Nevomo rozpoczyna instalację MagRail na torze testowym w Nowej Sarzynie
inf. pras ⚫ 20.03.2022 ⚫
4,6k

fot. Nevomo
Spółka Nevomo zakończyła pierwszy etap budowy najdłuższego w Europie toru do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej. W południowo-wschodniej części Polski, na terenie należącym do spółki Ciech Sarzyna w województwie podkarpackim, powstał tor kolejowy o długości około 700 metrów w standardzie konstrukcyjnym pozwalającym osiągać prędkość do 160km/h.
Jak podkreśla spółka, tr testowy w Nowej Sarzynie będzie wykorzystywany do testowania lewitacji magnetycznej, funkcjonowania pojazdu oraz infrastruktury, funkcjonowania układów zasilania i współpracy pojazdu z infrastrukturą.
– Na początku marca rozpoczęliśmy instalację infrastruktury niezbędnej do lewitacji magnetycznej – silnika liniowego między szynami, bieżni lewitacyjno-stabilizującej na zewnętrznym obszarze szyn i układu zasilania. W międzyczasie montujemy też prototyp pojazdu, którym chcemy lewitować. Pełne testy planujemy rozpocząć już latem tego roku – powiedział cytowany w komunikacie Łukasz Mielczarek, Dyrektor ds. Infrastruktury i współzałożyciel Nevomo. Dzięki pomyślnie przeprowadzonym testom będziemy mieli otwarte drzwi do wdrożeń pilotażowych, które planujemy zrealizować wspólnie z naszym partnerem Rete Ferroviaria Italiana, włoskim zarządcą infrastruktury – dodaje.
Technologia kolei magnetycznej MagRail stworzona została przez Nevomo z myślą o znaczącym podniesieniu wydajności istniejącej infrastruktury kolejowej. To unikalne w skali światowej rozwiązanie umożliwia eksploatację na tych samych liniach zarówno pojazdów magnetycznych, jak i pociągów konwencjonalnych bez konieczności dokonywania jakichkolwiek zmian w istniejącym taborze. Dzięki zastosowaniu elektrycznego napędu liniowego, zaawansowanej automatyce oraz zjawisku lewitacji magnetycznej, pojazdy szynowe będą mogły poruszać się po istniejącej infrastrukturze torowej z prędkością do 550 km/h - zapowiada spółka dodając, że technologia ma pozwolić na pełną automatyzację prowadzenia pojazdów, zwiększenie częstotliwości ich kursowania, bez stosowania klasycznej elektrycznej trakcji napowietrznej i bez ryzyka popełnienia błędu przez obsługę z rozkładem jazdy dostosowanym do potrzeb pasażerów i zmieniających się potoków podróżnych.
Projekt toru współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Szybka Ścieżka.
– Na początku marca rozpoczęliśmy instalację infrastruktury niezbędnej do lewitacji magnetycznej – silnika liniowego między szynami, bieżni lewitacyjno-stabilizującej na zewnętrznym obszarze szyn i układu zasilania. W międzyczasie montujemy też prototyp pojazdu, którym chcemy lewitować. Pełne testy planujemy rozpocząć już latem tego roku – powiedział cytowany w komunikacie Łukasz Mielczarek, Dyrektor ds. Infrastruktury i współzałożyciel Nevomo. Dzięki pomyślnie przeprowadzonym testom będziemy mieli otwarte drzwi do wdrożeń pilotażowych, które planujemy zrealizować wspólnie z naszym partnerem Rete Ferroviaria Italiana, włoskim zarządcą infrastruktury – dodaje.
Technologia kolei magnetycznej MagRail stworzona została przez Nevomo z myślą o znaczącym podniesieniu wydajności istniejącej infrastruktury kolejowej. To unikalne w skali światowej rozwiązanie umożliwia eksploatację na tych samych liniach zarówno pojazdów magnetycznych, jak i pociągów konwencjonalnych bez konieczności dokonywania jakichkolwiek zmian w istniejącym taborze. Dzięki zastosowaniu elektrycznego napędu liniowego, zaawansowanej automatyce oraz zjawisku lewitacji magnetycznej, pojazdy szynowe będą mogły poruszać się po istniejącej infrastrukturze torowej z prędkością do 550 km/h - zapowiada spółka dodając, że technologia ma pozwolić na pełną automatyzację prowadzenia pojazdów, zwiększenie częstotliwości ich kursowania, bez stosowania klasycznej elektrycznej trakcji napowietrznej i bez ryzyka popełnienia błędu przez obsługę z rozkładem jazdy dostosowanym do potrzeb pasażerów i zmieniających się potoków podróżnych.
Projekt toru współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany jest w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Szybka Ścieżka.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |