Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia]
inf. pras ⚫ 09.04.2022 ⚫
15,4k


![Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia] Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2022040818561927758154852808293819788544393855802027120216n.jpg_60-60.jpg)
![Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia] Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2022040818562727773396852808294019788523736238995976324226n.jpg_60-60.jpg)
![Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia] Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/202204081856282777630595280829385312187465527364395954909n.jpg_60-60.jpg)
![Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia] Najstarszy "Gagarin" ST44-001 po renowacji [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2022040818562827779234352808294053121857526899915822289704n.jpg_60-60.jpg)
Stacja Muzeum (dawne Muzeum Kolejnictwa) zaprezentowała lokomotywę spalinową ST44-001 po renowacji.
Jak podaje warszawskie muzeum, prace polegały m.in. na piaskowaniu, uzupełnieniu brakującego poszycia, konserwacji kabin maszynisty oraz przedziału silnikowego, zabezpieczeniu antykorozyjnym, naniesieniu warstw malarskich zgodnych z oryginalną malaturą oraz zabezpieczeniu warstwą antygraffiti. Renowacja była możliwa dzięki wsparciu PKP SA.
Lokomotywa spalinowa ST44-001 została zbudowana w 1965 r. w Fabryce Lokomotyw w Ługańsku (ZSRR). Otrzymała nr fabryczny 053. Była to jedna z czterech pierwszych lokomotyw serii ST44 (zwanych przez miłośników Gagarinami) z partii informacyjnej, dostarczonych dla PKP. Przez cały przebieg służby była związana z węzłem warszawskim.
Rozpoczęła służbę w lokomotywowni Warszawa Odolany, zakończyła ją w Zakładzie Taboru Warszawa. Została skreślona z inwentarza PKP 1 września 1998 r. i przekazana do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Lokomotywa spalinowa ST44-001 została zbudowana w 1965 r. w Fabryce Lokomotyw w Ługańsku (ZSRR). Otrzymała nr fabryczny 053. Była to jedna z czterech pierwszych lokomotyw serii ST44 (zwanych przez miłośników Gagarinami) z partii informacyjnej, dostarczonych dla PKP. Przez cały przebieg służby była związana z węzłem warszawskim.
Rozpoczęła służbę w lokomotywowni Warszawa Odolany, zakończyła ją w Zakładzie Taboru Warszawa. Została skreślona z inwentarza PKP 1 września 1998 r. i przekazana do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |