Newag wygrał przetarg. Dostarczy lokomotywy PKP Intercity za pół miliarda złotych
Jakub Madrjas ⚫ 06.12.2022 ⚫
13,5k

fot. PKP IC
Newag staje się podstawowym dostawcą lokomotyw dla PKP Intercity. Spółka wygrała właśnie przetarg na dostawę kolejnych 20 elektrowozów. Będą to klasyczne lokomotywy o prędkości maksymalnej 160 km/h.
W sierpniu PKP Intercity dość nieoczekiwanie ogłosiło przetarg na dostawę 20 fabrycznie nowych elektrowozów o prędkości maksymalnej 160 km/h. Jak pisaliśmy, może się to wiązać z upadkiem fabryki Olkol, która miała podnosić prędkość starych lokomotyw EU07. O specyfikacji przetargu pisaliśmy tutaj.
W przetargu wystartowały dwie największe polskie firmy taborowe. Oferta Pesy opiewała na 561 372 000,00 zł brutto a Newag był tańszy: 524 595 000,00 brutto. Obydwie firmy zadeklarowały 60-miesięczny okres utrzymania. Dziś (6 grudnia) PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie – zwycięzcą został Newag.
Po przeanalizowaniu informacji przetargowych mozna stwierdzić, że Pesa zaoferowała trochę niższą cenę jednostkową dostawy pojazdu, za co otrzymała komplet 60 punktów (Newag – 58,37). Nowosądecki producent był lepszy we wszystkich pozostałych kategoriach – stawki za usługi utrzymania, okresie gwarancji, deklarowanej trwałości oraz terminów dostawy. Dzięki temu ostatecznie wygrał stosunkiem 98,37 do 83,77 punktów.
Jako że budżet PKP IC na zadanie to 463 710 000,00 zł brutto, przewoźnik musiał go dość znacznie podnieść żeby zaakceptować ofertę Newagu. To dobra wiadomość dla firmy, która ma w tym roku coraz gorsze wyniki finansowe.
W przetargu wystartowały dwie największe polskie firmy taborowe. Oferta Pesy opiewała na 561 372 000,00 zł brutto a Newag był tańszy: 524 595 000,00 brutto. Obydwie firmy zadeklarowały 60-miesięczny okres utrzymania. Dziś (6 grudnia) PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie – zwycięzcą został Newag.
Po przeanalizowaniu informacji przetargowych mozna stwierdzić, że Pesa zaoferowała trochę niższą cenę jednostkową dostawy pojazdu, za co otrzymała komplet 60 punktów (Newag – 58,37). Nowosądecki producent był lepszy we wszystkich pozostałych kategoriach – stawki za usługi utrzymania, okresie gwarancji, deklarowanej trwałości oraz terminów dostawy. Dzięki temu ostatecznie wygrał stosunkiem 98,37 do 83,77 punktów.
Jako że budżet PKP IC na zadanie to 463 710 000,00 zł brutto, przewoźnik musiał go dość znacznie podnieść żeby zaakceptować ofertę Newagu. To dobra wiadomość dla firmy, która ma w tym roku coraz gorsze wyniki finansowe.
Komentarze:
Newag

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |