Partnerzy serwisu:

Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]

Jakub Madrjas 20.12.2019 16,9k

arrow
arrow
Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]
fot. Newag
Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]
Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]
Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]
Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]
Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]
Newag z dużymi zamówieniami z Grupy PKP. Aż 121 lokomotyw [zdjęcia]
Newag i Grupa PKP podsumowały dziś złożone w ostatnim czasie zamówienia. Obejmują one dostawę 61 nowych lokomotyw dla PKP Intercity i PKP Cargo oraz gruntowną modernizację 60 kolejnych. Wartość realizowanych kontraktów opiewa na kwotę blisko 1,6 mld zł brutto.
– Owocna współpraca polskich spółek – PKP Intercity i firmy Newag – to impuls do ciągłego rozwoju całego sektora kolejowego w Polsce. Wielomiliardowe inwestycje naszego narodowego przewoźnika i zakup nowoczesnych pojazdów produkowanych w Polsce służą zarówno gospodarce, jak i pasażerom. Każda umowa przybliża nas bowiem do celu, do jakiego bezustannie dążymy, czyli kolei komfortowej, punktualnej i bezpiecznej – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury cytowany w komunikacie. 

Pierwsze Griffiny na ostatniej prostej

Newag na mocy umowy podpisanej z PKP Intercity w maju 2018 roku, realizuje zamówienie na dostawę 30 czteroosiowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Tym samym flota największego polskiego przewoźnika pasażerskiego PKP Intercity wzbogaci się o 30 nowych lokomotyw, które przeznaczone są do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h. Realizacja jest opóźniona – pierwszy elektrowóz miał dotrzeć do przewoźnika we wrześniu tego roku

Jak podaje Newag, teraz kończą się odbiory fabryczne pierwszych lokomotyw Griffin. Przewoźnik ma odebrać od razu osiem pierwszych pojazdów. Odbiory z inżynierami PKP Intercity odbywają się w zakładzie spółki Newag w Nowym Sączu i obejmują m.in. jazdy testowe w różnych opcjach wg wymagań dokumentacji odbiorczej. Kolejnym krokiem będzie przesłanie pojazdów do Warszawy i przygotowanie przez producenta pojazdów do odbiorów końcowych w Zakładzie Centralnym PKP Intercity.

Producent w ramach kontraktu przeprowadził szkolenia dla pracowników wskazanych przez PKP Intercity w zakresie obsługi pojazdów, świadczenia usług ich utrzymania na drugim, trzecim i czwartym poziomie oraz świadczenia usług gwarancyjnych na naprawę lokomotyw na czwartym poziomie utrzymania. Zakup pojazdów EU160 Griffin jest elementem projektu „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” i zostanie sfinansowany w części ze środków unijnych.

– Stale rosnąca liczba pasażerów pokazuje jasno, że od kilku lat Polacy coraz chętniej wybierają kolej. To nie dziwi, gdy spojrzymy na to, jak wielką pracę wykonują spółki z sektora kolejowego, aby udoskonalać swoje usługi i produkty. Wszystko po to, aby z myślą o dłuższych podróżach, Polacy w pierwszej chwili zawsze pomyśleli o pociągu – zapewnia Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Pozwolą więc efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe. Będą to także najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Polsce. Zostaną one wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach: Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/(Gorzów Wielkopolski) oraz Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra. 

– Naszymi pociągami podróżuje coraz więcej osób. Uruchamiamy kolejne połączenia, zatrzymujemy się w coraz większej liczbie miast i miejscowości. Intensywne inwestycje  w nowoczesną flotę pozwolą nam na dalszy, stabilny rozwój. Wszystko po to, aby zapewnić społeczeństwu wysokiej jakości usługi transportowe. Najnowocześniejsze lokomotywy w Polsce od firmy Newag istotnie się do tego przyczynią – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity cytowany w komunikacie. 

– Jesteśmy przekonani, że najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Polsce, które produkujemy dla PKP Intercity, będą znaczącym wzmocnieniem floty przewoźnika. Zastosowane w nich rozwiązania techniczne pozwolą zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niezawodności, co przełoży się na sprawną obsługę pasażerów – dodaje Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Duże zlecenia dla PKP Cargo

Kolejna zawartą przez Newag umową jest kontrakt z PKP Cargo, który obejmuje dostawy 31 fabrycznie nowych sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych Dragon 2, z czego 7 z nich będzie posiadało moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji, gdzie zostaną homologowane. Dostawy lokomotyw rozpoczęły się w tym roku, z czego 7 lokomotyw zostało już odebranych i realizowane będą do 2022 roku, w myśl uzgodnionego przez strony harmonogramu.

– Zakup nowoczesnego i ekonomicznego taboru jest efektem przede wszystkim konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Grupy PKP Cargo do 2038 roku, która zakłada między innymi przekształcenie spółki z przewoźnika kolejowego w operatora logistycznego. Dbanie o właściwą jakość usługi dla klienta jest kluczowym elementem sukcesu organizacji. Chcemy być firmą pierwszego wyboru co przyniesie wymierne korzyści obu stronom – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo cytowany w komunikacie 

W kwietniu 2018 r. w Warszawie Newag zawarł umowę ze spółką PKP Cargo na wykonanie modernizacji 60 lokomotyw spalinowych serii SM48 do typu 15D/A wraz ze świadczeniem usług utrzymania silników spalinowych w czasie udzielonej gwarancji jakości oraz świadczeniami dodatkowymi. Przedmiot umowy odnosi się do gruntownej modernizacji 60 egzemplarzy lokomotyw serii SM48 ze zmianą serii na ST48, opierającej się na budowie nowego nadwozia, wymianie aparatury hamulcowej oraz agregatu prądotwórczego, a także maszyn i urządzeń pomocniczych. Modernizacja obejmuje również kabinę maszynisty, która wyposażona zostaje w nowoczesny system sterowania oraz stanie się bardziej ergonomiczna. Modernizacje lokomotyw wykonywane są w latach 2018–2021 zgodnie z uzgodnionym harmonogramem – podaje producent.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony