Partnerzy serwisu:

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

jm, Rynek Kolejowy 26.10.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-26 11:26:28 Autor: \\\Goral///
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A dla kogo ta "estetyzacja"? ;) Wg mnie zdecydowanie więcej pasażerów "odwiedza" codziennie pobliską eks-rampę przeładunkową nazywaną szumnie placem autobusowym/busowym ;)
2015-10-26 11:35:14 Autor: Raker
---.leon.com.pl
Dla kilku pociągów które odjeżdżają z Cieszyna nie ma sensu robienia jakiegoś mega wypasu. W Czechach podawanych często jako wzór jest jeszcze wiele stacji które mają perony ziemne i nikt nie narzeka. Cieszyn to obecnie stacja o minimalnym znaczeniu więc pakowanie tam jakichś dużych pieniędzy mijałaby się z celem. Lepiej jak PKP PLK zadba o zaniedbane perony na stacjach z których odjeżdża dużo pociągów.
2015-10-26 11:52:50 Autor: 33
---.146.64.178.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Taki sam wałek estetyzacyjny jest w Łodzi kaliskiej i Zgierzu gdzie jak by nie było odjeżdża dużo pociągów tyle że z tych niskich (30 cm) peronów które oni poprawiają żadna emerytura do kibla nie wsiądzie bo musiała by podnosić nogi jak baletnica, po prostu PKP PLK selekcjonuje przewoźnikom pasażerów - to samo robią w Cieszynie.
2015-10-26 11:57:03 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
@Goral

Czepiasz sie, to jest przeciez centrum przesiadkowe. Na busza tez mozna sie przesiadać, przykładem np MDA w Krakowie.
2015-10-26 12:32:13 Autor: wdr
---

wdr
zamiast naprawiać trzy perony to mogliby jeden podnieść do 55cm
2015-10-26 12:35:14 Autor: x-X- Goral -X-x
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ PITZ filia

Tam to chyba tylko z busza na busza, ewentualnie - po przejściu na nogach za Olzę - na liczne pociągi po czeskiej stronie, bo "oferta" "Nowej Jakości", czyt. KŚ, graniczy z jej brakiem, he, he, he ;)

A najlepszy jest pociąg bezpośredni do Katowic p. Oświęcim i Mysłowice z czasem przejazdu prawie... 3,5 godziny, czyli ponad 2x dłużej niż busem ;)
2015-10-26 12:53:47 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
[Admin: zmoderowano]

Cieszyn -> Katowice:
5:40, 6:20, 7:00, 7:50, 8:50, 9:35, 10:40, 11:40, 12:30, 13:30, 14:15, 15:00, 15:50, 16:40, 17:40, 18:50, 20:10Ż, 20:50Ż
Katowice -> Cieszyn:
6:10, 7:00, 7:50, 8:50, 9:50, 10:50, 11:30, 12:25, 13:20, 14:20, 15:10, 16:00, 16:50, 17:40, 18:30, 19:30, 20:50
2015-10-26 13:04:49 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
^^
Hej, przeciez bylo bez nazwisk, "Beata S. z Brzeszczów".
Najwazniejsze ze rozkład busza został.
2015-10-26 14:43:59 Autor: Pasażer4
---.dynamic.gprs.plus.pl
Szkoda, że 190tka nie ożyje...
2015-10-26 16:20:55 Autor: Raker
---.leon.com.pl
@pasażer 4 - co do linii 190 to jak mawiają Czesi "to se ne vrati"... Dlatego warto robić zdjęcia. Dzięki nim przynajmniej zachowana jest cząstka historii.
2015-10-26 19:22:12 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Czy my musimy być pośmiewiskiem w oczach Czechów ? Co za obciach!!! gdzię to takie perony się robi ? Co za sens było taką fuszerę odwalać !! wywalić te stare płyty i dajcie kostkę PKP PLK powinna się wstydzić w oczach Czechów .
2015-10-26 19:40:48 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
I znowu mikolstwo-pod cze w akcji ? Jeszcze nie ma efektu końcowego a już "pieją" !
2015-10-26 19:41:31 Autor: Pawajoro
---.inet-siec.pl
@Goral

Góralku, a może zobacz sobie co wyprawiały PRy w ostatnim roku ich egzystencji na Cieszyńskiej:
http://www.kolejcieszyn.pl/srjp/1112/147148_1112.pdf
A co robią KŚ aktualnie:
http://kolejeslaskie.com/upload/1445601804Rozklad_Jazdy_18_10_2015-12_12_2015_stan_na_dzie%C5%84_23_10_2015.pdf (str. 38-39)

1 para vs. 3-5 par (wolne-robocze) to jednak różnica.

Nie jestem jednak KŚfilem - ta spółka ma wiele wad. Z pewnością dobrze by było zrobić co najmniej jedno połączenie Katowice - Cieszyn p. Pszczynę (marzeniem byłoby połączenie przez Mikołów, Orzesze, Żory, Jastrzębie Zdrój, Zebrzydowice - tyle że torów nima już), czy skierować wszyskie pociągi, które nie jadą gdzie indziej do/z Bielska. Ale i tak coś się dzieje pozytywnego (niewiele, ale jednak) w temacie śląskiej kolei.
2015-10-26 19:43:46 Autor: Pawajoro
---.inet-siec.pl
@gość

http://www.vlaky.net/upload/images/reports/005238/02.jpg

Choćby w Czechach ;)
2015-10-26 23:12:52 Autor: Raker
---.leon.com.pl
No właśnie @pawajoro. W Czechach na wielu stacjach też nie ma peronów ale są za to pociągi. W Cieszynie robią wielkie halo, że perony nie takie czy owakie, a pociągów i tak za dużo nie będzie, a z tych które są korzysta garstka osób. Czy PKP PLK nie ma ważniejszych rzeczy do robienia od remontu peronów dla kilku pociągów na dobę?
2015-10-26 23:40:38 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Perony obniżono, aby je potem podwyższyć... Cóż, dziś można powiedzieć, że Cieszyn to nie Piła.
2015-10-27 00:30:39 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
https://www.youtube.com/watch?v=rJIySVCEE-8

https://www.youtube.com/watch?v=9HsCZDIR4IY

https://www.youtube.com/watch?v=WaL-nvTKyQU
2015-10-27 01:03:13 Autor: \\\Goral///
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Pawajoro

Ja nie twierdzę, że za PR Cieszyn był węzłem rangi ogólnopolskiej z ruchem na poziomie kilkudziesięciu co najmniej par/dobę, bo oczywiście tak nie było. Osobiście jeździłem i dobrze pamiętam, jak faktycznie było. Po prostu uważam nowotwór POlityczny pod nazwą KŚ za pomyłkę ewolucji, za którą i za chaos z tym nowotworem związany m.in. PO dostała wczoraj wpier... od ludzi (oczywiście w skali regionu, nie całego kraju). Kto wie, co będzie, jak się klimat i w UMarsz. w Katowicach odmieni, bo krążą plotki o... ucieczce co poniektórych radnych sejmikowych z PO do PiS, co może całkiem całkiem zatrząść lokalną sceną POlityczną. Za dorżnięcie tej pomyłki ewolucji przez ewentualny nowy układ bym się nie obraził, nie powiem, ba - nawet kosztem oglądania dzień w dzień smoleńskich marszów i cogodzinnej mszy za "poległych" tamże ;)
2015-10-27 08:54:05 Autor: zeus04
---.133.22.13
Przypadkiem jechałem 4 października do Cieszyna popołudniowym kursem KŚ (nie zdążyłem na busa, a następny za dwie godziny). Do Cieszyna przyjechaliśmy aż w trzy osoby! :) tzn.: ja i emerytowany od ponad 20 lat kolega z pracy na PKP (dawno się nie widzieliśmy i nieśpieszna jazda pociągu sprzyjała wspomnieniom), oraz jakiś młodzian...
2015-10-27 10:34:40 Autor: Raker
---.leon.com.pl
@zeus04 kolej w Cieszynie jest utrzymywana ze względów socjalnych. Kursy z kilkoma osobami to nie wyjątek a normalność. Wyjątek to poranny pociąg "szkolny" w dni nauki szkolnej i popołudniowy z Cieszyna.
2015-10-27 20:00:42 Autor: -X- Goral -X-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ zeus04

To chyba masz na myśli Chybie, Zebrzydowice, albo coś w okolicach, bo z Katowic do Cieszyna przez cały dzień od 6 do 21 jest bus co ok. 60 min, a nawet częściej. Za wyjątkiem późnego wieczora, gdzie jest 1h 20 min przerwy od 19:30 do 20:50. W przeciwnym kierunku zresztą podobnie, przy czym po 19 jadą już tylko do Żor.
2015-10-28 06:41:41 Autor: DamianK
---.146.7.87.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ale Zabrzeg Czarnolesie, Żywiec czy inne mają normalne perony, nowe estetyczniejsze nadrabiały by chociaż wizualnie stan ogólny torowiska i dworca. Polskie Lenie Kolejowe trzymają na tym łapę aby w Cieszynie nic dobrego nie było, już tyle lat. Czesi będą wjeżdżać do Cieszyna i hańba !!!!. Ktoś wziął kasę i zrobił normę niczym z ZSRR.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony