Partnerzy serwisu:

Nie będzie kolei do Pyrzowic? Inwestycji nie ma w Krajowym Programie Kolejowym

dl/jm, Rynek Kolejowy 03.08.2015 313

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-03 13:36:47 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z tego co ja pamiętam, to projekt, jak to nazywano, "kolejki do Pyrzowic" p. Piekary poległ na całej linii, bo przy próbie przepchania go przez procedurę wydania dośu zgłoszono bodajże ponad 700 protestów. Zresztą trudno się dziwić, skoro go banda nieudaczników wymyśliła po nowym śladzie z koniecznymi wyburzeniami i do tego przez atrakcyjne mieszkaniowo tereny podmiejskie... ;)
2015-08-03 13:54:15 Autor: sid vicious
---.104.226.5
Bardzo dobrze, że mało kto chce się bawić w położoną równoleżnikowo linię 182, podczas gdy trasa Katowice-Pyrzowice posiada położenie południkowe. Mając dogodne połączenie drogowe tylko masochista albo mikol korzystać będzie z linii 182.

Z drugiej strony polska choroba psychiczna i kołtun: da się wybudować nową A i S, nie da się wybudować nowej linii kolejowej. Bo tylko 100 lat temu można było to robić. Tak więc nie będzie niczego....
2015-08-03 14:21:59 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
^^
Albowiem dzisiaj gospodarstwa domowe bez samochodu to rzadkosc, mniej wiecej na kazdego doroslego Polaka przypada jeden samochod osobowy, wiec korzystc z budowy nowych A i S bedzie wieksza, anizeli z linii kulejowej, oddalonej nierzadko o nascie/dziesiat kilometrow, po ktorej jezdza muchowozy, bo 3 pary na dobe to zadna oferta.

Zaden wariant polaczeia kolejowego MPL Katowice nie jest korzystny: linia po nowym sladzie to gigantyczny wydatek i protesty społeczne, a i korzysc zerowa dla mieszkanca np. Częstochowy czy innych powiatow z polnocy wojewodztwa. Odbudowa LK nr 182 TG - Zawiercie to z kolei wężykowanie po zdezelowanym torowisku od strony Bytomia, albo nadkładanie drogi (i ewentualna zmiana czoła w Zawierciu) jadac z drugiej strony. Czasowo wcale niekonkurencyjnie do autobusu katowickiego PKMu.

Z drugiej strony: w pyrzowicach krzyzuje sie obecnie A1 z S1, A1 w kierunku Częstochowy co raz blizej rozstrzygniecia przetargów i wbicia łopaty, a w blizej nieokreslonej przyszlosci dojedzie jeszcze S11 w kierunku Poznania.
Wybor wydaje sie oczywisty.
2015-08-03 14:22:15 Autor: Korrek
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@G o r a l
Czy możesz nie obrażać ludzi (banda nieudaczników)? W dodatku ty, któremu wszystko wychodzi...
A swoją drogą chyba jesteś świadomy, czego dotyczyła większość protestów? Protestowali właściciele działek, przez które miała iść linia kolejowa, czy też ci, przez których działki linia nie miała przebiegać...
2015-08-03 14:43:04 Autor: semaryf
---.internetdsl.tpnet.pl
Zauważcie, że jednostka spalinowa jadąc z Katowic, z zatrzymaniem tylko w Sosnowcu i w Dąbrowie Górniczej pokona trasę na lotnisko szybko. Nie ma potrzeby zmiany czoła. Za Łazami dwa tory odchodzą po łuku na lewo, dalej tor biegnie omijając Zawiercie, Porębę, Siewierz. Nie wiem jak wielka jest tam potrzebna rewitalizacja skoro tam jeżdżą składy towarowe m.in. do kopalni dolomitu.
2015-08-03 14:47:01 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
Kilka lat temu rozebrano linię tramwajową do Grodźca, tymczasem w niektórych miastach na świecie, będą budowane kilku, kilkunasto - kilometrowe linie tramwajowe do lotnisk, a np. w takiej Norymberdze to i metro pod ziemią, pod szczerymi polami dociera do lotniska. Gdyby kojarzenie faktów i myślenie nie bolało w Polsce, to od ronda pod zamkiem w Będzinie, mogłaby być zbudowana linia tramwajowa w prostej linii do lotniska w Pyrzowicach, łącznik między Czeladzią i Siemianowicami. I taka linia tramwajowa, przyspieszona, może nawet o statusie linii kolejowej, z trochę bardziej lepszym taborem tramwajowym, mogłaby docierać od lotniska zwanego "Katowice" do rzeczywistych Katowic pod dworzec PKP i Placu Wolności, zajezdnia w Będzinie nie marnowałaby się. Ale gdzie tam...
2015-08-03 14:54:30 Autor: podr
---.toya.net.pl
Tak się składa, że korzystam z tego lotniska kilka(naście) razy w miesiącu.
Muszę dojeżdżać z okolic Łodzi i mogę tam dojechać tylko samochodem.

Chyba rzeczywiście jestem nienormalny skoro wolałbym po prostu wsiąść w pociąg i nawet po kilku godzinach znaleźć się na lotnisku przesiadając się w Zawierciu.
Naprawdę nie musi mi sprawiać przyjemności dojazd autem, zostawienie samochodu na parkingu (który stoi wtedy bezużytecznie) albo co gorsza brać ze sobą drugiego kierowcę, który odwiezie samochód i po mnie przyjedzie z powrotem.

Nie jestem żadnym mikolem, i takich jak ja są co najmniej dziesiątki (jeśli nie setki).
2015-08-03 16:32:13 Autor: Zuzia
---.retsat1.com.pl
podr.Musisz sobie kupić prywatną drezynę.Albo korzystać z łódzkiego lotniska.
2015-08-03 16:48:25 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Linia 182 (Zawiercie Siewierz Tarnowskie Góry) ma sens dla Wrocławia Warszawy Częstochowy i Łodzi. Dla Aglomeracji to bezsens. Sensowne połączenie jest przez Będzin - Łagiszę. A najlepsze moim zdaniem to ok 12 km nowych torów z Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Ożarowic i pod lotnisko.
Byłoby to genialne połączenie ok. 1h do Krakowa i 30 minut do Katowic.
Katowickie i krakowskie lotniska byłyby świetnie skomunikowane za relatywnie nieduże pieniądze.
2015-08-03 18:57:51 Autor: kasper
---.dynamic.chello.pl
"Orientacyjny czas jazdy na lotnisko proponowanym połączeniem od strony Zawiercia miał wynosić ok. 45 minut"

skąd te 45 minut? z Katowic? I jak by jechał - przez Sosnowiec i Zawiercie?
2015-08-03 19:18:01 Autor: kamikaze
---.dynamic.gprs.plus.pl
Linię 182 chyba nie ma sensu rozpatrywać jako sposób na połączenie Katowic z lotniskiem ale raczej jako połączenie lotniska z innymi kierunkami.
2015-08-03 19:20:40 Autor: Zenon Z.
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
W każdym zakątku Polski taka inwestycja jest możliwa to wykonania... wyjątkiem jest Śląsk!!! Tak państwo polskie ma Śląsk ( tak ten sam, którego siła odbudowała ten kraj) w głębokim poważaniu!!!
2015-08-03 21:52:17 Autor: ceglev
---.dynamic.chello.pl
45 min to możliwy czas jazdy z Katowic z zatrzymaniem w Sosnowcu, bez zatrzymania w Zawierciu. Faktycznie pomiędzy Łazami a Zawierciem jest odgałęzienie dwutorowe łącznica w kierunku na Siewierz, Mierzęcice. Gdyby SZT za stacją Łazy zjechał na skrajny lewy tor skierowany byłby już na lotnisko Pyrzowice przez las za Porębą, pod DK78 oraz pod DK1.
2015-08-04 01:15:32 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a opcja prowadzenia ruchu torem wąskim? w Szwajcarii byłaby traktowana poważnie.
W Polsce chyba nie.
2015-08-04 10:19:34 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Tylko z Będzina albo Dąbrowy Górniczej nowe tory do Mierzęcic
to jedyna mądra opcja!!!!!!!!!!!
2015-08-04 15:37:44 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Powstanie kolejowego połączenia z centrum Aglomeracji jest niezbędne dla dalszego rozwoju Lotniska. Niestety - koncepcja jazdy przez Zawiercie jest kompletnie chybiona. Należy poważnie rozważyć budowę nowej dwutorowej linii do Mierzęcic od Będzina Miasto lub od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic.
Ta druga koncepcja skomunikuje katowickie lotnisko z Krakowem!!!!!!
2015-08-04 15:47:59 Autor: Szpagin
---.kopnet.pl
@sid vicious: "Mając dogodne połączenie drogowe tylko masochista albo mikol korzystać będzie z linii 182."

Ja powiedziałbym raczej, że mieszkańcy Zagłębia i Częstochowy. Ale cóż, takie konsekwencje ostatniej reformy administracyjnej i bezmyślnie poprowadzonych granic województw, przez co do śląskiego należą tereny, które ze Śląskiem nie miały nic wspólnego (Częstochowa, Zagłębie, Bielsko to w końcu Małopolska), a większa część Górnego Śląska, wraz z jego prawdziwą stolicą, Opolem (Katowice to wieś pod Będzinem), oddzielnym, bardzo słabym zresztą, województwem Opolskim. Efekt tego jest taki, że na Śląsku bardziej liczy się racja goroli...
2015-08-04 18:14:06 Autor: novocaine
---.free.aero2.net.pl
To w ramach "Planu do Śląska", który to kilka tygodni temu przywiozła wraz z stołami i krzesłami do Katowic p. premier Eva Peron
2015-08-04 21:40:06 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Przecież Warszawa chce zaorać Śląsk. Premier Kopacz robi sobie JAJA z Polaków.
2015-08-05 07:54:50 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
@Szpagin
Zagłębie Jest integralną częścią aglomeracji policentrycznej, która wyrosła na bazie przemysłu ciężkiego w XX w. Ta największa polska aglomeracja liczy wg różnych "szkół" od 2,2 - 3,5 miliona mieszkańców. Zapewne jesteś zwolennikiem budowy metra z Krakowa do Sosnowca :):):)
Niestety Kraków bardziej jest zainteresowany budową linii Podłęże - Piekiełko
Połączenie, które dla mnie jest bardziej niż oczywiste to kilkanaście km z Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Mierzęcic. Z Częstochowy do lotniska szybciej dojedzie się A1 (jeśli powstanie) 30-35 minut.
2015-08-05 12:42:51 Autor: Y
---.static.ip.netia.com.pl
Po pierwsze należałoby na początek określić ilość chętnych, którzy będą korzystać z tego połączenia.
Po drugie jeżeli pociągi nie będą jeżdziły w takcie co najmniej 1-godzinnym przez całą dobę to nigdy nie będą konkurencyjne z dojazdem samochodem, zwłaszcza po oddaniu odcinka autostrady Pyrzowice - Łódź.
Poza tym Pyrzowice oferują kilkanaście dogodnych parkingów z dowozem podróżnych pod same drzwi lotniska o każdej porze dnia i nocy.
Przecież większość korzystających z lotniska to nie mieszkańcy Katowic ale szeroko pojętych okolic. Co z tego, że pociąg z lotniska do np. Katowic pojedzie 40-50minut, jeżeli po przyjeżdzie do Katowic trzeba będzie czekać 2-3 na godziny na następny pociąg (który przyjedzie lub nie) do miejscowości odległej np. o 50-80km? Większość z pewnością zamieni taką "wycieczkę z walizkami, małymi dziećmi i wózkiem" na 2-3 godzinny dojazd samochodem.
2015-08-07 00:10:34 Autor: Sw
---.adsl.inetia.pl
Jeśli te 25 km z Zawiercia do Mierzęcic Zawierciańskich pokonamy w 45 minut to daje rozkładową 40 km/h (dokładnie 33,33 km/h ale można doliczyć przystanki). Obecnie jest 20 km/h a miejscami i mniej bo rzuca maszyną na prawo i lewo. Przy wyższych prędkościach (miało być 60 km/h i górnolotne plany na 100-120 km/h) nie uniknie się zwolnień ze względu na mały promień łuku (zjazd/wjazd na Zawiercie i Łazy, łuk w Porębie i przed Siewierzem i bodajże w połowie trasy między Siewierzem a Mierzęcicami).
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony