Partnerzy serwisu:

Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych

inf. pras., oprac ms 26.11.2020 8,3k

arrow
arrow
Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych
fot. MS, Rynek Kolejowy
Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych
Newag otwiera tor do testowania pojazdów wielosystemowych
26 listopada 2020 r. w siedzibie spółki Newag w Nowym Sączu zaprezentowano działanie nowoczesnego toru testowego, który powstałw ramach najnowszych inwestycji nowosądeckiego producenta taboru szynowego.
Uroczyście zaprezentowany tor testowy to pierwsza tego typu konstrukcja w Polsce. Dzięki swojej szczególnej specyfikacji infrastruktura toru pozwala na testowanie pojazdów szynowych przeznaczonych dla różnych systemów zasilania, wliczając w to: 3kV DC, 15kV 16 2/3 Hz AC oraz 25kV 50Hz AC. Obiekt składa się z 245 metrów torów użytkowych oraz niezbędnej transformatorowni pozwalającej na zmianę napięcia.

Pojazdy obsługujące wyżej wymienione napięcia mogą poruszać się między innymi na terenie Niemiec, Austrii, Czech oraz Słowacji. Najnowsza inwestycja to efekt długofalowych planów rozwoju firmy. Umożliwia ona testowanie pojazdów wielosystemowych, co otwiera drzwi do nowych segmentów rynku daje oraz możliwości ekspansji zagranicznej.

- Bardzo dziękuje panu prezesowi za bardzo dobry produkt. Otrzymaliśmy już siedem pojazdów z modułem dojazdowym i muszę powiedzieć, że ich jakość jest na bardzo dobrym poziomie, zgodnie z wszystkimi wymogami rynku. Dalszym etapem realizacji tej umowy będzie dostawa lokomotyw wielosystemowych, które są dla nas bardzo istotne i ważne w ekspansji na rynki zagraniczne - powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz

- Prezentowane dziś lokomotywy dla PKP Cargo mogą poruszać się pod napięciem 3kV oraz 25kV. Jest to niezmiernie ważne dla PKP Cargo, ponieważ przy przejeździe przez granicę to Polsko-Czeską czy odwrotnie nie zachodzi potrzeba zmiany lokomotywy. Druga z lokomotyw to Griffin dla PKP Intercity, jedna z ostatnich z kontraktu na 30 takich pojazdów. Natomiast ostatnia którą widzimy to produkt który zbudowaliśmy w 2010 roku, jest to lokomotywa wyposażona w trzy systemy, 3kV, 25kV oraz 15kV 16 2/3 Hz - Powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony