Partnerzy serwisu:

Na Podlasiu brakuje taboru. Przedłużają się naprawy SA133

Kasper Fiszer 01.02.2019 4,2k

Na Podlasiu brakuje taboru. Przedłużają się naprawy SA133
Podlaski szynobus SA133fot. Kasper Fiszer
Jeszcze przez co najmniej kilka tygodni trwać będą problemy taborowe podlaskich Przewozów Regionalnych. Białostocki oddział spółki zlecił konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy naprawę poziomu P4 czterech pojazdów serii SA133. Wykonawca zlecenia dostarczy je ze znaczącym opóźnieniem, bo ma trudności z pozyskaniem części. Powoduje to konieczność wprowadzania autobusowej komunikacji zastępczej.
– Zdarza się, że niezbędne jest uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej na obszarze [działania] Oddziału Podlaskiego – przyznaje rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. Spółka ma problem z obsługą połączeń, bo przedłuża się okres naprawy czwartego poziomu utrzymania czterech jednostek serii SA133. Prace prowadzi konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i bydgoskiej Pesy.

Termin dostawy dwóch pojazdów minął 10 stycznia, na razie gotowy jest jeden

– Opóźnienia w dostawie pojazdów notujemy z uwagi na trudności po stronie wykonawcy z pozyskaniem części niezbędnych do wykonania zlecenia – mówi nasz rozmówca. Pierwotny termin zwrócenia operatorowi dwóch pojazdów minął 10 stycznia tego roku. Pierwszy z nich ostatecznie miał dotrzeć do podlaskiego Polregio 29 stycznia, drugi według aktualnych informacji PR zostanie dostarczony dopiero 15 lutego.

Kolejne dwa SA133 miały zostać naprawione do 15 lutego. – W ich przypadku obecnie oczekujemy na zaktualizowany termin dostawy – stwierdza Dominik Lebda. Przypomina, że zakontraktowane prace wykraczają swoim zakresem poza standardową naprawę P4. W pojazdach zainstalowane mają zostać bowiem m.in. biletomaty oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Kontrakt pomiędzy PR a konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy opiewał na ok. 16 mln zł. – Kwestia ewentualnych kar umownych [za opóźnienie realizacji] będzie przedmiotem rozmów pomiędzy naszą spółką a wykonawcą – zapowiada przedstawiciel PR.

Województwo: To PR mają zabezpieczyć prawidłowość realizacji rozkładu

Jak dodaje Dominik Lebda, na dostępność podlaskich spalinowych zespołów trakcyjnych wpływ mają także inne okoliczności, w tym nieprzewidziane – np. zdarzenia z udziałem zwierząt. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego przypomina przy tym, że kształt umowy zawartej przez samorząd z operatorem wskazuje, że choć PR eksploatują tabor należący do regionu, są w pełni odpowiedzialne za zlecanie wszystkich napraw i przeglądów.

– Otrzymaliśmy informacje o opóźnieniach [w dostawie naprawianych zespołów trakcyjnych] wynikajacych z konieczności dodatkowych prac. Jeśli wskutek remontów liczba pojazdów do prowadzenia prawidłowego ruchu jest niewystarczająca, zgodnie z umową zawartą między województwem a operatorem to Przewozy Regionalne mają obowiązek zabezpieczyć prawidłowość przejazdów własnymi środkami – powiedziała nam Urszula Arter, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony