Partnerzy serwisu:

Na dużej części linii 405 nie działają urządzenia srk. Pociągi jeżdżą „na wprost”

Michał Szymajda 14.08.2019 107

Na dużej części linii 405 nie działają urządzenia srk. Pociągi jeżdżą „na wprost”
Stacja Kępice z unieważnionymi semaforamiFot. Romuald Stolnicki
Pomimo otwarcia dla ruchu pociągów regionalnych odcinka linii 405 od Słupska do Szczecinka, na jego większym fragmencie nie działają semafory, mijanki oraz urządzenia przejazdowe. Ma to wpływ na wygląd rozkładu jazdy pociągów.
Jedynym miejscem gdzie na 104-kilometrowej trasie obecnie możliwe jest krzyżowanie się pociągów są stacje Miastko i Biały Bór. PKP PLK, pomimo tego, że zleciły wykonawcy np. modernizację stacji Kępice, Kawcze, a nawet budowę nowej mijanki w Słonowicach, nie może z nich korzystać w pełni. Nie działają bowiem na nich semafory. Na dużej części przejazdów w poziomie szyn maszyniści muszą też znacznie obniżać prędkość, ponieważ nie działają na nich automatyczne urządzenia przejazdowe. Sytuacja nie zmieniła się od miesiąca, czyli od momentu reaktywacji pociągów regionalnych Polregio.

– Nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym na mijankach Kawcze, Kępice i Słonowice zostały zabudowane. Ich uruchomienie planowane jest zgodnie z harmonogramem kontraktu w grudniu. Aktualnie montowane są przyłącza zasilające urządzenia srk. Również w grudniu zostaną uruchomiona mijanka w Charnowie Słupskim, na odcinku Słupsk – Ustka. Obecnie pociągi mogą się krzyżować na stacji Miastko oraz dzięki mijance w Białym Borze – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.

– Ostateczny termin uruchomienie docelowej aplikacji w LCS Miastko zależy od operatorów sieci energetycznych, którzy muszą zapewnić zasilanie podstawowe i rezerwowe urządzeniom SRK. Przybliżony termin przygotowania przyłączy to IV kwartał 2019. Jako wykonawca zrobimy wszystko, aby skrócić ten termin – napisał Robert Kuczyński, odpowiadający za komunikację z mediami z ramienia wykonawcy inwestycji – Trakcji PRKiI.

Do grudnia, możliwości trasowania pociągów na południowym fragmencie linii 405 będą więc ograniczone, choć pasażerowie z miejscowości na trasie zgłaszają, że rozkład jazdy nie jest idealny, a warta ponad 200 milionów modernizacja nie przyniosła wzrostu liczby pociągów (na odcinku Słupsk – Miastko kursuje 5 par pociągów, dalej z Miastka do Szczecinka – 4 pary). Pomimo koniecznych zwolnień przed przejazdami, w stosunku do rozkładu jazdy sprzed modernizacji, skrócił się natomiast czas przejazdu. Obecnie pociągami między Słupskiem a Miastkiem podróżujemy krócej o średnio 6 do 7 minut.

Więcej informacji na temat modernizacji linii 405 można znaleźć tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony