Partnerzy serwisu:

Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron

inf. pras. 12.07.2018 67

arrow
arrow
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Fot. PKP PLK
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron
Na stacji Jaworzno-Szczakowa podróżni pociągów w kierunku Katowic i Krakowa korzystają już z nowego peronu – informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia to przebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym – informuje PLK. Na stacji Jaworzno-Szczakowa w poniedziałek zakończono zasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pasażerom służy 200-metrowa wiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie w tym roku będą mogli skorzystać z 2 wind – od strony miasta i na peron.

Na stacji w Jaworznie-Szczakowej zbudowano lokalne centrum sterowania. Komputerowe urządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunki pracy dyżurnych ruchu. Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. 

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo–drogowe. Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto. PLK zapowiada, że na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2 mld złotych netto – podaje PLK.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony