Partnerzy serwisu:

Newag z rekordowymi przychodami w 2014 roku

Newag 23.03.2015 114

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-23 11:58:29 Autor: jagger
---.play-internet.pl
przy Pesie to blado wyglada. ....3x mniej wszystkiego, brak tramwajów, brak rozwojowych projektów, większość uzyskali na samych impulsach a reszta leży i kwiczy.
2015-03-23 12:07:34 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
Jaki projekt Pesy jest rozwojowy? Liczby może i sa 3x mniejsze, ale firma podaje zysk. Pesa podac tego się boi (?).
2015-03-23 12:14:49 Autor: Egon Olsen
---.251.119.196
Wydaje sie zysk na tramwajach jest wiekszy niz na EZT, widac to po cenach w ostatnich prztargach.
Newag przykreca fotele w EZT Stadlera, a jadnak taka Pesa sprzeda wlasnu produkt ...
2015-03-23 12:22:24 Autor: po
---.play-internet.pl
Newag szybko padnie pp odcieniu dotacji unijnych bo nie są w stanie sami nic sensownego wygrać ani skonstruować. Nie potrafią zdobywać rynków i nowych segmentów produkcji. To ich doprowadzi do szybkiego zgonu.
2015-03-23 12:36:26 Autor: NEWAG
---.153.88.211
@Jaggar: I czemu tak syczysz, jak z radia maryja? Nie uwazasz, ze wynik finansowy jest ich sukcesem, przy tak silnej pozycji PESY? Czy PESA tez moze w tym roku sie pochwalic rekordowymi wynikami? Wiesz czemu dotad PESA wygrywala? Bo przy minaimalnymch marzach i hurtowych cenach podzespolow i strategii koszenia na serwisie, oferowala bardzo konkurencyjnie cenowo pociagi. Kosztorysy doszly do takeigo absurdu, ze kilak razy zostaly odrzucoene z racji kryterium niskiej ceny. Z gowna bata nie ukrecisz, dlatego gdzies sie musialo to odbic na jakosci. Niestety, niektorzy przewoznicy maja pewne problemy z eksploatacja pociagow PESY. Oczywiscie nie jest to awaryjnosc konstrucji z doby PRL, ale problemy z drzwiami przy nowych konstrucjach, hm..... Juz pomijam pogłoski o kolejnych wizytach przedstawicieli DB i rzekomych zastrzezeniach co do wykonania. A zobacz jakie statystyki osiagnely Dragony w lotosie? A zobacz ze Freightliner nie dal zadnych szans PESIE, pomimo ze jako pierwsza zbudowala pojazd z "hybrydowym" nepedem. ZTCW, NEWAG ma patent na wozki do wagonow kolejowych Vmax=200km, a Pesa NIE. Obserwowales przetargi na tramwaje? Z racji "doswiadczenia w produkcji" to bylo prakycznie wyrzniecie konkurencji jesli chodzi o tabor tramwajowy. Oby Pesa nie byla gigantem na slomianych nozkach i nie zaliczyla spektakularnego upadku. Dlatego, ze konkurencja to dobra rzecz i dzieki PESIE, NEWAG nie bylby tym kim jest.
2015-03-23 13:07:37 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po co te emocje? Po co te najazdy? Oczywiste jest że Newag osiągnął sukces. Oczywiste że Pesa jest "3x większa" i że też ma swoje rekody. Oczywiste jest że w przyszłym roku Newag "wróci" z przychodami do rzędu wielkości z poprzednich lat (miejmy nadzieję że tylko na rok, ale wróci). Oczywiste jest że rynek zdobywa się "najniższą ceną" i po ostatnich zawirowaniach z "rażąco niską ceną" wszystko wróci albo do normy albo do wygrywania przetargów symboliczną jedną złotówką mniej. Oczywiste jest że po to jest nadzór nad produkcją żeby wyłapywać nieprawidłowości (do szkoły nie idzie się przecież od razu po świadectwo). Oczywiste jest że po niszowym zakupie kilku sztuk nie można wyciągać zbyt daleko idących wniosków co do trendów. Oczywiste jest że Newag zawalił sektor tramwajowy. No i oczywiste jest że kiedyś zarówno Newag jak i Pesa zakończą działalność. ;)
2015-03-23 13:07:40 Autor: martin
---.play-internet.pl
Pasie jakoś brak doświadczenia nie przeszkadza w zdobywaniu rynków ani w wchodzeniu w nowe segmenty. Tylko biedny newag za parę miesięcy straci papiery na szt bo od kilku lat oni sztuki nie wygrał.....[Admin: zmoderowano]
2015-03-23 13:12:59 Autor: mkente
---.hstl2.put.poznan.pl
@glos z kujpomu

Newag musi podawać wyniki finansowe, bo jest na giełdzie. Pesa nie musi.
2015-03-23 13:32:04 Autor: buhahahaha
---.play-internet.pl
Pesa ma 2x większe zyski a w 2015 zysk będzie z 500mln albo lepiej bo Pesa wygrała grube zamówienia. Newagowi zostały ogryzki heheheehe
2015-03-23 13:40:44 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
Czy Newag tez zatrudnia kilkuset pracowników z Ukrainy?
2015-03-23 13:48:03 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@NEWAG: Jaka strategia obowiązuje w grupie Newag? Wysokie marże, podzespoły kupowane w handlu detalicznym, tani serwis? ;)
2015-03-23 15:19:23 Autor: NWAG
---.153.88.211
@ZEUS: A no NEWAG na przykladzie PESY :) zrozumial ze duza liczba zamowien na dany produkt przeklada sie na nizsze koszty produkcji i hurtowe ceny podzespolow. Dlatego w pewnym momencie przetargi ważyly sie o symbolicna złotówkę. Dodatkowo zrozumial jest w stanie zrealizowac przetarg, ktory wlasnie wygral (pamietacie kwestie dostawy silnikow i krotkiego terminu produkcji dla Lubuskiego). Jednak tu podobieństwa się koncza. PESA stara sie przebic i wyrwac wszystko co tylko mozna. Agresywyny marketing - stracone przetargi za razaco nisko cene. Kto pamieta co bylo z Elfami dla Śląskiego. Przewoznik nie byl w stanie ich nawet odebrać w najbardziej krytycznym okresie. Co bedzie z Dartami i gdzie im do Penolino? Kto widzial wspólczesny pociag KDP wykonany w stali? Uciekanie od odpowiedzialnosci, bo tak nalezy nazwac nie uzasadnione oskarzenia co do nieprawidloego serwisowania pociagu w zewnetrznej firmie, nota bene kierowanej przez byłego pracownika PESY. A Newag poszedl w certyfikaty. Poszedl w transfer technologii. I co z tego ma? - a no technologia spawania w aluminim. Współpraca z GE i przejecie praktycznie calego rynku modernizacji lokomotyw spalinowych. Newag przestal wygrywac złotówką. Dopracowany proces produkcyjny pozwolil mu wygrywac terminami dostaw i nie bylo zadnych wpadek - typu nie przyjety pociag pomimo zgloszonia go do odbioru. Nie czekal na przetarg i na predce konstruowal pociag - pije odnosnie PENDOLINO i DARTA. Wygral grant na lokomotywe towarowa powstal DRAGON, jak juz mieli Dragona pojawili sie kupcy. podobnei bylo z Impulsem. Gryffin pierwsza polska lomokotywa wielo systemowa. Homologacja w NIEMCZECH i to nie na podzespolach niemieckich? A no to mozliwe, poszli w TSI
2015-03-23 15:40:12 Autor: NEWAG
---.153.88.211
@ZEUS: A no NEWAG na przykladzie PESY :) zrozumial ze duza liczba zamowien na dany produkt przeklada sie na nizsze koszty produkcji i hurtowe ceny podzespolow. Dlatego w pewnym momencie przetargi ważyly sie o symboliczna złotówkę. Dodatkowo zrozumial ze pozwolil mu to startowac w "krótkich" przetargach , gdzie nie tak bardzo liczy sie cena, jak czas dostawy (pamietacie kwestie dostawy silnikow i krotkiego terminu produkcji dla Lubuskiego).
Jednak tu podobieństwa się koncza. PESA stara sie przebic i wyrwac wszystko co tylko mozna. Agresywyny marketing - Z jednej strony wyjscie na zewnetrzne rynki, a z drugiej strony stracone przetargi za razaco nisko cene. Kto pamieta co bylo z Elfami dla Śląskiego. Przewoznik nie byl w stanie ich nawet odebrać w najbardziej krytycznym okresie. Co bedzie z Dartami i gdzie im do Penolino? Kto widzial wspólczesny pociag KDP wykonany w stali? Uciekanie od odpowiedzialnosci, bo tak nalezy nazwac nie uzasadnione oskarzenia co do nieprawidloego serwisowania pociagu w zewnetrznej firmie, nota bene kierowanej przez byłego pracownika PESY. A Newag poszedl w certyfikaty. Poszedl w transfer technologii. I co z tego ma? - a no technologia
spawania w aluminim. Współpraca z GE i przejecie praktycznie calego rynku modernizacji lokomotyw spalinowych. Newag przestal wygrywac złotówką. Dopracowany proces produkcyjny pozwolil mu wygrywac terminami dostaw i nie bylo zadnych wpadek - typu nie przyjety pociag pomimo zgloszonia go
do odbioru. Nie czekal na przetarg i na predce konstruowal pociag - pije odnosnie PENDOLINO i DARTA. Wygral grant na lokomotywe towarowa powstal DRAGON, jak juz mieli Dragona pojawili sie kupcy. podobnie bylo z Impulsem. Gryffin pierwsza polska lomokotywa wielo systemowa. Homologacja w
NIEMCZECH i to nie na podzespolach niemieckich, czy to mozliwe? A no tak poszli w TSI (choc to juz teraz pewnie standard i papierek), ale dzieki temu staraja sie powalczyc o zamowienie dla PKP Cargo.
2015-03-23 15:54:40 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ NWAG:
Wiesz... albo czegoś nie wiem, albo przesadzasz.

W czym Newag zastosował aluminum?
O jakim wyrywaniu piszesz skoro o wygranych decydują równe dla wszystkich kryteria?
Czy jak wygra stalowy KDP to bedzie niewspółczesny?
Rażąco niska cena jest dość subiektywną oceną czasem pół "ceny" nią nie jest, a czasem "złotówka" już jest. Biznes to ryzyko - raz się uda raz nie, ważne żeby częściej się udawało. ;)

Jaki transfer technologii dostał/kupił Newag do własnego wykorzystania?
Doświadczenie pracowników owszem, ale jak sam nie uruchomi własnej nowatorskiej produkcji przyda się to tylko w referencjach jako podwykonawca.
A w przeciwieństwie do Pesy nie pofatygował się nawet na dość proste dostosowanie Impulsa pod "Pendolino-2" i wygląda że jako podwykonawca nie zarobi na Flirtach dla IC zbyt wiele.

Dostał też grant na tramwaj i nic z tego wynikło.
Mówisz poważnie że Gryffin ma homologację na Niemcy?
Spełnia TSI - czy to nie tak samo jak pesowy Link. Można z tego wyciągać wnioski?
2015-03-23 17:00:24 Autor: pracownik
---.97.25.244
A co z tych zysków jest dla pracowników? Nic ! miesięczne premie 5% a czasem nawet 7% :D szał
2015-03-23 17:17:25 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@NEWAG: Trochę nie te czasy, aby wielosystemowość czy inne "patenty" miały jakieś znaczenie, czy gwarantowały przewagę. Dragon powstał w starym ZNLE. FPL od początku chciał kupić elektrowóz sześcioosiowy z dodatkowym silnikiem spalinowym. Musiał długo poczekać. Pesa do modernizacji 100 sztuk SM42 dla PKP-Cargo nawet nie przystąpiła, a Fablok został wykluczony (teoretycznie mógł przystąpić każdy, bo PKP-CARGO wykupiło licencję na 6Dg i każdemu ją udostępniało). Tak naprawdę to mają na jako takim poziomie 19WE, Impulsa i Gryfina, które w niczym nie są lepsze od pesowskich odpowiedników...
2015-03-23 17:20:13 Autor: gordon
---.play-internet.pl
Ocena strategi obu firm jest prosta. Wystarczy spojrzeć na cyferki i wszystko jasne.
Newag może sobie myśleć że jest jakościowo lepszy ale to Pesa ma gigantyczne zyski i obrót. To Pesa realizuje zagraniczne duże kontrakty.

Newag nie istnieje na rynku tramwajowym wartym setki mln zł. A to duży błąd. Przelatują im przed nosem duże zyski a Newag sobie na to patrzy.

Wystarczy wziąć kilka starych 105N zmodernizować o człon niskopodłogowy i sprzedać w nowym typie. Tak ciężko się dogadać z jakimś MPK chociażby w Krakowie?

Newag traci powoli rekomendacje na SZT. Przegrana SZT na pomorzu to wstyd i strata szansy na podtrzymanie tego segmentu.

Newag nie posiada pojazdu w segmencie DART.

Newag pełni role podwykonawcy dla Stadlera Siemensa....i co z tego mają? nic wielkiego.

Newag przegrał wszystko tam gdzie startował w kooperacji z dużymi. Wszystko zgarneła Pesa.


No to teraz kolego NEWAG sam sobie oceń na ile polityka Newagu jest dobra na ile zła....operujmy faktami i liczbami a te sa nieubłagane. Pesa po prostu jest lepsza we wszystkim dosłownie we wszystkim i pare drobnych awari jej taboru nic nie zmieniają.
2015-03-23 20:04:59 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
No i PESA robi jeszcze z powodzeniem przetaczalne ogrodzenia z siedzeniami które otaczają szopę w Prokocimiu...O tak to zaiste wizytówki możliwości PESY :) PS. Ma być Dart a zapewne wyjdzie fart (z angielskiego).....
2015-03-23 20:07:13 Autor: tomek janiszewski
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
PESA czy NEWAG - obie te firmy mają się czym pochwalić, w przeciwieństwie do takiego Trupolu którego renoma jest dętym balonem.
2015-03-23 20:40:45 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
A jaki będzie ten EZT dla WKD?
2015-03-23 22:01:27 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Cieszą wyniki, pewnie będą i sowite dywidendy...
...chyba, że wywrotka kasy pójdzie w R&D.

Gdzie jako pierwszy powstanie rasowy polski pociąg na 250 km/h??!
Oto jest pytanie!!!
2015-03-24 00:14:17 Autor: gomez
---.dynamic.mm.pl
W odpowiedzi na post glos z kujpomu:
"Jaki projekt Pesy jest rozwojowy? Liczby może i sa 3x mniejsze, ale firma podaje zysk. Pesa podac tego się boi (?)."
Ogłaszanie zysków to nie kwestia strachu, tylko obecności na giełdzie.
2015-03-24 08:41:57 Autor: ks
---.internetdsl.tpnet.pl
Newag mimo sukcesów dalej ma zaszytą - bardzo głęboko - podstawową strategię swoich prezesów: byle jak, byle było, byle szybko. Bardzo podobnie jest w Pesie, ale na nich patrzą zagraniczni kontrahenci i oni ich trochę pilnują. A w Newagu tego nie ma.
Szynobus na za 3 miesiące? OK. To nic, że nie ma niczego, dostawcy przekładni dają sobie pół roku, a dopuszczenia potrwają 3 miesiące.
Lokomotywy za 3 miesiące? OK. To nic, że produkcja samych silników trwa prawie tyle i to przy zamówieniu pół roku wcześniej, pozostałe komponenty to też minimum kilka miesięcy, a gdzie próby, a gdzie dopuszczenia.
EZT za 3 miesiące? Oczywiście, że dostarczymy. Z tymi samymi błędami, z którymi dostarczaliśmy każdy poprzedni, tak samo słabo zrobiony.
Tak łykają takie bzdurne kontrakty z dostawą na za 3 miesiące i potem toną w papierach z dodatkowymi porozumieniami, uzgodnieniami, wypuszczają byle co za bramę, potem to cieknie, kable wypadają, czujniki głupieją, EZT trzeba resetować co drugi kurs, w środku gołym okiem widać niedopracowane elementy, montowane na klej, na szybko, krzywo. To się będzie trzymać, bo przyjedzie serwis, znowu zamontuje i dalej będzie jeździć. Ale jak to będzie wyglądać 2-3 lata po gwarancji? Tak samo słabo jak SA135 z Pesy?
Była nadzieja, że przy okazji współpracy z Siemensem i Stadlerem Newag łyknie nieco technologii prawdziwej, ale nie udało się.
Życzę sukcesów mimo wszystko, ale bez zmiany strategii - takowych nie będzie.
2015-03-24 10:58:35 Autor: dodo
---.nowysacz.vectranet.pl
[Admin: zmoderowano] Obrażanie osób publicznych.
2015-03-24 15:58:34 Autor: osmo
---.158.219.121.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A jak niby zmienić strategię? Popatrz na przetargi na tabor. Jest tak, jak piszesz - Szynobus, jedna sztuka za 3 miesiące. Mają nie startować? W takich przetargach sam zamawiający skazuje się na byle co, zrobione byle jak i szybko. Tak to się ustawia, jak w Wielkopolsce. Niemiec nie chciał, to my weźmiemy.
2015-03-24 22:07:06 Autor: laoq
---.toya.net.pl
Przynajmniej Newag produkuje porządne EZT i się rozwija. Pesa tylko wciska tanie badziewia i robi kolejne pociągi elfo-podobne. O ustawianiu przetargów nawet nie wspominając...
2015-03-25 09:10:51 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Dziś jechałem 35WE i ogrzewanie niemiłosiernie hałasowało/wibrowało/brzęczało. Koła natomiast zbliżają się do granicznego zużycia, a Impuls nie przejechał jeszcze nawet 400 tys km...
2015-03-25 20:45:33 Autor: phi...
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Akatusy 2 z przebiegami 400 tys km i niezużytymi monoblokami to byłby cud. Jakaś lewa stal na te koła poszła, ktoś (pewna huta...) chyba idzie w zysk kosztem jakości.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony