Partnerzy serwisu:

Na Mazowszu trwają konsultacje planu transportowego

UMWM 28.08.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-08-28 08:34:14 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Może by tak nad Ostrołęką wreszcie się pochylili. Miasto powiatowe (ex wojewódzkie) a tymczasem nie dojeżdża tam ani nowoczesny tabor, ani też pociąg przyspieszony. Bezpośrednie zaś pociągi do Warszawy to się pojawiają w rozkładzie, to znikają. A przecież trasę podobno wyremontowali.
2014-08-28 08:54:38 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Niekorzystne położenie dworca w Ostrołęce.
2014-08-28 10:09:55 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Aaron Głupiec Parczewski, @Tomek Janiszewski

W ostateczności można by wykorzystać zelektryfikowaną bocznicę Ostrołęka - Goworki. Wymagałoby to jednak dostosowania jej do Vmax 80 km/h (dla towarowych 50 km/h) i budowy na terenie stacji wewnętrznej Elektrowni peronu, wraz z elektryfikacją z punktu zdawczo - odbiorczego.
Drugim wariantem jest też reaktywacja ruchu pasażerskiego na odcinku Ostrołęka - Grabowo z jednoczesnym podniesieniem Vmax do 60 km/h (plus elektryfikacja). Linia jest udrożniona od Grabowa w stronę Wielbarka więc po doprowadzeniu jej do Vmax 60 km/h można by uruchomić szynobusowe połączenie Białegostoku z Olsztynem. Wymagałoby to jednak niewielkich napraw bieżących z Ostrołęki do Łap.
Maciej Głowicki
2014-08-28 10:28:57 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Oczywiście że słusznie prawisz, Scorpio, obawiam się jednak że z tą ekipą u władzy niedasie. Liczy się tylko aby jakiś tam sztruzik i szpędałowicz mieli piętrusy w tym swoim Płocku i Radumiu. Ostrołęka ma pozostać w głębokiej doopie, gdyby było inaczej to dawno już puściliby VT na Ostrołęka - Małkinia zamiast obsmradzać nimi drut na Ostrołeka - Tłuszcz. No i co po przejezdności Wielbarka, skoro tamten kierunek ma w doopie także Warm-Maz?
2014-08-28 10:55:18 Autor: rafkam
---.dynamic.chello.pl
O ile dobrze doczytałem, to nie ma w tym planie ani słowa o planowanych reaktywacjach połączeń na liniach dziś nieczynnych. Szkoda... Ruch powinien być wznowiony na odcinkach Góra Kalwaria-Pilawa, Pilawa-Łuków i Siedlce-Sokołów Podlaski. Ilość taboru w KM będzie rosła, więc argument jego braku nie będzie już nośny. A podróżni wrócą, o ile oferta przewozowa i informacja o niej będzie dobra.
2014-08-28 12:25:26 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Z ewentualną reaktywacją na liniach bez druta jest i taki problem że taboru spalinowego raczej ubywa niż przybywa. Zaczynali od trzech dwuczłonowych VT628 i ZTCP siedmiu jednoczłonowych VT627, a zakupili od tamtej pory cztery jednoczłonowe SA135 i jakiegoś dwuczłonowego Newaga, którego nawet na oczy dotąd nie widziałem, bo z racji rozbabrania linii Rembertów - Zielonka jest podsyłany z Tłuszzcza na linię Siedlce - Czeremcha przez Pustelnik i Kędzierak zamiast przez Warszawę. Tymczasem niemcobusy powoli się sypią, już obecnie nierzadko jeżdżą na tej linii 2X627 w zastępstwie 628. O kolejnych zakupach SA dopiero nieśmiało się mówi.
2014-08-28 12:31:57 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Z GK-Piława jakoś niestety nie wypaliło: mieszkańcy Osiecka na dobre zdążyli przyzwyczaić się do gumobusów; to już jednak przedmurze Ściany Wschodniej. Ale warto by spróbować na Esełce w drugą stronę: do Tarczyna a może nawet Mszczonowa. Korki w na gierkówce w Jankach i Raszynie to niemała szansa dla kolei. Tylko perony w Prażmowie należałoby wybudować w nowym miejscu, blisko wiaduktu a tym samym gminnej wsi: stare znajdowały się na kompletnym zadoopiu, bo akurat tak pekapie wypadla lokalizacja dawno już zlikwidowanego podst.
2014-08-28 13:44:00 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
Brak analiz wznowienia ruchu regionalnego na liniach kolejowych (np. Małkinia - Czyżew), brak jakichkolwiek danych przestrzennych o potokach autobusowych, nawet obecnych, brak modelu ruchu.

W całym województwie tylko 2 linie autobusowe użyteczności publicznej (oczywiście jedna z nich do Płocka)! Czyli po 2016 nie będzie biletów ulgowych. Bo wtedy rekompensata za ulgi będzie tylko dla linii użyteczności publicznej. Plan kujawsko-pomorski i mazowiecki - ze skrajności w skrajność.

http://www.czt.org.pl/component/k2/item/65-konsultacje-planu-transportowego-dla-mazowsza
2014-08-28 14:29:29 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Zaraz zaraz, wszak to sPOdlaskie przebąkiwało coś o możliwości powrotu kibli na Szepietowo - Małkina: już udają że zapomnieli? Stacja Czyżew kiepsko nadaje się do kończenia biegu kibli, gdyż jest to de facto przyatanek osobowy w bezpośrednim sąsiedztwie stacji towarowej. Coś a'la Piaseczno, tyle że bez dodatkowych semaforów osłaniających peron.
2014-08-29 00:23:30 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
@Tomek Janiszewski: Małkinia - Czyżew napisałem skrótowo, że do granicy województwa. A jak się województwa dogadają tak będzie. Mogą być nawet pociągi Małkinia - Białystok z dopłatą od władz Mazowsza za część mazowiecką.
2014-08-31 15:03:07 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Do Ostrołęki czasem śmigają SA trudno je więc uznać za przestarzały tabor. Brak bezpośrednich pociągów do Wawy to oczywiście skandal. Pilawa-Łuków jak były jeszcze te dwie pary w przypadkowych godzinach to prędkość spacerowa Nie sposób było się nie znużyć.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony