Partnerzy serwisu:

MSP: Sprzedaż PKP Energetyka nie została jeszcze zamknięta

ms, Rynek-Kolejowy.pl 16.07.2015 138

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-16 17:02:41 Autor: Gość
---.190.158.75.static.midphase.com
Część ekspertów poszła po rozum do głowy i przyznają, że argument bezpieczeństwa energetycznego to nie jest argument merytoryczny tylko zagrywka polityczna. Zaraz ich śladem pójdą kolejni. Zostaną tylko obrońcy ciepłych posadek w państwowych firmach.
2015-07-16 17:21:28 Autor: kris
---.146.82.133.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To może sprzedajmy Cargo i PLK kolejom rosyjskim. [Admin: zmoderowano]
2015-07-16 19:12:21 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Jeśli w wyborach zmieni się władza, a wszystko na to wskazuje, to tą sprawą z pewnością zajmą się służby na trzy litery. Trzeba być idiotą albo dostać w łapę żeby sprzedawać infrastrukturę od której jest się w pełni zależnym firemce private equity, która kupuje wyłącznie po to aby wyssać zysk w krótkim czasie.
2015-07-16 22:11:48 Autor: PRYWATYZACJA
---.dynamic.chello.pl
Sprzedajmy wszystko, prywatyzacja na całego tylko, że Niemcy już tak chętnie nie prywatyzują oni skupują. Jak Francja, Austria i Niemcy chcą zawłaszczyć Grecję to my jesteśmy łatwy kąsek.
2015-07-16 22:28:07 Autor: Puki
---.multimo.pl
Pierwsze zdanie komentarza napisanego przez niejakiego pwlk to wręcz wskazanie inicjatorów akcji "blokujemy prywatyzację". Opozycja wyposzczona po 10 latach z dala od żłoba trzęsie się na myśl, że jakaś państwowa spółka się sprzeda i nie będzie można obsadzić kolesi w zarządzie i radach nadzorczych. I właśnie tym powinny zająć się służby bo akcja pseudoekspertów i polityków związanych z opozycją jest zdecydowanie zorganizowana.
2015-07-16 22:33:47 Autor: Janusz234
---.185.30.92.mpdedicated.com
A ja bym sprywatyzował wszystkie spółki kolejowe. Pogonił związkowców, wszystkich tych Januszy biznesu siedzących w zarządach z politycznego nadania, przerośnięte piony administracyjne zajmujące się bóg wie czym. Zaraz by się okazało że infrastrukturę da się zrobić porządnie bo nie ma kryterium najniższej ceny a prywatnemu właścicielowi zależy, żeby coś było zrobione raz a dobrze a nie tak jak teraz - robimy taniochę która posypie się po roku a potem przez 10 lat zarabiamy na konserwacji. A przede wszystkim skończy się dosypywanie do kolei państwowych - czyli naszych-czyli niczyich pieniędzy. A zarządy będą zarządzać bo skończy się oglądanie na ministerstwo skarbu państwa.
2015-07-16 22:51:29 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Nie ma żadnego powodu, dla którego kolej ma być państwowa!
dobrze, że niektórzy komentujący nie zatrzymali się mentalnie w PRLu i II RP, które to rozwijały państwowa kolej - każdy widzi jaką
2015-07-16 22:55:38 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-16 23:07:01 Autor: Antek
---.211.185.41
Sprzedaż pkp energetyki to, jak to kiedyś powiedział prezes kaczyński, wywrócenie stolika przy którym siedzi układ: kolesi,, których od 89 umieszczają w zarządach politycy, ekspertów piszących strategie rozwoju które niczego nie wnoszą ale wiele kosztują i wreszcie wszystkich tych firm krewnych i znajomych królika, które obrosły kolej jak pasożyty: zarabiających na rebrandingach, na niekończących się remontach, na sprzedawaniu niepotrzebnego szajzu, działających jak dealer badziewnych samochodów z dalekiego wschodu - wygrywają przetargi oferując najniższą cenę bo wiedzą, ze potem przez lata będą zarabiali na serwisie.

Prywatyzacji, nie tylko tej, boi się masa ludzi bo to koniec świata który znają. A przede wszystkim koniec łatwych pieniędzy.
2015-07-16 23:35:14 Autor: Reforma
---.adsl.inetia.pl
PKPE posiada obecnie monopol naturalny. A to oznacza, że PLK nie będą w stanie zmienić napięcia na CMK na 25kV AC i podnieść prędkości maksymalnej bez proszenia prywatnego podmiotu o realizację inwestycji w jego infrastrukturę. Poza tym niezależnie jakie ceny narzuci prywatna spółka to takie pieniądze będą musieli zapłacić przewoźnicy. Inaczej w składach elektrycznych będą musieli montować aparaturę pomiarową, a dostawa będzie i tak siecią PKPE... Uważam, że PKP może spłacić dług sprzedając Naturę Tour i Informatykę, a takie podmioty jak PLK, InterCity, czy Energetyka powinny pozostać państwowe. Energetyka powinna trafić do PLK, a 51% udziałów ARP w PRach powinni dać IC i by zostały dwie spółki. IC by było graczem wolnego rynku. LHS by mogli sprzedać Cargo w zamian za udziały Cargo, a KOW zostawić współwłasnością jak obecnie. Resztę mienia po PKP mogą wcielić do PLK,a pozostałe kawałeczki powierzyć nowej spółce, która by je wyprzedała. PKP SKM powinni sprzedać samorządom. Po tych reformach nasza kolej otwarłaby się na prywatnych niemonopolistycznych dostawców, a pozostałaby państwowa.
2015-07-17 06:11:27 Autor: archiwista
---.icpnet.pl
"jeżeli zaistnieją przesłanki odnośnie zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego, prywatyzacja PKP Energetyka może zostać wstrzymana"

Nie rozumiem. Przeciwnicy prywatyzacji twierdzą, że jest zagrożenie bezpieczeństwa, jej orędownicy twierdzą, że nie ma i jednocześnie uspokajają, że jeszcze wszystko można odkręcić. To jest ryzyko, czy go nie ma, panowie bankowcy?
2015-07-17 07:21:40 Autor: Anitka
---.243.143.203
Kolej to jest rzecz strategiczna dla Państwa. Ci, którzy dążą do wyprzedaży infrastruktury kolejowej działają na szkodę Państwa. A Pani Premier Kopacz jeżdżąc po Polsce koleją tego nie wie? Nikt przy zdrowych zmysłach jej nie wytłumaczy?
2015-07-17 07:49:56 Autor: Roman
---.tktelekom.pl
Do Stefana Bandery i innych pragnących prywatyzować kolej. Skoro prywatyzacja to lek na całe zło, skoro tylko prywatna kolej może być dobra to dlaczego nie prywatyzują kolei Niemcy Francuzi? Skoro ZZ na kolei to całe zło to dlaczego np w kolejach niemieckich jest tak dobrze mimo tego, że ZZ są silniejsze i bardziej drapieżne? Wszystko to demagogia.Transport kolejowy potrzebuje dużego zastrzyku gotówki aby zmienić swoje oblicze. Przypomnę że cała restrukturyzacja PKP odbyła się środkami finansowymi PKP. Gdyby kolejarze otrzymali tyle dotacji co np górnictwo dziś bylibyśmy dumni ze swoich kolei. Niestety prywatyzacja na PKP ma jeden tylko cel "dług historyczny. Sprzedano PKP Cargo- czy to wpłynęło na kondycję Spółki ? Nie. Wszystkie pieniądze trafiły do PKP S.A. Od chwili sprzedaży inwestory nie wydali złotówki na unowocześnienie Spółki Cargo. Tak będzie z Energetyką. Fundusz inwestuje w zakup spółki a później z niej wyciśnie te zainwestowane środki i odsprzeda (jeżeli będzie komu). Patrz PNI. Spółka z pełnym portfelem zamówień w dniu sprzedaży dziś w stanie likwidacji. Wystarczyło 3 lata.
2015-07-17 12:22:48 Autor: Gość
---.190.158.75.static.midphase.com
Ryzyko jest. Dla wszystkich, którzy przez lata zbudowali sobie system żerowania na spółkach kolejowych. Nowy właściciel pierwsze co zrobi to przejrzy dotychczasowe umowy: na naprawy, na sprzatanie, na dostarczania artykułów biurowych. I zaraz się okaże, że połowa tych usług jest niepotrzebna, bo mogą to robić pracownicy etatowi a pozostała część jest przepłacana o 50%. Dlaczego? Bo to przeważnie firma szwagra, kogoś z rodziny członka rady nadzorczej i tak dalej.

Tego się boją przeciwnicy prywatyzacji a wiedzą, że najłatwiej operowac hasłem "zagrożenie bezpieczeństwa"

No jedno jest pewne - ich bezpieczeństwo jest zagrożone :)
2015-07-17 13:38:07 Autor: haha
---.g-net.pl
@Janusz234 ---.185.30.92.mpdedicated.com

" Zaraz by się okazało że infrastrukturę da się zrobić porządnie bo nie ma kryterium najniższej ceny a prywatnemu właścicielowi zależy, żeby coś było zrobione raz a dobrze"

Pewnie. Czy nazwa Railtrack coś Panu mówi? Jeśli nie, to niech Pan poczyta, a potem się wypowiada.
PKP Energetyka
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony