PKP LHS będzie miał dziesięć lokomotyw 311Da z Newagu [aktualizacja]
Martyn Janduła ⚫ 27.07.2017 ⚫
9,4k
![PKP LHS będzie miał dziesięć lokomotyw 311Da z Newagu [aktualizacja] PKP LHS będzie miał dziesięć lokomotyw 311Da z Newagu [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/863443643899676.jpg_900-528.jpg)
fot. Newag
Producent taboru z Nowego Sącza poinformował o zawarciu z PKP LHS umowy na modernizację 10 lokomotyw spalinowych. Wartość kontraktu szacuje się na prawie 100 mln zł netto.
Do 31 grudnia 2018 roku Newag zobowiązał się, że wykona dla PKP LHS modernizację 10 lokomotyw spalinowych. Szacunkowa łączna wartość umowy wynosi 96 267 900 zł netto. Z tego 95 280 000 zł netto stanowi wynagrodzenie za modernizację 10 lokomotyw w zakresie podstawowym wraz z transportem. Z kolei 987 900 zł netto stanowi szacunkowe wynagrodzenie za wykonanie przewidywanych prac dodatkowych nieobjętych podstawowym zakresem modernizacji, których konieczność wykonania może ujawnić się po dostarczeniu lokomotyw do modernizacji.
PKP LHS nie jest zobowiązany do zlecenia wykonania prac dodatkowych. Newag z kolei deklaruje, że udziela gwarancji jakości na wykonany przedmiot umowy przez okres 24 miesięcy od odbioru z zastrzeżeniem dłuższego okresu gwarancji dla wskazanych komponentów.
Aktualizacja
Zawarta umowa dotyczy modernizacji lokomotyw ST44 do typu 311Da. Pierwsza zmodernizowana lokomotywa zostanie dostarczona do końca marca 2018 r., natomiast dostawa wszystkich lokomotyw nastąpi do końca 2018 roku. Od 2007 r. Newag wykonał już kilkadziesiąt modernizacji tego typu. Spalinowa lokomotywa towarowa typu 311D/311Da powstała w wyniku gruntownej modernizacji lokomotywy produkcji rosyjskiej typu M62, znanej na polskim rynku kolejowym pod oznaczeniem ST44.
Obecnie PKP LHS dysponuje flotą siedemnastu lokomotyw typu 311Da. Lokomotywy te przeznaczone są do prowadzenia ciężkich składów towarowych po linii szerokotorowej. Po zakończeniu modernizacji PKP LHS będzie dysponować łącznie 27 szt. tego typu lokomotyw. Jednolity tabor umożliwi prowadzenie pociągów w trakcji wielokrotnej oraz uprości system utrzymania pojazdów.
PKP LHS nie jest zobowiązany do zlecenia wykonania prac dodatkowych. Newag z kolei deklaruje, że udziela gwarancji jakości na wykonany przedmiot umowy przez okres 24 miesięcy od odbioru z zastrzeżeniem dłuższego okresu gwarancji dla wskazanych komponentów.
Aktualizacja
Zawarta umowa dotyczy modernizacji lokomotyw ST44 do typu 311Da. Pierwsza zmodernizowana lokomotywa zostanie dostarczona do końca marca 2018 r., natomiast dostawa wszystkich lokomotyw nastąpi do końca 2018 roku. Od 2007 r. Newag wykonał już kilkadziesiąt modernizacji tego typu. Spalinowa lokomotywa towarowa typu 311D/311Da powstała w wyniku gruntownej modernizacji lokomotywy produkcji rosyjskiej typu M62, znanej na polskim rynku kolejowym pod oznaczeniem ST44.
Obecnie PKP LHS dysponuje flotą siedemnastu lokomotyw typu 311Da. Lokomotywy te przeznaczone są do prowadzenia ciężkich składów towarowych po linii szerokotorowej. Po zakończeniu modernizacji PKP LHS będzie dysponować łącznie 27 szt. tego typu lokomotyw. Jednolity tabor umożliwi prowadzenie pociągów w trakcji wielokrotnej oraz uprości system utrzymania pojazdów.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |