Newag z najkorzystniejszą ofertą dla Południowej Grupy Zakupowej
jm, Rynek Kolejowy ⚫ 06.06.2013 ⚫
125
Archiwum RK
Komentarze:
2013-06-06 13:47:54 Autor: zyga2
---.ip.netia.com.pl
A w Jujawsko-Pomorskim bedzie jezdzic skansen, bo wojewodztwem rzadzi nieudacznik z Torunia.
Olsztyn kupuje nowe pociagi, Rzeszow, inne biedne woejwodztwa.
A łysy miłośnik gasiorów nie kupił nic
Olsztyn kupuje nowe pociagi, Rzeszow, inne biedne woejwodztwa.
A łysy miłośnik gasiorów nie kupił nic
2013-06-06 13:49:17 Autor: Blue
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy te pociagi zawsze musza byc tak krótkie?
2013-06-06 13:54:46 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@Blue
Nie muszą, to zależy od zamawiającego, który przed zakupem robi analizę ilości pasażerów i dostosowuje do niej wielkość pociągów. W szczycie pociągi zawsze można połączyć w dwuskłady.
@zyga2
Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 nowych czteroczłonowych EZTów, przetarg trwa, otwarcie ofert w poniedziałek. Marszałek przesuwał je długo żeby otworzyć jak najpóźniej, po grupach zakupowych (Pewnie żeby Pesa wiedziała na czym stoi).
Nie muszą, to zależy od zamawiającego, który przed zakupem robi analizę ilości pasażerów i dostosowuje do niej wielkość pociągów. W szczycie pociągi zawsze można połączyć w dwuskłady.
@zyga2
Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 nowych czteroczłonowych EZTów, przetarg trwa, otwarcie ofert w poniedziałek. Marszałek przesuwał je długo żeby otworzyć jak najpóźniej, po grupach zakupowych (Pewnie żeby Pesa wiedziała na czym stoi).
2013-06-06 13:56:00 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to zobaczymy teraz prawdę czyli jak przy takim "przerobie" będzie z jakością.
2013-06-06 13:57:42 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Muszą być krótkie ,bo trzeba skutecznie zniechęcić pasażerów do korzystania z kolei
2013-06-06 14:00:15 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Jakim przerobie? Mają dwa lata na dostarczenie wszystkiego, a samo składanie nówek (nie mówię o czekaniu na podzespoły) nie jest procesem tak czasochłonnym jak modernizacje np. kibli.
2013-06-06 14:04:48 Autor: Teddy Rozpor
---.adsl.inetia.pl
A w Zachodniej Grupie Zakupowej długo nie podpisują umowy z Newagiem bo przecież Pesa miała wygrać... kombinują jak by tu przetarg unieważnić...
2013-06-06 14:10:32 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Teddy,
Jeszcze nie wybrali najkorzystniejszej oferty, więc nie ma mowy o podpisywaniu.
Zresztą Newagowi to i tak na rękę, bo od podpisania mają 30 dni na dostawę 3 jednostek
Jeszcze nie wybrali najkorzystniejszej oferty, więc nie ma mowy o podpisywaniu.
Zresztą Newagowi to i tak na rękę, bo od podpisania mają 30 dni na dostawę 3 jednostek
2013-06-06 14:11:03 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
W zachodniej grupie oficjalnie jeszcze nie wybrano wykonawcy więc nie mogą podpisać żadnej umowy.
2013-06-06 14:14:27 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
Fajnie, że będzie więcej IMPULSów Z zewnątrz zdecydowanie lepiej się prezentują, w środku Co do podzespopół, to i Pesa i Newag, wrzucają to samo.
Ja po cichu liczyłem na STADLER'a ale cóż poradzić.
Ja po cichu liczyłem na STADLER'a ale cóż poradzić.
2013-06-06 14:14:40 Autor: Teddy Rozpor
---.adsl.inetia.pl
Macie rację - źle się wyraziłem, chodzi o wybór oferty.
To tak samo jak z Arrivą w kujpomie. - też nie mogą wybrać coś oferty chociaż wszyscy wiedzą kto wygrał.
To tak samo jak z Arrivą w kujpomie. - też nie mogą wybrać coś oferty chociaż wszyscy wiedzą kto wygrał.
2013-06-06 14:19:05 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Stadlera? U nas przetargi są tak pisane że jakakolwiek oferta z zagranicy jest wypadkiem przy pracy.
2013-06-06 14:26:37 Autor: xyzr
---.adsl.inetia.pl
Po co CAF przesłał list, że nie weźmie udziału? Chcieli pokazać, że sam przetarg jest beznadziejny?
2013-06-06 14:40:26 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Inaczej jest gdy w dwa lata robi się 5 sztuk (19WE) a inaczej gdy 40. Już teraz przy jednoczesnym montażu dla KD, KS i SKM jakość spadła, a po dopuszczeniu do zwiększonego montażu dalszych pracowników musi spadać dalej.
W sumie to naturalna kolej rzeczy i nawet dobra, bo w końcu zakończy życie mitu "lepszej jakości Newagu" propagowanego tu i ówdzie.
W sumie to naturalna kolej rzeczy i nawet dobra, bo w końcu zakończy życie mitu "lepszej jakości Newagu" propagowanego tu i ówdzie.
2013-06-06 14:46:51 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cieszy mnie że można zrobić taką trochę falandyzacje i wygrywają firmy Pesa i Newag
2013-06-06 14:55:09 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post zyga2:
"A w Jujawsko-Pomorskim bedzie jezdzic skansen, bo wojewodztwem rzadzi nieudacznik z Torunia.
Olsztyn kupuje nowe pociagi, Rzeszow, inne biedne woejwodztwa.
A łysy miłośnik gasiorów nie kupił nic"
Przecież jeżdżą tam szynobusy, które były kupowane w ostatniej dekadzie zarówno przez województwo, jak i przez samą Arrivę. Więc o jakim skansenie piszesz?Olsztyn kupuje nowe pociagi, Rzeszow, inne biedne woejwodztwa.
A łysy miłośnik gasiorów nie kupił nic"
Akurat wybór 3-członowych jednostek jest tak samo zły, jak zakup Elfów 3-członowych przez Koleje Śląskie. Dlaczego? Bo zapotrzebowanie na liniach, które obsługują te jednostki jest znacznie większe i potrzeba 6-członowych jednostek, a nie 3-członowych!
Przykłady: Kraków - Katowice, Kraków - Tarnów, Kraków - Kielce, Kielce - Katowice
Tam pociagi składały się z dwóch EN57.
Fakt, obecna "modernizacja" E30 masakruje potoki na tej linii, a i polityka KŚ miażdży wszelkie zainteresowanie pasażerów na linii Katowice - Kielce. Ale po remoncie E30 i po likwidacji
2013-06-06 15:10:10 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na Śląsku nie kupowano trzyczłonowych Elfów.
Dotychczas wyprodukowano tylko jednego takiego dla UMWW-M.
Dotychczas wyprodukowano tylko jednego takiego dla UMWW-M.
2013-06-06 15:17:42 Autor: remcio
---.191.135.63
@sphinx1
Jakie 5 jednostek ja się pytam? Przetarg jest rozpisany na 2 jednostki z możliwością powiększenie o kolejne 3. Tak więc będą 2 (jeśli będą, bo ciągle otwarcie ofert jest przesuwane), a czy kolejne 3, tak by w sumie było 5, to już inna bajka.
Jakie 5 jednostek ja się pytam? Przetarg jest rozpisany na 2 jednostki z możliwością powiększenie o kolejne 3. Tak więc będą 2 (jeśli będą, bo ciągle otwarcie ofert jest przesuwane), a czy kolejne 3, tak by w sumie było 5, to już inna bajka.
2013-06-06 15:18:57 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
@ Gubernator Kaliforni:
Na wymienionych przez Ciebie liniach skutecznie wygaszono już popyt.
Z Kielc/Sędziszowa do Katowic - tylko 6 par połączeń... ostatni pociąg z Sędziszowa do Katowic jesto 15:30
Z Katowic do Krakowa również 6 par, królują busy, które jadą 80 min krócej niż pociągi regionalne
Z Krakowa do Tarnowa, też busy bo przez remont wytrasowano pociągi nawet z czasem przejazdu dochodzącym do 3h.
Dlatego 3 członowce wystarczą. Choć można powiedzieć, że szkoda, że nie 4 członowe, odpowiadjące liczbie miejsc EN57
Na wymienionych przez Ciebie liniach skutecznie wygaszono już popyt.
Z Kielc/Sędziszowa do Katowic - tylko 6 par połączeń... ostatni pociąg z Sędziszowa do Katowic jesto 15:30
Z Katowic do Krakowa również 6 par, królują busy, które jadą 80 min krócej niż pociągi regionalne
Z Krakowa do Tarnowa, też busy bo przez remont wytrasowano pociągi nawet z czasem przejazdu dochodzącym do 3h.
Dlatego 3 członowce wystarczą. Choć można powiedzieć, że szkoda, że nie 4 członowe, odpowiadjące liczbie miejsc EN57
2013-06-06 15:24:23 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
@sphinx
To połącz w 1 skład elfa, impulsa i flirta. Powodzenia
To połącz w 1 skład elfa, impulsa i flirta. Powodzenia
2013-06-06 15:25:37 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
19WE są 4 sztuki, 5 to 31WE. A składy dla KD, KŚ i SKM nie były robione jednocześnie - najpierw 6 sztuk dla SKM, potem zaczęli składać dla KŚ, ale ostatecznie wygrali tylko jedną sztukę, na przełomie roku złożyli pierwszego 31WE, potem przez 4 miesiące składali na przemian dwa 35WE dla SKM (ze śląskich podzespołów) i 3 sztuki 31WE. Ostatni EZT dla KD (oddany 18 maja) dwa tygodnie wcześniej był jeszcze gołym pudłem. Także większość z 1,5 roku dla KD stanowiło projektowanie i oczekiwanie na komponenty, samo składanie trwa tylko kilka tygodni. Bez zwiększania ilości pracowników są w stanie oddawać 2-3 sztuki miesięcznie bo taki jest cykl produkcyjny, niezależnie czy ma się zamówienie na 4 czy na 40 sztuk.
2013-06-06 15:26:51 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
@ Gubernator Kaliiforni:
"Fakt, obecna "modernizacja" E30 masakruje potoki na tej linii, a i polityka KŚ miażdży wszelkie zainteresowanie pasażerów na linii Katowice - Kielce. Ale po remoncie E30 i po likwidacji"
Tutaj na linii Katowice - Kielce wszyskie 3 województwa miażdżą ofertę od ponad 4 lat. Swoje też dokładają konduktorzy PR Kielce, którzy bezkarnie po dziś dzień biorą w łapę.
Aż turdno uwierzyć, że PRy jednych zwalniają za uczciwą pracę, a innym bezkarnie pozwalają się okradać z wpływów biletowych i tak w kieleckich stronach od prawie 20 lat.
"Fakt, obecna "modernizacja" E30 masakruje potoki na tej linii, a i polityka KŚ miażdży wszelkie zainteresowanie pasażerów na linii Katowice - Kielce. Ale po remoncie E30 i po likwidacji"
Tutaj na linii Katowice - Kielce wszyskie 3 województwa miażdżą ofertę od ponad 4 lat. Swoje też dokładają konduktorzy PR Kielce, którzy bezkarnie po dziś dzień biorą w łapę.
Aż turdno uwierzyć, że PRy jednych zwalniają za uczciwą pracę, a innym bezkarnie pozwalają się okradać z wpływów biletowych i tak w kieleckich stronach od prawie 20 lat.
2013-06-06 15:29:48 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@remcio
Otwarcie ofert przesuwali gdy to samo robiła PGZ. Jak tu już otworzyli to nie mają powodu żeby to dalej robić. Opcja na kolejne 3 składy nie jest uznaniowa, zamawiający uzależnił ją od otrzymania dofinansowania. A że teraz jest parcie na wykorzystanie środków z UE to kasę dostaną i opcja zostanie automatycznie uruchomiona.
@Arrivederci
Składy jeżdżą na różnych liniach, trójczłonowce będą jeździć na liniach międzywojewódzkich i ze strony wszystkich województw będą to wyłącznie Impulsy (zakładam, że Newag wygra) więc bez problemu będzie można je łączyć.
Otwarcie ofert przesuwali gdy to samo robiła PGZ. Jak tu już otworzyli to nie mają powodu żeby to dalej robić. Opcja na kolejne 3 składy nie jest uznaniowa, zamawiający uzależnił ją od otrzymania dofinansowania. A że teraz jest parcie na wykorzystanie środków z UE to kasę dostaną i opcja zostanie automatycznie uruchomiona.
@Arrivederci
Składy jeżdżą na różnych liniach, trójczłonowce będą jeździć na liniach międzywojewódzkich i ze strony wszystkich województw będą to wyłącznie Impulsy (zakładam, że Newag wygra) więc bez problemu będzie można je łączyć.
2013-06-06 15:35:41 Autor: Gliwiczanin
---.dynamic.chello.pl
Może nam coś skapnie do Gliwic
2013-06-06 15:47:13 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx 1
To oprócz 5 Impulsów dla KD dalsze będą Impulsy czy ktoś jeszcze startuje i jeszcze raz pytam dlaczego podobnej wielkosci Poznan zamówił 22Elfy a Wrocław 5 tylko Impulsów( trzeba było kogos kopnąć w kostke przy przetargu)
To oprócz 5 Impulsów dla KD dalsze będą Impulsy czy ktoś jeszcze startuje i jeszcze raz pytam dlaczego podobnej wielkosci Poznan zamówił 22Elfy a Wrocław 5 tylko Impulsów( trzeba było kogos kopnąć w kostke przy przetargu)
2013-06-06 16:21:20 Autor: tt
---.17.33.118
@stan,
KD zakupi jeszcze 11 pociągów (5 czteroczłonów, 6 trójczłonów), więc w sumie będzie na Dolnym Śląsku 16 nowoczesnych pojazdów.
W porównaniu do wielkopolskich 22 owszem, mniej, ale tragicznie już to nie wygląda.
KD zakupi jeszcze 11 pociągów (5 czteroczłonów, 6 trójczłonów), więc w sumie będzie na Dolnym Śląsku 16 nowoczesnych pojazdów.
W porównaniu do wielkopolskich 22 owszem, mniej, ale tragicznie już to nie wygląda.
2013-06-06 16:26:52 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1:
Nie ważne w jakiej kolejności je składali - ważne że zamiast 5 mieli ich teraz w krótkim czasie 10, a będą mieli 40.
Montaż od gołego pudła do przekazania w dwa tygodnie, poparty twierdzeniem "bez zwiększania ilości pracowników są w stanie oddawać 2-3 sztuki miesięcznie" to wystarczający powód do obaw o jakość.
Bez dodatkowych pracowników to w dwa tygodnie można "od biedy" sprężyć się by wypchnąć jeden egzemplarz, ale nie da się tak pracować jedną ekipą przy wszystkich 40.
Poza tym, cykl produkcyjny rzędu 10 dni - to możne być, ale przy produkcji rowerów, a nie całych pociągów.
Nie ważne w jakiej kolejności je składali - ważne że zamiast 5 mieli ich teraz w krótkim czasie 10, a będą mieli 40.
Montaż od gołego pudła do przekazania w dwa tygodnie, poparty twierdzeniem "bez zwiększania ilości pracowników są w stanie oddawać 2-3 sztuki miesięcznie" to wystarczający powód do obaw o jakość.
Bez dodatkowych pracowników to w dwa tygodnie można "od biedy" sprężyć się by wypchnąć jeden egzemplarz, ale nie da się tak pracować jedną ekipą przy wszystkich 40.
Poza tym, cykl produkcyjny rzędu 10 dni - to możne być, ale przy produkcji rowerów, a nie całych pociągów.
2013-06-06 17:06:57 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@jatal.
35 sztuk w ciągu 2,5 roku to nie jest jakiś straszny wyczyn, bez przesady. Cykl produkcyjny nie trwa 10 dni, produkcja jest podzielona, zamawiają komponenty, spawają pudła, wózki itp, a na końcu jest po prostu składanie klocków, które trwa 2-3 tygodnie (tylko ten etap, nie cały cykl) i może być prowadzone na kilku pojazdach jednocześnie. Nie wiem w czym widzisz problem. Z bliżej nieznanego powodu zakładasz, że składanie EZTa powinno trwać kilka miesięcy i zatrudniać kilkaset osób na sztukę, a Newag nie ma pracowników. 3 pojazdy miesięcznie nie oznacza produkcji w 10 dni, równie dobrze może to być produkcja w 30 dni, ale 3 sztuk jednocześnie (przykładowo). Jak już pisałem ostateczny montaż nowego pojazdu jest znacznie mniej pracochłonny niż zwykła modernizacja kibla, a Newag ma wystarczająco dużo ludzi, żeby składać 2 sztuki jednocześnie (tak robili pierwsze 35WE dla SKM czy ostatnie sztuki 31WE) i po skończeniu ci sami pracownicy przystępują do montażu kolejnych egzemplarzy.
35 sztuk w ciągu 2,5 roku to nie jest jakiś straszny wyczyn, bez przesady. Cykl produkcyjny nie trwa 10 dni, produkcja jest podzielona, zamawiają komponenty, spawają pudła, wózki itp, a na końcu jest po prostu składanie klocków, które trwa 2-3 tygodnie (tylko ten etap, nie cały cykl) i może być prowadzone na kilku pojazdach jednocześnie. Nie wiem w czym widzisz problem. Z bliżej nieznanego powodu zakładasz, że składanie EZTa powinno trwać kilka miesięcy i zatrudniać kilkaset osób na sztukę, a Newag nie ma pracowników. 3 pojazdy miesięcznie nie oznacza produkcji w 10 dni, równie dobrze może to być produkcja w 30 dni, ale 3 sztuk jednocześnie (przykładowo). Jak już pisałem ostateczny montaż nowego pojazdu jest znacznie mniej pracochłonny niż zwykła modernizacja kibla, a Newag ma wystarczająco dużo ludzi, żeby składać 2 sztuki jednocześnie (tak robili pierwsze 35WE dla SKM czy ostatnie sztuki 31WE) i po skończeniu ci sami pracownicy przystępują do montażu kolejnych egzemplarzy.
2013-06-06 17:07:10 Autor: asad
---.251.119.197
W odpowiedzi na post tt:
"@stan,
KD zakupi jeszcze 11 pociągów (5 czteroczłonów, 6 trójczłonów), więc w sumie będzie na Dolnym Śląsku 16 nowoczesnych pojazdów.
W porównaniu do wielkopolskich 22 owszem, mniej, ale tragicznie już to nie wygląda."
a do tego tu i ówdzie można wyczytać ze województwo wielkopolskie nie ma kasy na zakup wszystkich zamówionych składów. KD zakupi jeszcze 11 pociągów (5 czteroczłonów, 6 trójczłonów), więc w sumie będzie na Dolnym Śląsku 16 nowoczesnych pojazdów.
W porównaniu do wielkopolskich 22 owszem, mniej, ale tragicznie już to nie wygląda."
2013-06-06 17:07:45 Autor: studenciak
---.uni.opole.pl
Ogólnie te przetargi powinny być z "prawem opcji", czyli ew. możliwością zwiększenia zamówienia. Np. Grupa Zachodnia tak zrobiła niejako. Będzie kasa, bedzie więcej pociągów, co więcej tego samego typu i bez konieczności ogłaszania nowego przetargu
2013-06-06 17:26:25 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Cóż, to było do przewidzenia. Południe wybiera południe. W sumie było do przewidzenia. Jednak mimo to, nieco jestem zaskoczony. Duży sukces NEWAGu z Nowego Sącza, spora porażka PESY z Bydgoszczy. Ale Ci drudzy ostro walą na Pragę i Berlin, więc spoko.
2013-06-06 17:33:55 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Tutaj opcja raczej nie wchodziła w grę - jest konkretny projekt, trasy, konkretna kwota. Niby skąd województwa miałyby znaleźć dodatkowe pieniądze i jak się dogadać gdy zamawiających jest aż 4. Co oni zrobią z dodatkowymi pociągami jka są przypisane na jedną trasę międzywojewódzką? PGZ nie bawi się w opcje bo już kupuje pełną opcję na którą ją stać.
2013-06-06 18:10:48 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Cóż, to było do przewidzenia. Południe wybiera południe. W sumie było do przewidzenia. Jednak mimo to, nieco jestem zaskoczony. Duży sukces NEWAGu z Nowego Sącza, spora porażka PESY z Bydgoszczy. Ale Ci drudzy ostro walą na Pragę i Berlin, więc spoko."
Nie zawsze tak jest jak piszesz. Parę lat temu południe (czyli woj. małopolskie) kupiło sobie EN77 z PESY. Szynobusy na Balice też są Pesowskie. EN81 również. W woj. śląskim wyrobów PESY też jeździ więlokrotnie więcej niż z NEWAG-u (wliczając w to modernizowane kible, czyli 14WE) 2013-06-06 20:34:13 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
1. Jeszcze nikt nikogo nie wybrał.
2. A póki co to Newag prawdopodobnie zgarnie i południe, i zachód, i centrum (PRy, KM, możliwe też loki IC).
3. Z EN77 jest inna historia, Newag mógł to wygrać, ale zrobił babole w ofercie.
2. A póki co to Newag prawdopodobnie zgarnie i południe, i zachód, i centrum (PRy, KM, możliwe też loki IC).
3. Z EN77 jest inna historia, Newag mógł to wygrać, ale zrobił babole w ofercie.
2013-06-06 20:49:54 Autor: sphinxnewag
---.starnettelecom.pl
Pod warunkiem, że Newag wpłacił wadium i nie porobił baboli. Elfy jeżdżą z Kielc do Krakowa i Częstochowy, więc jak zwykle trujesz.
2013-06-06 20:51:22 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1:
Zastanów się czasem co piszesz i na co odpowiadasz, bo się gubisz.
Przecież sam napisałeś że cykl produkcyjny trwa tylko 2-3 tygodnie.
Sam próbujesz przekonać że nie potrzebują skierować do zwiększonej produkcji dodatkowych pracowników, a przecież wystarczy policzyć że 2-3 tygodnie (dla mnie nierealnego czasu) montażu dotychczasowymi siłami to już około 2 lata, a terminy dostaw przecież też nie zależą od Newagu tylko od ustaleń z zamawiającymi i będą się spiętrzać.
Dla mnie oczywiste jest że dotychczasowi ludzie montujący EZTy sami nie podołają temu zadaniu (mają choćby prawo np. do 2 miesięcy urlopu). Tym samym muszą dojść nowi o mniejszej wprawie co przyniesie skutki o których pisałem w pierwszym poście.
Zastanów się czasem co piszesz i na co odpowiadasz, bo się gubisz.
Przecież sam napisałeś że cykl produkcyjny trwa tylko 2-3 tygodnie.
Sam próbujesz przekonać że nie potrzebują skierować do zwiększonej produkcji dodatkowych pracowników, a przecież wystarczy policzyć że 2-3 tygodnie (dla mnie nierealnego czasu) montażu dotychczasowymi siłami to już około 2 lata, a terminy dostaw przecież też nie zależą od Newagu tylko od ustaleń z zamawiającymi i będą się spiętrzać.
Dla mnie oczywiste jest że dotychczasowi ludzie montujący EZTy sami nie podołają temu zadaniu (mają choćby prawo np. do 2 miesięcy urlopu). Tym samym muszą dojść nowi o mniejszej wprawie co przyniesie skutki o których pisałem w pierwszym poście.
2013-06-06 21:33:48 Autor: xyzr
---.adsl.inetia.pl
@jatal.
pytanie tylko czy nie wystarczy przesunąć części produkcji składów na Gliwice. Wydaje mi się, że ludzie są tam odpowiednio wyszkoleni, jakby nie patrzeć stworzyli Dragona i Gryfina (chyba, że produkcja odbywała się w NS).
pytanie tylko czy nie wystarczy przesunąć części produkcji składów na Gliwice. Wydaje mi się, że ludzie są tam odpowiednio wyszkoleni, jakby nie patrzeć stworzyli Dragona i Gryfina (chyba, że produkcja odbywała się w NS).
2013-06-06 22:19:29 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Dragon, Griffin i część modernizacji EN57 to dzieło Gliwic.
@jatal.
Nie rozumiesz jednego. 3 tygodnie trwa produkcja jednego. Tylko, że jednocześnie może się odbywać produkcja 2 sztuk. W 12 tygodni (3 miesiące) nie zrobią 4 sztuk tylko nawet 8. Terminy znają i pracę bez problemu mogą rozłożyć tak żeby zdążyć. Daty są dość odległe, podzespoły już powinni dostać, najwyżej zaczną oddawać przed terminem, też mi problem.
@jatal.
Nie rozumiesz jednego. 3 tygodnie trwa produkcja jednego. Tylko, że jednocześnie może się odbywać produkcja 2 sztuk. W 12 tygodni (3 miesiące) nie zrobią 4 sztuk tylko nawet 8. Terminy znają i pracę bez problemu mogą rozłożyć tak żeby zdążyć. Daty są dość odległe, podzespoły już powinni dostać, najwyżej zaczną oddawać przed terminem, też mi problem.
2013-06-06 22:43:08 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Sphinx1 - samozwańczy rzecznik Newagu. Ciekawe czy Newag już pisze protest...
2013-06-06 22:51:51 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
Idą z rozmachem, nie marnują czasu.
Mój zegarek.
http://imageshack.us/photo/my-images/845/czass.jpg/
Mój zegarek.
http://imageshack.us/photo/my-images/845/czass.jpg/
2013-06-07 00:36:59 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Mnie ciekawi jedna rzecz - niskie ceny. Trzeba było w nich zawrzeć koszty utrzymania a mimo wszystko za sztukę wychodzi taniej niż w podkarpackim. Może to jednak są ceny netto a nie brutto?
2013-06-07 00:42:47 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nowy Sącz rulez! :)))
2013-06-07 09:38:13 Autor: np
---.180.107.240.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To teraz wysyła się listy jak CAF? Czemu to służy?
2013-06-07 15:47:20 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1:
Przecież właśnie o tym piszę od pierwszego postu. :D.
Co innego gdy składa się na spokojnie kilka pojazdów na jednym ciągu montażowym, co innego gdy składa się w niedoczasie na jednej linii (spada jakość jak w najnowszych dostawach) i co innego gdy montaż trwa na trzech liniach jednocześnie (raz bo zwiększa się 3-krotnie możliwość błędów a tylko te są nośne medialnie, a dwa że najlepsi pracownicy wybrani byli do obsługi pierwszej linii, a do następnych trzeba znaleźć/przesunąć nieobeznanych z danym typem i na dodatek "słabszych" pracowników (bo gdyby byli najlepsi to trafiliby na pierwszą linię montażu)).
Teraz jasne dlaczego jakość musi spaść?
@ np:
To służy wyrażeniu swego stanowiska. Takie pismo trzeba rozpatrzyć i nie da się go wyrzucić do kosza. Dlatego tak jak kropla za kroplą drąży skałę, tak i takie listy z czasem przynoszą (przyspieszają) pożądany efekt.
Przecież właśnie o tym piszę od pierwszego postu. :D.
Co innego gdy składa się na spokojnie kilka pojazdów na jednym ciągu montażowym, co innego gdy składa się w niedoczasie na jednej linii (spada jakość jak w najnowszych dostawach) i co innego gdy montaż trwa na trzech liniach jednocześnie (raz bo zwiększa się 3-krotnie możliwość błędów a tylko te są nośne medialnie, a dwa że najlepsi pracownicy wybrani byli do obsługi pierwszej linii, a do następnych trzeba znaleźć/przesunąć nieobeznanych z danym typem i na dodatek "słabszych" pracowników (bo gdyby byli najlepsi to trafiliby na pierwszą linię montażu)).
Teraz jasne dlaczego jakość musi spaść?
@ np:
To służy wyrażeniu swego stanowiska. Takie pismo trzeba rozpatrzyć i nie da się go wyrzucić do kosza. Dlatego tak jak kropla za kroplą drąży skałę, tak i takie listy z czasem przynoszą (przyspieszają) pożądany efekt.
2013-06-07 15:59:41 Autor: stinx
---.dynamic.chello.pl
A ja mam takie pytanie. Metro skladaja ci sami pracownicy co EZTy? Bo jezeli tak, to z czyms Newag na bank sie nie wyrobi, no ale od czego sa kary umowne...
2013-06-07 16:41:28 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@jatal.
Nie jasne. Nie ma czegoś takiego jak gorsi pracownicy, są pracownicy wyszkoleni, jest kontrola jakości więc starają się żeby nie dostać po łapach. Drugi scenariusz odpada, Michalik w którymś z wywiadów przy okazji produkcji 35WE dla SKM po produkcji prototypu i zapoznaniu się z konstrukcją, dzięki budowie modułowej równolegle może trwać produkcja kolejnych egzemplarzy. A jakość nie wiem czy spadła, w KD poza przetwornicami statycznymi (dostarczanymi przez zewnętrznego dostawcę) problemów z winy Newagu za wiele nie było (bo trudno ich winić za to, że skład został obrzucany kamieniami czy uderzył w niego piorun).
@stinx
Metro składają inni pracownicy, w odrębnej hali. A Newag ze zdolnością produkcyjną na poziomie nawet 2 sztuk miesięcznie (a ma większą) przez 2 lata bez problemu jest w stanie oddać 50 EZTów, czyli jeśli wygra w obu grupach to może startować w kolejnych przetargach bez obawy o wyczerpanie mocy produkcyjnych.
Nie jasne. Nie ma czegoś takiego jak gorsi pracownicy, są pracownicy wyszkoleni, jest kontrola jakości więc starają się żeby nie dostać po łapach. Drugi scenariusz odpada, Michalik w którymś z wywiadów przy okazji produkcji 35WE dla SKM po produkcji prototypu i zapoznaniu się z konstrukcją, dzięki budowie modułowej równolegle może trwać produkcja kolejnych egzemplarzy. A jakość nie wiem czy spadła, w KD poza przetwornicami statycznymi (dostarczanymi przez zewnętrznego dostawcę) problemów z winy Newagu za wiele nie było (bo trudno ich winić za to, że skład został obrzucany kamieniami czy uderzył w niego piorun).
@stinx
Metro składają inni pracownicy, w odrębnej hali. A Newag ze zdolnością produkcyjną na poziomie nawet 2 sztuk miesięcznie (a ma większą) przez 2 lata bez problemu jest w stanie oddać 50 EZTów, czyli jeśli wygra w obu grupach to może startować w kolejnych przetargach bez obawy o wyczerpanie mocy produkcyjnych.
2013-06-08 01:44:26 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@JaceK:
Pełna zgoda, ale trzeba obiektywnie powiedzieć, że od jakieś czasu, Newag ma wyjątkowo dobrą passę w Polsce. Oby jeszcze ten Griffin się i u nas sprzedawał jak ciepłe bułeczki!
Pełna zgoda, ale trzeba obiektywnie powiedzieć, że od jakieś czasu, Newag ma wyjątkowo dobrą passę w Polsce. Oby jeszcze ten Griffin się i u nas sprzedawał jak ciepłe bułeczki!
2013-06-09 12:56:57 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Pesa ma naprawdę co robić, więc "puściła" ten przetarg bez walki. Nie ma czasu na odwołania, cudowania i inne podchody.
2013-06-10 16:49:25 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Pesa w EZTach nie ma za wiele do roboty. Nieźle idą tramwaje, ale np. SZTy dla DB mają być robione w okolicach 2015 roku. Poza tramwajami Pesa nie ma za wielu zamówień na lata 2013-2015.
2013-10-02 16:47:01 Autor: Krzysztof
---.nowysacz.vectranet.pl
Zwolnienia się powtarzają. Czerwiec, lipiec 2013 Newag przyjmuje około 300 pracowników. Październik - seria zwolnień...
Niestety, zarząd NEWAGu obiecywał gruszki na wierzbie. 3 miesięczne umowy na okres próbny, po tych trzech miesiącach pracownicy dostaną premie... Umowy się kończą, a Newag nie raczy uprzedzić czy zostaniemy zwolnieni czy niee... Żal...
Niestety, zarząd NEWAGu obiecywał gruszki na wierzbie. 3 miesięczne umowy na okres próbny, po tych trzech miesiącach pracownicy dostaną premie... Umowy się kończą, a Newag nie raczy uprzedzić czy zostaniemy zwolnieni czy niee... Żal...
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |