Partnerzy serwisu:

Jest wykonawca studium Nadodrzanki. Są też oferty na stację Wróblin Głogowski

Jakub Madrjas 03.09.2019 36

Jest wykonawca studium Nadodrzanki. Są też oferty na stację Wróblin Głogowski
Fot. Google Maps
PKP PLK wybrała wykonawcę przetargu na studium linii nadodrzańskiej (273). Na razie PLK prowadzi punktowe prace - kolejne z nich odbędą się na stacji Wróblin Głogowski; tu poznaliśmy oferty w przetargu.
IDOM wykona studium odcinka Wrocław - Rzepin

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały w tym roku przetarg na wykonanie kompleksowego studium wykonalności dla przyszłej modernizacji magistrali C-E59, czyli Nadodrzanki. Zakres prac planistycznych dla linii 273 ograniczony jest do odcinka Wrocław Grabiszyn – Rzepin. W przetargu wpłynęły cztery oferty, najtańsza złożyło konsorcjum Voessing i Net Engineering. Opiewa na 4,79 mln zł przy kosztorysie na poziomie 7,38 mln zł brutto.

Przed dwoma tygodniami PLK poinformowała, że wykonawcą studium będzie spółka IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, która zaoferowała cenę 5 166 061,5 złotych i maksymalnie skróci czas realizacji. Wykonawca Voessing Polska został wykluczony z przetargu. Może się on jeszcze odwołać od tej decyzji. 

Oferty na stację Wróblin Głogowski w kosztorysie

Na razie PLK realizuje punktowe prace na tej linii, m. in. na odcinkach Wołów – Głogów oraz między Drzeńskiem a Kostrzynem. Kolejne roboty dotyczyć będą stacji Wróblin Głogowski. PLK otworzyła oferty w przetargu na wybór firmy, która wykona projekt i prace budowlane dla tej inwestycji. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to: 43,050 mln zł brutto. Cztery z ośmiu złożonych ofert mieści się w tym budżecie. Najniższą przygotowało konsorcjum francuskiego ETF z jego polskim oddziałem. Opiewa na 40,3 mln zł brutto.

Roboty obejmą wymianę torów wraz z częściową renowacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym, odtworzeniem peronów, obiektów inżynieryjnych oraz urządzeń elektroenergetycznych i sieci trakcyjnej. Prace mają zostać wykonane między lutym 2020 a marcem 2022 roku. Obecnie ze względu na zły stan torów pociągi zwalniają na stacji do 30 km/h.

Wróblin Głogowski jest jedną z opuszczonych przez mieszkańców wsi w okolicach Huty Głogów, która w znacznym stopniu zdegradowała środowisko.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony