Partnerzy serwisu:

Newag i Pesa dostarczą szynobusy dla KM

jm, Rynek Kolejowy 16.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-06-16 13:20:45 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
najlepiej jakby 1.człon przegubowego SZT dostarczył NEWAG, a 2.człon - PESA.
2015-06-16 14:10:49 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Jedno Newag, drugie Pesa, jest równowaga w przyrodzie, jeden i drugi zarobią, tak właśnie powinno to wyglądać
2015-06-16 15:51:52 Autor: schizosaccharomyces pombe
---.ip-37-187-147.eu
Oby ten pesobus reprezentował poziom SA136 dla PKM. Szynobusy dla PKM są wzorem tego jak z przestarzałej konstrukcji da się coś porządnego zrobić.
2015-06-16 19:10:45 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Szynobus Newagu, który jest już w parku taborowym KM jest przepiękny!!! Dobrze, że będzie drugi.

Orientuje się ktoś do obsługi których połączeń będą one przeznaczone?
2015-06-16 20:37:36 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
W odpowiedzi na post schizosaccharomyces pombe:
"Oby ten pesobus reprezentował poziom SA136 dla PKM. Szynobusy dla PKM są wzorem tego jak z przestarzałej konstrukcji da się coś porządnego zrobić."
Wielu mówi, że SA135 to przestarzała konstrukcja choć w sumie co w niej jest przestarzałego? SA103 i SA106 bazowały na bonanzie, lecz w SA135 konstrukcję w znaczącym stopniu przeprojektowano. Może i jest coś na rzeczy z retencją cech przestarzałych gdyby tak się zastanowić czemu przy przejściu z 103 i 106 do 135 mimo przeprojektowania konstrukcji długości nie zwiększono z 24,5m do 26,4m? Tu niech ktoś bardziej obeznany się wypowie. Czy te cechy przestarzałe także przeszły z konstrukcji jednoczłonów do konstrukcji dwuczłonów? Nawet jeśli coś jest przestarzałego w SA131/132/133/134 to trzeba pamiętać, że SA136 jest konstrukcją jeszcze bardziej zmienioną i nawet jak wyraźna ścieżka przeprojektowywania jednej konstrukcji w inną, tu chronologicznie jednoczłony->dwuczłony->trójczłony, to przy stopniowym zmienianiu poszczególnych elementów może być tak, że gdy jednoczłon jest podobny pod określonymi względami podobny do dwuczłona, a dwuczłon do trójczłona to bezpośrednie podobieństwo jednoczłonów z trójczłonami może być nikłe. Tak więc poruszony temat jest skomplikowany. Wątpliwości by nie było gdyby zamiast 214Mb zaoferowany został jednoczłonowy Link lub hipotetyczny jednoczłon Newagu.
2015-06-16 22:51:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Tylko jeśli braknie miejsc w wynalazku z Newagu a pod ręką jest SA135 to nawet nie ma jak spiąć. Na dudach Vmax jest ograniczona, o sterowaniu nie wspomnę...
2015-06-17 00:55:29 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Tylko jeśli braknie miejsc w wynalazku z Newagu a pod ręką jest SA135 to nawet nie ma jak spiąć. Na dudach Vmax jest ograniczona, o sterowaniu nie wspomnę..."
Faktem jest, że powinno to być ujednolicone, albo wszystko na Scharfenbergach albo wszystko z śrubą i zderzakami. W większości przypadków w Polsce lepiej jest postawić na śrubowy ze względu na możliwość ciągnięcia dodatkowego wagonu choć jak KM nie mają wagonów (pojedynczy piętrus Bombardiera odpada gdyż wymaga zasilania z lokomotywy które to SZT nie jest w stanie zapewnić) to lepiej pójść w Scharfenbergi. W kwestii sterowania to nie musi być kompatybilność, mogą być maszyniści osobno w każdym z pojazdów (na Pomorzu nie raz można było spotkać Newaga spiętego z Pesą), ważne żeby móc połączyć mechanicznie.
Zastanawia mnie czemu zamawiane są wyłącznie SA135 z silnikami 390kW czyli odpowiedniki wcześniejszych SA103, a nikt nie zamówił solówki z konstrukcją jak SA135 i silnikiem 500kW lub coś koło tego żeby była możliwość ciągnięcia wagonów jak w przypadku SA106?
Konsekwentnie stosowane są w SA135 tylko PowerPacki czyli silnik MTU i hydromechaniczny ZF. Nawet niech będzie silnik ~390kW lecz wśród skrzyni mogła by być różnorodność. Jakoś w dłuższych Pesach jest wybór, MTU+ZF albo Man+przekładnia hydrodynamiczna Voith T211 bre. Nawet poszczególne komponenty można mieszać, SA133 Arrivy zamiast silnika Mana mają silnik Voitha.
Niech mnie ktoś tu potwierdzi gdyż pewien nie jestem, lecz SA133 i SA136 dla PKM bodajże mają silnik MTU i przekładnię Voith T211 bre? Hydrodynamik na pewno jest tylko co do silnika nie jestem pewien.
2015-06-17 08:50:46 Autor: schizosaccharomyces pombe
---.ip-167-114-118.net
Mnie się wydaje, że szynobusy dla PKM mają silniki MTU
2015-06-17 08:55:30 Autor: BIPA
---.19.18.234
Też tak słyszałem, lecz przez świeżość tych SA136 internauci nie zdążyli powrzucać na strony ich danych technicznych więc bez głosu osoby wtajemniczonej się tego nie potwierdzi jaki silnik mają.
2015-06-17 09:08:17 Autor: schizosaccharomyces pombe
---.ip-37-187-147.eu
Jeśli to prawda z tymi silnikami MTU to skrzynka Voith T211 bre miała okazję się sprawdzić z wieloma różnymi silnikami, wpierw z Manami, potem z Voithami w SA133 Arrivy i teraz MTU jeśli to prawda.
2015-06-17 22:38:02 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"SA103 i SA106 bazowały na bonanzie, lecz w SA135 konstrukcję w znaczącym stopniu przeprojektowano."

Skończ waść, wstydu oszczędź...
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony