Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023
Michał Szymajda ⚫ 23.03.2023 ⚫
5,5k

zdjęcie ilustracyjne Fot. M. Szymajda
Nie będzie pełnego otwarcia linii kolejowej 207 latem tego roku. PKP Polskie Linie Kolejowe nie zdążą z udrożnieniem linii między Kwidzynem a Grudziądzem.
Modernizacja linii 207 od Malborka do Gardei (tu znajduje się granica województw po-morskiego i kujawsko-pomorskiego) formalnie rozpoczęła się w maju 2017 roku. Prace przy modernizacji siedemdziesięciu kilometrów torów miały zakończyć się na jesieni 2019, co uważano wówczas za termin dość długi. Mowa tu bowiem o jednotorowej linii kolejowej, w dodatku niezelektryfikowanej.
Ostatecznie prace przerosły jednego z konsorcjantów i zostały wstrzymane, a PKP PLK miesiącami nie mogła doprowadzić do ich wznowienia. W międzyczasie prace sparaliżowała pandemia, rozległe osuwisko na linii i konieczność przeniesienia części linii w inną lokalizację na południe od Kwidzyna.
Efekt? Pociągi jeżdżą dziś tylko na odcinku Malbork – Kwidzyn. W tym czasie potoki pasażerskie zmalały, a szybciej, w stosunku do czasu przed modernizacją, jeździmy o… 7 minut. Oczywiście, nadal nie można przejechać pociągiem całej linii Malbork – Grudziądz, bo na odcinku Kwidzyn – Grudziądz jeżdżą wyłącznie autobusy komunikacji zastępczej. Nie zmieniło się to na wiosnę, nie zmieni się to latem, choć takie były obietnice.
– PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują rewitalizację linii kolejowej nr 207 na odcinku Gardeja – Kwidzyn. Aktualnie realizowane są m. in. prace wykończeniowe na peronie nr 1 i placu przydworcowym na stacji Gardeja. Gotowe są konstrukcje peronów na przy-stanku Dziwno oraz na stacji Sadlinki, gdzie realizowane są także prace w nastawni – poinformował Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Co więcej?
– Zakończono dobudowę nasypów, stabilizację podtorza, na ukończeniu są remonty obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Wykonawca przystąpił do realizacji prac torowych – budowana jest konstrukcja toru – dodaje.
– PLK planują zakończenie zadania do sierpnia br., co umożliwiałoby wznowienie ruchu pociągów we wrześniu – kończy podsumowanie prac rzecznik. Oznacza to, że budowa będzie opóźniona o około 4 lata.
Ostatecznie prace przerosły jednego z konsorcjantów i zostały wstrzymane, a PKP PLK miesiącami nie mogła doprowadzić do ich wznowienia. W międzyczasie prace sparaliżowała pandemia, rozległe osuwisko na linii i konieczność przeniesienia części linii w inną lokalizację na południe od Kwidzyna.
Efekt? Pociągi jeżdżą dziś tylko na odcinku Malbork – Kwidzyn. W tym czasie potoki pasażerskie zmalały, a szybciej, w stosunku do czasu przed modernizacją, jeździmy o… 7 minut. Oczywiście, nadal nie można przejechać pociągiem całej linii Malbork – Grudziądz, bo na odcinku Kwidzyn – Grudziądz jeżdżą wyłącznie autobusy komunikacji zastępczej. Nie zmieniło się to na wiosnę, nie zmieni się to latem, choć takie były obietnice.
– PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują rewitalizację linii kolejowej nr 207 na odcinku Gardeja – Kwidzyn. Aktualnie realizowane są m. in. prace wykończeniowe na peronie nr 1 i placu przydworcowym na stacji Gardeja. Gotowe są konstrukcje peronów na przy-stanku Dziwno oraz na stacji Sadlinki, gdzie realizowane są także prace w nastawni – poinformował Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Co więcej?
– Zakończono dobudowę nasypów, stabilizację podtorza, na ukończeniu są remonty obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Wykonawca przystąpił do realizacji prac torowych – budowana jest konstrukcja toru – dodaje.
– PLK planują zakończenie zadania do sierpnia br., co umożliwiałoby wznowienie ruchu pociągów we wrześniu – kończy podsumowanie prac rzecznik. Oznacza to, że budowa będzie opóźniona o około 4 lata.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |