Partnerzy serwisu:

Największy kontrakt na lokomotywy wielosystemowe w Polsce podpisany

inf. pras. 22.09.2021 4,4k

Największy kontrakt na lokomotywy wielosystemowe w Polsce podpisany
fot. Siemens Mobility
Siemens Mobility oraz Cargounit ogłosiły podpisanie umowy ramowej na dostawę wraz z utrzymaniem do 30 najnowocześniejszych lokomotyw – Vectron MS. Kontrakt obejmuje dostawę 10 pojazdów do końca 2023 r. z opcją na zamówienie kolejnych 20 lokomotyw do 2024 r. Dwie pierwsze lokomotywy zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Jak dotąd w latach 2018-2019 Cargounit zamówił łącznie 6 lokomotyw Vectron MS, z których ostatnie dwa pojazdy zostały dostarczone w czerwcu 2021 r. Zgodnie z zawartą właśnie umową do 2023 r. jego flota powiększy się o kolejne 10 pojazdów, z możliwością skorzystania z opcji na dostawę dodatkowych 20 lokomotyw do 2024 r. W przypadku skorzystania z dodatkowej opcji dostawy Cargounit będzie dysponował aż 36 lokomotywami Vectron MS od Siemens Mobility.

– Zamówione lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, opcjonalnie na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

– Strategia C zakłada dynamiczny rozwój poprzez inwestycje w nowoczesne lokomotywy elektryczne. Zakup lokomotyw Vectron MS, stanowiących trzon floty lokomotyw wielosystemowych wiodących przewoźników narodowych oraz przewoźników prywatnych, doskonale wpisuje się w plany rozwojowe naszej spółki. Przewozy międzynarodowe, zwłaszcza w segmencie intermodalnym, są najszybciej rosnącym segmentem rynku zaś lokomotywy Vectron MS są sprawdzoną i cenioną platformą lokomotyw wielosystemowych z homologacją na wiele krajów Europy. Istotnym aspektem przy wyborze dostawcy lokomotyw wielosystemowych była możliwość szybkiej realizacji dostaw w pełni homologowanych lokomotyw, aby odpowiedzieć na bieżące zapotrzebowanie naszych klientów. – mówi Łukasz Boroń, prezes zarządu Cargounit.

– Bardzo się cieszymy z naszego największego do tej pory zamówienia Vectron MS z Polski. Dzięki temu zamówieniu Cargounit inwestuje w najnowocześniejsze uniwersalne lokomotywy na rynku europejskim. Dzięki modułowej konstrukcji lokomotywy oferują operatorom maksymalną elastyczność dla zrównoważonego, transgranicznego transportu kolejowego – mówi Albrecht Neumann, prezes pionu taborowego w Siemens Mobility ds. taboru Siemens Mobility.

– Widzimy dwucyfrowe wzrosty dynamiki przewozów intermodalnych w regionie krajów Trójmorza, stąd nasza decyzja o zakupie lokomotyw w dwóch wariantach wyposażenia A10 z homologacją na: Polskę, Niemcy, Holandię, Czechy, Słowację, Węgry i Austrię, oraz A17 z homologacją na: Polskę, Niemcy, Czechy, Słowację, Węgry, Austrię, Chorwację, Słowenię i Serbię z opcją doposażenia lokomotyw w obydwu wariantach o homologację na Rumunię i Bułgarię. Wraz z dostawą tych lokomotyw nasi klienci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zyskają jeszcze więcej możliwości realizacji przewozów kolejowych przy użyciu niezawodnych i nowoczesnych lokomotyw w relacjach Wschód-Zachód oraz Północ-Południe. – podsumowuje Łukasz Boroń, prezes Cargounit.

W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez Cargounit, DB Cargo Polska, PKP Cargo, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie blisko 60 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników, a znacznie więcej wjeżdża codziennie na polskie tory z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1100 lokomotyw Vectron dla 56 klientów w 16 krajach. Flota Vectronów przejechała już blisko 500 mln kilometrów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony