Newag i Pesa rywalizują o dostawy ezt-ów dla Małopolski
Witold Urbanowicz ⚫ 03.03.2020 ⚫
8,2k

fot. UWWM
Małopolski urząd marszałkowski otworzył właśnie oferty w przetargu na dostawę siedmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością powiększenia zamówienia o kolejne dwie jednostki. O zamówienie rywalizują dwaj polscy producenci, mieszcząc się w budżecie zamawiającego.
Małopolska poszukuje dostawcy siedmiu pociągów, które poruszałyby się głównie po aglomeracji krakowskiej. Mają to być pojazdy czteroczłonowe. Przewodziano też 60 miesięcy gwarancji. Wykonawca musi także świadczyć kompleksową usługę serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą przez okres pięciu lat.
Prawem opcji objęta jest możliwość zakupu jeszcze dwóch dodatkowych pojazdów. W ramach opcji przewidziano także „dostawę depozytu zespołów, podzespołów i części”.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Newag proponuje dostawy za 245,272 mln zł brutto, natomiast Pesa – za 251,006 mln zł brutto. Obie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 251,788 mln zł brutto.
O wyborze decydują cena (60%) i terminy dostaw (40%). Obaj producenci zaoferowali dostawy dwóch pierwszych ezt-ów w terminie do 16 miesięcy od zawarcia umowy, kolejnych dwóch – do 18 miesięcy, dalszych dwóch – do 20 miesięcy, a ostatni pociąg – w terminie do 22 miesięcy. Oznacza to, że ostatni pojazd z opcji zostanie dostarczony o dwa miesiące szybciej, w terminie zamówienia podstawowego.
Prawem opcji objęta jest możliwość zakupu jeszcze dwóch dodatkowych pojazdów. W ramach opcji przewidziano także „dostawę depozytu zespołów, podzespołów i części”.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Newag proponuje dostawy za 245,272 mln zł brutto, natomiast Pesa – za 251,006 mln zł brutto. Obie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 251,788 mln zł brutto.
O wyborze decydują cena (60%) i terminy dostaw (40%). Obaj producenci zaoferowali dostawy dwóch pierwszych ezt-ów w terminie do 16 miesięcy od zawarcia umowy, kolejnych dwóch – do 18 miesięcy, dalszych dwóch – do 20 miesięcy, a ostatni pociąg – w terminie do 22 miesięcy. Oznacza to, że ostatni pojazd z opcji zostanie dostarczony o dwa miesiące szybciej, w terminie zamówienia podstawowego.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |