregio na części do granicy a potem zrobić myk na zasadzie wypożyczenia składu niemieckiemu partnerowi w ten sposób można olać MI. pomysł dość abstrakcyjny ale może ktoś mający większe pojęcie się wypowie
2010-08-22 01:57:24 Autor: Mariusz
---.ssp.dialog.net.pl
Po takim wzmocnieniu spójności terytorialnej kraju, jak - poironizujmy - przystąpienie do UE oraz układu z Schengen, cztery wagony i lokomotywa nie są chyba w stanie jej rozsadzić. Od jednego pociągu do autonomii Wielkopolski, czy chęci jej przyłączenia do Niemiec, droga jest chyba jednak dosyć daleka. W każdym razie konsekwencja uruchomienia szynobusów z Wrocławia do Drezna nie jest jakaś zmasowana germanizacja Dolnego Śląska, czy gwałtowne nasilenie idących w setki tysięcy ruchów emigracyjnych. :D

A swoją drogą to ciekawe, kto dokładnie wytacza tego rodzaju zabytkowe argumenty rodem z zupełnie innej epoki.
2010-08-22 10:29:26 Autor: E30 najwazniejsza linia w Polsce
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale krzyk na forum! Ja mam tylko pytanie dla otrzeźwienia, po co Poznaniowi kolejne połączenie do Berlina, skoro ma ich już i tak najwięcej w Polsce??? Pociągi IC wcale nie jeżdżą zapełnione, zapotrzebowanie jest zaspokojone, o co więc chodzi? Chyba tylko o pragnienie dorównania przez Poznań Wrocławiowi który potrafił uruchomić 3 pary poc.Wrocław-Dresden. A co do lotniska pod Berlinem (BBI-największe lotnisko w Europie otwierane lada miesiąc) to przecież leży ono przy trasie Cottbus-Berlin , czyli z kierunku Wrocławia, a nie z kierunku Poznania. Reasumując jest to BARDZO SŁUSZNA DECYZJA MI i proszę niektórych , szczególnie mieszkańca Brzegu o liczenie się z kulturą wypowiedzi (jeśli nie potrafi liczyć się z człowiekiem).
2010-08-22 12:59:02 Autor: robertmar
---.zamosc.mm.pl
Może coś ze mną nie tak, ale chyba skoro to połączenie byłoby i tak niezbyt wygodne dla jadących na berlińskie lotnisko, to chyba tym bardziej bezsensownym jest argument MI o zagrożeniu dla lotnisk w zachodniej Polsce?
2010-08-22 15:04:10 Autor: aleksy
---.icpnet.pl

aleksy
Skandaliczne i absurdalne. Bliżej nam do Białorusi niż nam się wydaje!
2010-08-22 20:48:55 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Na najważniejszej linii w Polsce, linii łączącej dwie europejskie stolice, jedynie słuszna polityka doprowadziła, to czterech robiących bokami parami pociągów. Przy czym interesujące jest, że jedyna obrona sub-standardowej decyzji MI (w MSZ sami tego kretynizmu nie wymyślili...), idzie po linii właśnie tych połączeń. A nie zagrożenia dla mnożących się jak króliki polskich lotnisk.

Między taką Praga a Berlinem połączeń jest dwa razy więcej. Ciekawe dlaczego...
2010-08-24 01:51:10 Autor: Paul86
---.chello.pl
Nie wiem co ma port lotniczy w Babimoście do latania z Berlina (bo wymieniono ten port), w ogóle nie powinno się blokować obywatelowi dostępu do tańszej alternatywy, ale tani za publiczną dopłatę to każdy kretyn potrafi być :-) No chyba że Intercity jadące do Berlina też korzystają z dotacji.
2010-08-24 08:20:27 Autor: Ostrowianin
---.promax.media.pl
PKP Intercity trzęsie portkami i boi się konkurencji. Jaka szkoda, że nawet bilety lotnicze do Berlina są tańsze niż podróż pociągiem, a od 2011 podwyżka biletów jeszcze Nas czeka
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony