Partnerzy serwisu:

Najwygodniejsze wagony PKP Intercity jeżdżą z Warszawy do Łodzi

Michał Szymajda 04.05.2017 4k

Najwygodniejsze wagony PKP Intercity jeżdżą z Warszawy do Łodzi
Wagon 152Az w składzie IC ŁodzianinFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Najwygodniejsze wagony z miejscami do siedzenia, jakie posiada PKP Intercity i jakie do niedawna jeździły we flagowym pociągu do Amsterdamu, kursują obecnie w pociągu IC Łodzianin, na najkrótszej trasie przewoźnika w Polsce.
Wagony 152 A produkowane były w zakładach HCP Cegielski w drugiej połowie lat 90-tych. Są to bardzo wygodne wagony, przystosowane do prędkości 200 km/h, lubiane przez pasażerów ze względu m.in. na bardzo cichy bieg. 4 spośród wagonów tej serii przebudowano w 2004 roku w bydgoskiej Pesie, podnosząc jeszcze ich standard. Otrzymały oznaczenie 152Az i stały się jedynymi w kraju wagonami – sleeperetkami i zostały skierowane do obsługi pociągu EN Jan Kiepura, który łączył Warszawę z Amsterdamem. Możliwość zakupu biletów za 39 euro na to połączenie czyniła ofertę bardzo atrakcyjną (przy przejeździe nocą) w stosunku do linii lotniczych.

Każde z siedzeń w wagonach 152Az, wyprodukowanych przez S.Z.T.K. TAPS,  ma możliwość zmiany położenia w tył o bardzo duży kąt, a do tego wyposażone jest w podkładki pod nogi znane np. z business klasy w liniach lotniczych. Wagony, po likwidacji połączenia z Amsterdamem (do grudnia 2016 wagony kursowały jeszcze do Kolonii), idealnie nadają się do obsługi długich, nocnych połączeń, kursują jednak w najkrótszej obsługiwanej przez PKP Intercity trasie, w ramach połączenia IC Łodzianin. Zapytaliśmy PKP Intercity o plany dotyczące tych wagonów.

– Dwa z czterech sleeperetek czekają na naprawy okresowe. Pozostałe kursują w pociągu Łodzianin. Planujemy, by wagony 152Az kursowały w sezonie wakacyjnym w pociągu Intercity Lazur (w weekendy z Łodzi do Trójmiasta), a także rozważamy od kolejnego rozkładu jazdy dołączenie wagonów do międzynarodowego składu Chopin, jako grupę wagonów do Pragi – powiedziała Marta Ziemska, rzecznik PKP Intercity.




Sprostowanie: W pierwotnej wersji artykułu błędnie poinformowaliśmy, że producentem foteli w czterech wagonach 152Az (Sleeperette) zmodernizowanych przez Pesę jest Growag. W rzeczywistości ich producentem jest S.Z.T.K. TAPS. Za błąd przepraszamy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony