Partnerzy serwisu:

Newag z najkorzystniejszą ofertą dla Południowej Grupy Zakupowej

jm, Rynek Kolejowy 06.06.2013 125

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-06-06 13:47:54 Autor: zyga2
---.ip.netia.com.pl
A w Jujawsko-Pomorskim bedzie jezdzic skansen, bo wojewodztwem rzadzi nieudacznik z Torunia.

Olsztyn kupuje nowe pociagi, Rzeszow, inne biedne woejwodztwa.

A łysy miłośnik gasiorów nie kupił nic
2013-06-06 13:49:17 Autor: Blue
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy te pociagi zawsze musza byc tak krótkie?
2013-06-06 13:54:46 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@Blue
Nie muszą, to zależy od zamawiającego, który przed zakupem robi analizę ilości pasażerów i dostosowuje do niej wielkość pociągów. W szczycie pociągi zawsze można połączyć w dwuskłady.

@zyga2
Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 nowych czteroczłonowych EZTów, przetarg trwa, otwarcie ofert w poniedziałek. Marszałek przesuwał je długo żeby otworzyć jak najpóźniej, po grupach zakupowych (Pewnie żeby Pesa wiedziała na czym stoi).
2013-06-06 13:56:00 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to zobaczymy teraz prawdę czyli jak przy takim "przerobie" będzie z jakością.
2013-06-06 13:57:42 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Muszą być krótkie ,bo trzeba skutecznie zniechęcić pasażerów do korzystania z kolei
2013-06-06 14:00:15 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Jakim przerobie? Mają dwa lata na dostarczenie wszystkiego, a samo składanie nówek (nie mówię o czekaniu na podzespoły) nie jest procesem tak czasochłonnym jak modernizacje np. kibli.
2013-06-06 14:04:48 Autor: Teddy Rozpor
---.adsl.inetia.pl
A w Zachodniej Grupie Zakupowej długo nie podpisują umowy z Newagiem bo przecież Pesa miała wygrać... kombinują jak by tu przetarg unieważnić...
2013-06-06 14:10:32 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Teddy,
Jeszcze nie wybrali najkorzystniejszej oferty, więc nie ma mowy o podpisywaniu.
Zresztą Newagowi to i tak na rękę, bo od podpisania mają 30 dni na dostawę 3 jednostek
2013-06-06 14:11:03 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
W zachodniej grupie oficjalnie jeszcze nie wybrano wykonawcy więc nie mogą podpisać żadnej umowy.
2013-06-06 14:14:27 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
Fajnie, że będzie więcej IMPULSów Z zewnątrz zdecydowanie lepiej się prezentują, w środku Co do podzespopół, to i Pesa i Newag, wrzucają to samo.

Ja po cichu liczyłem na STADLER'a ale cóż poradzić.
2013-06-06 14:14:40 Autor: Teddy Rozpor
---.adsl.inetia.pl
Macie rację - źle się wyraziłem, chodzi o wybór oferty.
To tak samo jak z Arrivą w kujpomie. - też nie mogą wybrać coś oferty chociaż wszyscy wiedzą kto wygrał.
2013-06-06 14:19:05 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Stadlera? U nas przetargi są tak pisane że jakakolwiek oferta z zagranicy jest wypadkiem przy pracy.
2013-06-06 14:26:37 Autor: xyzr
---.adsl.inetia.pl
Po co CAF przesłał list, że nie weźmie udziału? Chcieli pokazać, że sam przetarg jest beznadziejny?
2013-06-06 14:40:26 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Inaczej jest gdy w dwa lata robi się 5 sztuk (19WE) a inaczej gdy 40. Już teraz przy jednoczesnym montażu dla KD, KS i SKM jakość spadła, a po dopuszczeniu do zwiększonego montażu dalszych pracowników musi spadać dalej.
W sumie to naturalna kolej rzeczy i nawet dobra, bo w końcu zakończy życie mitu "lepszej jakości Newagu" propagowanego tu i ówdzie.
2013-06-06 14:46:51 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cieszy mnie że można zrobić taką trochę falandyzacje i wygrywają firmy Pesa i Newag
2013-06-06 14:55:09 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post zyga2:
"A w Jujawsko-Pomorskim bedzie jezdzic skansen, bo wojewodztwem rzadzi nieudacznik z Torunia.

Olsztyn kupuje nowe pociagi, Rzeszow, inne biedne woejwodztwa.

A łysy miłośnik gasiorów nie kupił nic"
Przecież jeżdżą tam szynobusy, które były kupowane w ostatniej dekadzie zarówno przez województwo, jak i przez samą Arrivę. Więc o jakim skansenie piszesz?

Akurat wybór 3-członowych jednostek jest tak samo zły, jak zakup Elfów 3-członowych przez Koleje Śląskie. Dlaczego? Bo zapotrzebowanie na liniach, które obsługują te jednostki jest znacznie większe i potrzeba 6-członowych jednostek, a nie 3-członowych!

Przykłady: Kraków - Katowice, Kraków - Tarnów, Kraków - Kielce, Kielce - Katowice
Tam pociagi składały się z dwóch EN57.

Fakt, obecna "modernizacja" E30 masakruje potoki na tej linii, a i polityka KŚ miażdży wszelkie zainteresowanie pasażerów na linii Katowice - Kielce. Ale po remoncie E30 i po likwidacji
2013-06-06 15:10:10 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na Śląsku nie kupowano trzyczłonowych Elfów.
Dotychczas wyprodukowano tylko jednego takiego dla UMWW-M.
2013-06-06 15:17:42 Autor: remcio
---.191.135.63
@sphinx1
Jakie 5 jednostek ja się pytam? Przetarg jest rozpisany na 2 jednostki z możliwością powiększenie o kolejne 3. Tak więc będą 2 (jeśli będą, bo ciągle otwarcie ofert jest przesuwane), a czy kolejne 3, tak by w sumie było 5, to już inna bajka.
2013-06-06 15:18:57 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
@ Gubernator Kaliforni:

Na wymienionych przez Ciebie liniach skutecznie wygaszono już popyt.

Z Kielc/Sędziszowa do Katowic - tylko 6 par połączeń... ostatni pociąg z Sędziszowa do Katowic jesto 15:30

Z Katowic do Krakowa również 6 par, królują busy, które jadą 80 min krócej niż pociągi regionalne

Z Krakowa do Tarnowa, też busy bo przez remont wytrasowano pociągi nawet z czasem przejazdu dochodzącym do 3h.

Dlatego 3 członowce wystarczą. Choć można powiedzieć, że szkoda, że nie 4 członowe, odpowiadjące liczbie miejsc EN57
2013-06-06 15:24:23 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
@sphinx

To połącz w 1 skład elfa, impulsa i flirta. Powodzenia
2013-06-06 15:25:37 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
19WE są 4 sztuki, 5 to 31WE. A składy dla KD, KŚ i SKM nie były robione jednocześnie - najpierw 6 sztuk dla SKM, potem zaczęli składać dla KŚ, ale ostatecznie wygrali tylko jedną sztukę, na przełomie roku złożyli pierwszego 31WE, potem przez 4 miesiące składali na przemian dwa 35WE dla SKM (ze śląskich podzespołów) i 3 sztuki 31WE. Ostatni EZT dla KD (oddany 18 maja) dwa tygodnie wcześniej był jeszcze gołym pudłem. Także większość z 1,5 roku dla KD stanowiło projektowanie i oczekiwanie na komponenty, samo składanie trwa tylko kilka tygodni. Bez zwiększania ilości pracowników są w stanie oddawać 2-3 sztuki miesięcznie bo taki jest cykl produkcyjny, niezależnie czy ma się zamówienie na 4 czy na 40 sztuk.
2013-06-06 15:26:51 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
@ Gubernator Kaliiforni:

"Fakt, obecna "modernizacja" E30 masakruje potoki na tej linii, a i polityka KŚ miażdży wszelkie zainteresowanie pasażerów na linii Katowice - Kielce. Ale po remoncie E30 i po likwidacji"

Tutaj na linii Katowice - Kielce wszyskie 3 województwa miażdżą ofertę od ponad 4 lat. Swoje też dokładają konduktorzy PR Kielce, którzy bezkarnie po dziś dzień biorą w łapę.

Aż turdno uwierzyć, że PRy jednych zwalniają za uczciwą pracę, a innym bezkarnie pozwalają się okradać z wpływów biletowych i tak w kieleckich stronach od prawie 20 lat.
2013-06-06 15:29:48 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@remcio
Otwarcie ofert przesuwali gdy to samo robiła PGZ. Jak tu już otworzyli to nie mają powodu żeby to dalej robić. Opcja na kolejne 3 składy nie jest uznaniowa, zamawiający uzależnił ją od otrzymania dofinansowania. A że teraz jest parcie na wykorzystanie środków z UE to kasę dostaną i opcja zostanie automatycznie uruchomiona.

@Arrivederci
Składy jeżdżą na różnych liniach, trójczłonowce będą jeździć na liniach międzywojewódzkich i ze strony wszystkich województw będą to wyłącznie Impulsy (zakładam, że Newag wygra) więc bez problemu będzie można je łączyć.
2013-06-06 15:35:41 Autor: Gliwiczanin
---.dynamic.chello.pl
Może nam coś skapnie do Gliwic
2013-06-06 15:47:13 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx 1

To oprócz 5 Impulsów dla KD dalsze będą Impulsy czy ktoś jeszcze startuje i jeszcze raz pytam dlaczego podobnej wielkosci Poznan zamówił 22Elfy a Wrocław 5 tylko Impulsów( trzeba było kogos kopnąć w kostke przy przetargu)
2013-06-06 16:21:20 Autor: tt
---.17.33.118
@stan,
KD zakupi jeszcze 11 pociągów (5 czteroczłonów, 6 trójczłonów), więc w sumie będzie na Dolnym Śląsku 16 nowoczesnych pojazdów.
W porównaniu do wielkopolskich 22 owszem, mniej, ale tragicznie już to nie wygląda.
2013-06-06 16:26:52 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1:
Nie ważne w jakiej kolejności je składali - ważne że zamiast 5 mieli ich teraz w krótkim czasie 10, a będą mieli 40.

Montaż od gołego pudła do przekazania w dwa tygodnie, poparty twierdzeniem "bez zwiększania ilości pracowników są w stanie oddawać 2-3 sztuki miesięcznie" to wystarczający powód do obaw o jakość.
Bez dodatkowych pracowników to w dwa tygodnie można "od biedy" sprężyć się by wypchnąć jeden egzemplarz, ale nie da się tak pracować jedną ekipą przy wszystkich 40.

Poza tym, cykl produkcyjny rzędu 10 dni - to możne być, ale przy produkcji rowerów, a nie całych pociągów.
2013-06-06 17:06:57 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@jatal.
35 sztuk w ciągu 2,5 roku to nie jest jakiś straszny wyczyn, bez przesady. Cykl produkcyjny nie trwa 10 dni, produkcja jest podzielona, zamawiają komponenty, spawają pudła, wózki itp, a na końcu jest po prostu składanie klocków, które trwa 2-3 tygodnie (tylko ten etap, nie cały cykl) i może być prowadzone na kilku pojazdach jednocześnie. Nie wiem w czym widzisz problem. Z bliżej nieznanego powodu zakładasz, że składanie EZTa powinno trwać kilka miesięcy i zatrudniać kilkaset osób na sztukę, a Newag nie ma pracowników. 3 pojazdy miesięcznie nie oznacza produkcji w 10 dni, równie dobrze może to być produkcja w 30 dni, ale 3 sztuk jednocześnie (przykładowo). Jak już pisałem ostateczny montaż nowego pojazdu jest znacznie mniej pracochłonny niż zwykła modernizacja kibla, a Newag ma wystarczająco dużo ludzi, żeby składać 2 sztuki jednocześnie (tak robili pierwsze 35WE dla SKM czy ostatnie sztuki 31WE) i po skończeniu ci sami pracownicy przystępują do montażu kolejnych egzemplarzy.
2013-06-06 17:07:10 Autor: asad
---.251.119.197
W odpowiedzi na post tt:
"@stan,
KD zakupi jeszcze 11 pociągów (5 czteroczłonów, 6 trójczłonów), więc w sumie będzie na Dolnym Śląsku 16 nowoczesnych pojazdów.
W porównaniu do wielkopolskich 22 owszem, mniej, ale tragicznie już to nie wygląda."
a do tego tu i ówdzie można wyczytać ze województwo wielkopolskie nie ma kasy na zakup wszystkich zamówionych składów.
2013-06-06 17:07:45 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
Ogólnie te przetargi powinny być z "prawem opcji", czyli ew. możliwością zwiększenia zamówienia. Np. Grupa Zachodnia tak zrobiła niejako. Będzie kasa, bedzie więcej pociągów, co więcej tego samego typu i bez konieczności ogłaszania nowego przetargu
2013-06-06 17:26:25 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Cóż, to było do przewidzenia. Południe wybiera południe. W sumie było do przewidzenia. Jednak mimo to, nieco jestem zaskoczony. Duży sukces NEWAGu z Nowego Sącza, spora porażka PESY z Bydgoszczy. Ale Ci drudzy ostro walą na Pragę i Berlin, więc spoko.
2013-06-06 17:33:55 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Tutaj opcja raczej nie wchodziła w grę - jest konkretny projekt, trasy, konkretna kwota. Niby skąd województwa miałyby znaleźć dodatkowe pieniądze i jak się dogadać gdy zamawiających jest aż 4. Co oni zrobią z dodatkowymi pociągami jka są przypisane na jedną trasę międzywojewódzką? PGZ nie bawi się w opcje bo już kupuje pełną opcję na którą ją stać.
2013-06-06 18:10:48 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Cóż, to było do przewidzenia. Południe wybiera południe. W sumie było do przewidzenia. Jednak mimo to, nieco jestem zaskoczony. Duży sukces NEWAGu z Nowego Sącza, spora porażka PESY z Bydgoszczy. Ale Ci drudzy ostro walą na Pragę i Berlin, więc spoko."
Nie zawsze tak jest jak piszesz. Parę lat temu południe (czyli woj. małopolskie) kupiło sobie EN77 z PESY. Szynobusy na Balice też są Pesowskie. EN81 również. W woj. śląskim wyrobów PESY też jeździ więlokrotnie więcej niż z NEWAG-u (wliczając w to modernizowane kible, czyli 14WE)
2013-06-06 20:34:13 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
1. Jeszcze nikt nikogo nie wybrał.
2. A póki co to Newag prawdopodobnie zgarnie i południe, i zachód, i centrum (PRy, KM, możliwe też loki IC).
3. Z EN77 jest inna historia, Newag mógł to wygrać, ale zrobił babole w ofercie.
2013-06-06 20:49:54 Autor: sphinxnewag
---.starnettelecom.pl
Pod warunkiem, że Newag wpłacił wadium i nie porobił baboli. Elfy jeżdżą z Kielc do Krakowa i Częstochowy, więc jak zwykle trujesz.
2013-06-06 20:51:22 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1:
Zastanów się czasem co piszesz i na co odpowiadasz, bo się gubisz.

Przecież sam napisałeś że cykl produkcyjny trwa tylko 2-3 tygodnie.
Sam próbujesz przekonać że nie potrzebują skierować do zwiększonej produkcji dodatkowych pracowników, a przecież wystarczy policzyć że 2-3 tygodnie (dla mnie nierealnego czasu) montażu dotychczasowymi siłami to już około 2 lata, a terminy dostaw przecież też nie zależą od Newagu tylko od ustaleń z zamawiającymi i będą się spiętrzać.

Dla mnie oczywiste jest że dotychczasowi ludzie montujący EZTy sami nie podołają temu zadaniu (mają choćby prawo np. do 2 miesięcy urlopu). Tym samym muszą dojść nowi o mniejszej wprawie co przyniesie skutki o których pisałem w pierwszym poście.
2013-06-06 21:33:48 Autor: xyzr
---.adsl.inetia.pl
@jatal.

pytanie tylko czy nie wystarczy przesunąć części produkcji składów na Gliwice. Wydaje mi się, że ludzie są tam odpowiednio wyszkoleni, jakby nie patrzeć stworzyli Dragona i Gryfina (chyba, że produkcja odbywała się w NS).
2013-06-06 22:19:29 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Dragon, Griffin i część modernizacji EN57 to dzieło Gliwic.

@jatal.
Nie rozumiesz jednego. 3 tygodnie trwa produkcja jednego. Tylko, że jednocześnie może się odbywać produkcja 2 sztuk. W 12 tygodni (3 miesiące) nie zrobią 4 sztuk tylko nawet 8. Terminy znają i pracę bez problemu mogą rozłożyć tak żeby zdążyć. Daty są dość odległe, podzespoły już powinni dostać, najwyżej zaczną oddawać przed terminem, też mi problem.
2013-06-06 22:43:08 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Sphinx1 - samozwańczy rzecznik Newagu. Ciekawe czy Newag już pisze protest...
2013-06-06 22:51:51 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
Idą z rozmachem, nie marnują czasu.




Mój zegarek.

http://imageshack.us/photo/my-images/845/czass.jpg/
2013-06-07 00:36:59 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Mnie ciekawi jedna rzecz - niskie ceny. Trzeba było w nich zawrzeć koszty utrzymania a mimo wszystko za sztukę wychodzi taniej niż w podkarpackim. Może to jednak są ceny netto a nie brutto?
2013-06-07 00:42:47 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nowy Sącz rulez! :)))
2013-06-07 09:38:13 Autor: np
---.180.107.240.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To teraz wysyła się listy jak CAF? Czemu to służy?
2013-06-07 15:47:20 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1:

Przecież właśnie o tym piszę od pierwszego postu. :D.

Co innego gdy składa się na spokojnie kilka pojazdów na jednym ciągu montażowym, co innego gdy składa się w niedoczasie na jednej linii (spada jakość jak w najnowszych dostawach) i co innego gdy montaż trwa na trzech liniach jednocześnie (raz bo zwiększa się 3-krotnie możliwość błędów a tylko te są nośne medialnie, a dwa że najlepsi pracownicy wybrani byli do obsługi pierwszej linii, a do następnych trzeba znaleźć/przesunąć nieobeznanych z danym typem i na dodatek "słabszych" pracowników (bo gdyby byli najlepsi to trafiliby na pierwszą linię montażu)).

Teraz jasne dlaczego jakość musi spaść?



@ np:
To służy wyrażeniu swego stanowiska. Takie pismo trzeba rozpatrzyć i nie da się go wyrzucić do kosza. Dlatego tak jak kropla za kroplą drąży skałę, tak i takie listy z czasem przynoszą (przyspieszają) pożądany efekt.
2013-06-07 15:59:41 Autor: stinx
---.dynamic.chello.pl
A ja mam takie pytanie. Metro skladaja ci sami pracownicy co EZTy? Bo jezeli tak, to z czyms Newag na bank sie nie wyrobi, no ale od czego sa kary umowne...
2013-06-07 16:41:28 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@jatal.
Nie jasne. Nie ma czegoś takiego jak gorsi pracownicy, są pracownicy wyszkoleni, jest kontrola jakości więc starają się żeby nie dostać po łapach. Drugi scenariusz odpada, Michalik w którymś z wywiadów przy okazji produkcji 35WE dla SKM po produkcji prototypu i zapoznaniu się z konstrukcją, dzięki budowie modułowej równolegle może trwać produkcja kolejnych egzemplarzy. A jakość nie wiem czy spadła, w KD poza przetwornicami statycznymi (dostarczanymi przez zewnętrznego dostawcę) problemów z winy Newagu za wiele nie było (bo trudno ich winić za to, że skład został obrzucany kamieniami czy uderzył w niego piorun).

@stinx
Metro składają inni pracownicy, w odrębnej hali. A Newag ze zdolnością produkcyjną na poziomie nawet 2 sztuk miesięcznie (a ma większą) przez 2 lata bez problemu jest w stanie oddać 50 EZTów, czyli jeśli wygra w obu grupach to może startować w kolejnych przetargach bez obawy o wyczerpanie mocy produkcyjnych.
2013-06-08 01:44:26 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@JaceK:

Pełna zgoda, ale trzeba obiektywnie powiedzieć, że od jakieś czasu, Newag ma wyjątkowo dobrą passę w Polsce. Oby jeszcze ten Griffin się i u nas sprzedawał jak ciepłe bułeczki!
2013-06-09 12:56:57 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Pesa ma naprawdę co robić, więc "puściła" ten przetarg bez walki. Nie ma czasu na odwołania, cudowania i inne podchody.
2013-06-10 16:49:25 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Pesa w EZTach nie ma za wiele do roboty. Nieźle idą tramwaje, ale np. SZTy dla DB mają być robione w okolicach 2015 roku. Poza tramwajami Pesa nie ma za wielu zamówień na lata 2013-2015.
2013-10-02 16:47:01 Autor: Krzysztof
---.nowysacz.vectranet.pl
Zwolnienia się powtarzają. Czerwiec, lipiec 2013 Newag przyjmuje około 300 pracowników. Październik - seria zwolnień...
Niestety, zarząd NEWAGu obiecywał gruszki na wierzbie. 3 miesięczne umowy na okres próbny, po tych trzech miesiącach pracownicy dostaną premie... Umowy się kończą, a Newag nie raczy uprzedzić czy zostaniemy zwolnieni czy niee... Żal...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony