Na przejeździe w Pszczynie kilkukrotnie zablokowano ruch pociągów. Była kontrola UTK
Jakub Madrjas ⚫ 07.07.2016 ⚫
594




Kilkukrotnie doszło w ostatnim czasie do awaryjnego zatrzymania pociągu na ruchliwym przejeździe kolejowym w Pszczynie, zlokalizowanym w pobliżu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Dlatego Urząd Transportu Kolejowego postanowił skontrolować przejazd.
Przejazd drogowo-kolejowy w Pszczynie jest przejazdem kategorii A o dużym natężeniu ruchu, po którym pociągi mogą poruszać się z prędkością do 120 km/godz. W związku z przypadkami blokowania ruchu pociągów, Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę przejazdu, podczas której sprawdzono utrzymanie przejazdu, jego stan techniczny, prawidłowość klasyfikacji oraz zweryfikowano dokumentację przejazdu.
W wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo ruchu, związane z jego stanem technicznym. Wątpliwości kontrolerów wzbudził między innymi brak prawidłowego oznakowania poziomego, nierówne ułożenie oraz szczeliny i wykruszenie płyt przejazdowych, brak przytwierdzenia części kątowników do płyt i liczne pęknięcia w nawierzchni asfaltowej. Zakwestionowano również część zapisów w metryce przejazdowej oraz nieprawidłowości w regulaminie obsługi przejazdu dotyczących warunków szczegółowych użycia sygnału RADIO-STOP.
Jak wnioskuje UTK, z uwagi na brak powiązania sygnalizacji z systemem przejazdowym samochody oczekując przed skrzyżowaniem na zielone światło blokują tory kolejowe, co może wywołać zagrożenie dla bezpieczeństwa, zarówno w ruchu drogowym, jak i w kolejowym.
W wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo ruchu, związane z jego stanem technicznym. Wątpliwości kontrolerów wzbudził między innymi brak prawidłowego oznakowania poziomego, nierówne ułożenie oraz szczeliny i wykruszenie płyt przejazdowych, brak przytwierdzenia części kątowników do płyt i liczne pęknięcia w nawierzchni asfaltowej. Zakwestionowano również część zapisów w metryce przejazdowej oraz nieprawidłowości w regulaminie obsługi przejazdu dotyczących warunków szczegółowych użycia sygnału RADIO-STOP.
Jak wnioskuje UTK, z uwagi na brak powiązania sygnalizacji z systemem przejazdowym samochody oczekując przed skrzyżowaniem na zielone światło blokują tory kolejowe, co może wywołać zagrożenie dla bezpieczeństwa, zarówno w ruchu drogowym, jak i w kolejowym.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |