Partnerzy serwisu:

Na montaż ETCS w Husarzach jeszcze poczekamy

Jakub Rösler 25.04.2022 3,9k

Na montaż ETCS w Husarzach jeszcze poczekamy
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
W trwającym właśnie przetargu na montaż systemu ETCS w 10 lokomotywach Husarz, znacznie przedłużono termin składania ofert. Zamiast kwietnia, oferty można teraz składać aż do 30 września bieżącego roku.
W tym roku mija 10 lat, odkąd PKP Intercity próbuje zamontować system ETCS w 10 lokomotywach EU44, które otrzymały przydomek Husarz. Są to jedyne lokomotywy w obecnej flocie przewoźnika, które są zdolne rozpędzać się do prędkości 200 km/h, a co za tym idzie, prowadzić składy wagonowe właśnie z taką prędkością. By było to jednak możliwe, potrzebują one systemu ETCS, którego próby montażu trwają już dekadę.

PKP Intercity prowadzi aktualnie piąte postępowanie dotyczące montażu systemu ETCS w lokomotywach Husarz. Pierwotny termin składania ofert ustalono na 12 stycznia bieżącego roku, lecz później był on przekładany. Otwarcie ofert miało nastąpić na początku kwietnia, lecz ponownie się to nie udało, a termin na składanie ofert przesunięto tym razem nie o kilka tygodni, a o kilka… miesięcy. Nowa data to 30 września 2022 roku, kiedy to oferty mają zostać otwarte. Zapytaliśmy więc przewoźnika o to, dlaczego termin wydłużono aż do końcówki września.

– Przedłużenie terminu na składanie ofert dotyczących urządzeń ETCS do końca września 2022 r. wynika z wniosku złożonego do postępowania przez potencjalnego wykonawcę. Wskazano w nim okoliczności, które mają wpływ na sporządzanie oferty i realizację zamówienia – przekazał nam Agnieszka Serbeńska, z zespołu prasowego PKP Intercity.

Bez systemu ETCS lokomotywy Husarz nie mogą kursować z maksymalną prędkością, a aby prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h potrzebują dwóch maszynistów. Husarze prowadzą pociągi z Warszawy do Berlina gdyż są jedynymi wielosystemowymi elektrowozami we flocie przewoźnika. Gdy okresowo część z nich jest wyłączona z eksploatacji na skutek usterek bądź wypadków, często dochodzi do opóźnień “berlińskich” ekspresów, które muszą zmieniać lokomotywę w Poznaniu bądź Rzepinie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony