Nie będzie modernizacji linii 8 do Kielc w tej perspektywie unijnej
Jakub Madrjas ⚫ 19.03.2019 ⚫
5,2k

Fot. UM Kielce
PKP PLK nie przeprowadzi modernizacji odcinka Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów w tej perspektywie unijnej. Finansowanie inwestycji obcięto z 593 do zaledwie 20 milionów złotych.
Nowelizacja Krajowego Programu Kolejowego miała na celu przede wszystkim ratowanie zagrożonych projektów portowych i modernizacji tzw. węglówki. Podniesienie kapitału PKP PLK nie wystarczyło jednak, by zapewnić środki na wszystkie inwestycje. Jak już pisaliśmy, środki zabrano z modernizacji linii średnicowej, choć inwestor wciąż ma nadzieję na kolejną aktualizację i przyznanie środków na wykonanie stacji Warszawa Zachodnia i rozszerzonych prac na linii Rail Baltica.
Inaczej jest z linią nr 8, na której trwa wieloletnia modernizacja odcinka Warszawa – Radom. W tej perspektywie unijnej planowano też prace na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, na które przeznaczono na liście podstawowej 593,4 mln złotych. Podczas ostatniej aktualizacji, by znaleźć pieniądze na pozostałe projekty, ograniczono finansowanie do zaledwie 20 mln zł.
W przeciwieństwie do Rail Baltiki, projektu nie podzielono na fazy – pierwotnego zakresu nie ma nawet na liście rezerwowej. Jak potwierdza Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, wynika to ze zmiany planów. – W ramach obecnej perspektywy finansowej planowane są do wykonania prace przygotowawcze (dokumentacja projektowa) – informuje Siemieniec. Dokumentacja jest już w przygotowaniu – zamówienia udzielono w 2017 roku IDOM i BBF – przyp. JM). Warto przypomnieć, że jeszcze rok temu PLK próbowała zamówić materiały do wykonania robót wyprzedzających, ale postępowanie, jak wiele podobnych, unieważniono,
Inaczej jest z linią nr 8, na której trwa wieloletnia modernizacja odcinka Warszawa – Radom. W tej perspektywie unijnej planowano też prace na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, na które przeznaczono na liście podstawowej 593,4 mln złotych. Podczas ostatniej aktualizacji, by znaleźć pieniądze na pozostałe projekty, ograniczono finansowanie do zaledwie 20 mln zł.
W przeciwieństwie do Rail Baltiki, projektu nie podzielono na fazy – pierwotnego zakresu nie ma nawet na liście rezerwowej. Jak potwierdza Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, wynika to ze zmiany planów. – W ramach obecnej perspektywy finansowej planowane są do wykonania prace przygotowawcze (dokumentacja projektowa) – informuje Siemieniec. Dokumentacja jest już w przygotowaniu – zamówienia udzielono w 2017 roku IDOM i BBF – przyp. JM). Warto przypomnieć, że jeszcze rok temu PLK próbowała zamówić materiały do wykonania robót wyprzedzających, ale postępowanie, jak wiele podobnych, unieważniono,
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |