Partnerzy serwisu:

Na co najczęściej skarżą się pasażerowie kolei?

Martyn Janduła 08.12.2016 217

Na co najczęściej skarżą się pasażerowie kolei?
fot. MS
Urząd Transportu Kolejowego podał ile skarg napisali w tym roku pasażerowie kolei. Jak ocenił prezes Ignacy Góra, w nowym roku spodziewany jest nawet wzrost ich liczby, a to za sprawą planowanego powołania instytucji rzecznika pasażerów.
Za gorąco, za drogo…

Jak podał Urząd Transportu Kolejowego do końca listopada 2016 roku do urzędu wpłynęło 1059 skarg od podróżnych. – Liczba ta jest mniejsza niż w roku ubiegłym w analogicznym okresie – przyznaje Ignacy Góra, prezes UTK. – Spodziewamy się jednak, że powołanie instytucji rzecznika spowoduje, że liczba tych skarg będzie zdecydowanie większa – dodaje.

Tematyką , której najczęściej dotyczyły skargi od podróżnych, była higiena, komfort i nieprzyjemna obsługa. Wniosków w tej sprawie zarejestrowano w liczbie 414. Jak wyjaśnia urząd, ponad połowa tej liczby dotyczyła kwestii podstawowych związanych z komfortem podróży. Pasażerowie najczęściej narzekali na niewłaściwą temperaturę w pojazdach lub nieczyste wnętrze.

Kolejny zakres skarg dotyczy zwrotu kosztów zakupu biletu. UTK wyjaśnia, że są to sytuacje w których pasażerowie nie wykorzystują z różnych powodów biletów, które zakupili, a następnie domagają się zwrotu ich kosztów. Tych spraw w tym roku było sporo, bo aż 340.

O złej godzinie…

Kolejna liczna grupa spraw skargowych to kwestie związane z rozkładem jazdy. Związane są one przede wszystkim zmian rozkładu jazdy. – Co naturalne, rodzi to niedogodności dla wielu osób, które są przyzwyczajeni do korzystania z usług kolei i obowiązywania rozkładu jazdy w pełnym kształcie – mówi Przemysław Skubisz, dyrektor Departamentu Praw Pasażerów w UTK. Pasażerowie skarżą się również często na rozkłady jazdy, które są wprowadzone okresowo na czas prac torowych. Tutaj pasażerowie sygnalizują pewne niedogodności, które sprowadzaj się do tego, że nie mogą dojechać w odpowiednim terminie do pracy lub ich dzieci nie mogą na odpowiednią porę dotrzeć do szkół. Tych skarg w tym roku wpłynęło już 322.

UTK wyselekcjonował również grupę związaną ze sprzedażą biletów. Skargi dotyczyły przede wszystkim problemów z zakupem biletów. Pasażerowie mieli najczęściej problemy z automatami biletowymi oraz systemem sprzedaży internetowej. Nie zabrakło również wniosków dotyczących niewłaściwej ceny biletu. W sumie w 2016 roku UTK zarejestrował aż 313 takich skarg.

Bo nie wiedziałem…

298 skarg dotyczyło bardzo ważnego aspektu, jakim jest informacja pasażerska. Jednym z kluczowych praw podróżnych jest właśnie dostęp do informacji. Na jej brak w kasach biletowych, na stronach internetowych przewoźników pasażerowie skarżyli się we wnioskach najczęściej. Nie zabrakło także skarg na infolinie dedykowane pasażerom.

Ostatnia kategoria nosi miano inne. Są to wszystkie wnioski, które nie pasują do powyższych aspektów. Takich skarg UTK zarejestrował 213. Dotyczą one najczęściej m.in. aktualnych warunków atmosferycznych i oblodzonych peronów.

Pasażerowie najczęściej korzystają z komunikacji elektronicznej. Do UTK trafiło ponad 600 maili ze skargami. Popularny jest także formularz kontaktowy na stronie pasażer.info.pl oraz infolinia UTK. Pocztą tradycyjną dotarło niecałe 50 skarg, a jedna osoba zgłosiła się osobiście.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony