Partnerzy serwisu:

Największa w historii PKP Energetyki modernizacja pociągów sieciowych

Redakcja 23.06.2022 3,2k

arrow
arrow
Największa w historii PKP Energetyki modernizacja pociągów sieciowych
Największa w historii PKP Energetyki modernizacja pociągów sieciowych
Największa w historii PKP Energetyki modernizacja pociągów sieciowych
Prowadzona od 2018 roku gruntowna modernizacja floty pociągów sieciowych PKP Energetyka jest w 1/3 realizacji. Dzięki programowi do 2025 r. 80% floty będzie spełniać najnowocześniejsze standardy, a jej wartość przekroczy pół miliarda złotych.
Kompleksowa modernizacja

– Program modernizacji pociągów sieciowych został wdrożony, aby jeszcze skuteczniej prowadzić działania w obszarze utrzymania sieci trakcyjnej dla Klientów spółki, w tym przede wszystkim zarządcy infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe. Zmodernizowane maszyny są bardziej funkcjonalne, bezpieczniejsze oraz pozwalają znacząco podnieść komfort codziennej pracy obsługujących je brygad w całej Polsce. Konsekwentnie realizujemy inwestycje w nasz tabor. Już za kilka lat będziemy mieli jedną z największych i najnowocześniejszych flot pociągów sieciowych w Europie. Efekt to wzrost bezpieczeństwa, efektywności i komfortu pracy naszych pracowników. Modernizując pociągi sieciowe jeszcze lepiej przygotowujemy się na wyzwania związane z rozwojem kolei – zarówno inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe jak i Centralnego Portu Komunikacyjnego. Warto podkreślić, że program to także ochrona środowiska – mniejszy ślad węglowy zarówno ze względu na sam proces modernizacji już istniejącej floty, jak również jej codziennej eksploatacji – podsumował Wojciech Orzech, Prezes PKP Energetyka.

Program modernizacji floty pociągów sieciowych wpisuje się we wdrażaną przez PKP Energetyka strategię odpowiedzialnego biznesu, w zakresie dbałości o środowisko. Modernizacja jednego pociągu oszczędza średnio
50 ton odpadów i pozwala uniknąć emisji 200 ton CO2 koniecznych do wytworzenia nowego pociągu. Ponadto, w ramach projektu wydłużany jest cykl życia maszyn, co pozwala użyć ponowie ponad 2 tys. ton metali i innych elementów.

Nowy standard pojazdów

Każdy modernizowany pociąg jest rozkładany na ok. 10 000 części, z których każda jest przeglądana i odnawiana bądź wymieniania. Najważniejsze zmiany to:
• przeniesienie napędu z mechanicznego na hydrostatyczny, który daje większą amortyzację i płynność prowadzenia pojazdu,
• instalowanie urządzeń nowej generacji, w tym: elektryki, automatyki i układów hydraulicznych. Wymianie podlega 100% instalacji,
• rozbudowanie systemów: diagnostycznego i monitoringu,
• odnowienie kabiny, pomostów, wózków, żurawi i korektorów. W tym procesie wymieniane są ich elementy składowe w celu unowocześnienia i standaryzacji wyposażenia,
• podniesienie komfortu pracy poprzez oświetlenia LED oraz klimatyzację,
• na wybranych pociągach, m.in. w Łodzi i Zduńskiej Woli, testowane są nowatorskie rozwiązania predykcyjne, które w czasie rzeczywistym monitorują prawdopodobieństwo usterki układów pociągu oraz dokonują systematycznego pomiaru sieci.

Modernizacja to również standaryzacja. W jej efekcie spółka ogranicza magazynowanie części, zapewnia szybszy i sprawniejszy serwis, co w efekcie podnosi jakość świadczonych usług trakcyjnych.

Podczas modernizacji wykorzystywana jest wiedza i doświadczenie pracowników oraz potencjał kolejowo-budowlany Grupy Kapitałowej PKP Energetyka. Naprawy odbywają się w halach zakładów w Strzemieszycach i Słotwinach. Metamorfoza jednej maszyny to kilka miesięcy pracy blisko 100-osobowego zespołu, koordynowanego przez 30 inżynierów i monterów spółki. Dzięki realizacji programu wartość floty pociągów sieciowych PKP Energetyka wzrośnie do ponad 0,5 miliarda złotych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony