Partnerzy serwisu:

MRR chce więcej środków na drogi w przyszłej perspektywie UE

jm, Rynek Kolejowy 16.10.2013 21

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-10-16 12:38:18 Autor: Betoniara
---.free.aero2.net.pl
tak sqrwysyny zabetonujcie calą pomroczną
2013-10-16 12:44:06 Autor: Maciek
---.48.17.186

Maciek
Mieszkańcy polskich miast jako jedyni w Europie (z wyjątkiem Bułgarii i Grecji) uważają, że drogi są ważniejsze od służby zdrowia czy edukacji. Wniosek? Jak już zaasfaltujemy wszystko, wszyscy będą szczęśliwi.
2013-10-16 12:44:51 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście, że bez budowy nowych linii kolej więcej środków nie wykorzysta, a rząd nie pozwoli na budowę nowych linii, bo wtedy kolej wykorzystałaby więcej środków i stała się atrakcyjna. Polska jest nietypowym krajem w UE, bo ze względów historycznych nigdy nie dokonano zespolenia sieci po zaborach, stąd inaczej niż w innych krajach, są u nas wciąż trasy, gdzie należy budować kolej klasyczną (oprócz KDP, która jest również bardzo potrzebna). Chociażby Nowy Dwór Maz. - Płock - Włocławek, na co nie zgadza się województwo kujawsko-pomorskie i oczywiście Podłęże - Piekiełko. Nic z tego nie powstanie, a środki kolejowego trzeba przesunąć na drogi. Mam nadzieję, że Komisja Europejska tak jak poprzednio będzie stanowcza - albo środki pójdą na kolej, albo Polska ich w ogóle nie zobaczy.
2013-10-16 12:53:35 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
I jeszcze jedno: Pan minister Zdziebło walczył jak lew poprzednio o odebranie kolei środków unijnych i przesunięcie na drogi. Pamiętamy, że skończyło się to stanowczym sprzeciwem komisji Europejskiej i de facto ośmieszeniem Polski, której władze idą pod prąd unijnej polityce i jeszcze się obrażają, że mają kogokolwiek pytać na co wydać nieswoje pieniądze. Po tego rodzaj kompromitacji autostradowy lobbysta pan Zdziebło w każdym normalnym kraju straciłby stanowisko.
2013-10-16 12:53:40 Autor: Stary Zbój
---.matinf.uj.edu.pl
Na miłość Boską. Skończmy z zaasfaltowywaniem Polski. W pierwszej kolejności WSZYSTKO powinno iść na rewitalizację ZDEWASTOWANEJ sieci kolejowej. Gdy to zostanie zakończone, zgoda, niech idą po równo na kolej i na drogi
Stary Zbój
2013-10-16 13:04:25 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Całkowicie popieram @vlaka. KE powinna postawić sprawę na ostrzu noża: "Albo bierzecie się za kolej, albo nie dostaniecie nic - ani na kolej ani na drogi". I bezwzględnie egzekwować to stanowisko, oczywiście sprawdzając co jakiś czas postępy w realizacji "żelaznych" inwestycji. Krótko, zwięźle i na temat.
2013-10-16 13:11:04 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poza tym co to w ogóle za stwierdzenie - cytat: "Rozumiem, że infrastruktura drogowa jest doskonała, że nie potrzebujemy już ekspresówek i obwodnic?". Kolej ma swoje środki, drogi swoje. Każde niech się rządzi swoją działką i nie zagląda do kieszeni sąsiada.

Żenada. Tym większa, że - przypomnijmy - jest to "prokolejowa kadencja rządu". Choć to nie w moim stylu to naprawdę zaczynam rozumieć tych, którzy Tuska określają mianem "ryży kłamca", "rudy krętacz" itp.
2013-10-16 13:34:20 Autor: tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
@vlak: będzie jeszcze gorzej. POlskie władze zadeklarują wykorzystanie kasy zgodne z wyticznemi UE, zainkasują co im się da, rozkradną pulę drogową a kolejowej nie wykorzystają bo niedasie wicie rozumicia. Ale Unia nie zrozumi i zażąda (słusznie) zwrotu całej kasy: i tej kolejowej której nie ruszono, i tej drogowej której już ni ma. Zapłaci sięc podatnik, a Vincent już tego dopilnuje.
2013-10-16 13:35:38 Autor: kazik76
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nieudacznicy,
możecie rozpocząć projekt Y KDP, to będzie również skok technologiczny!
2013-10-16 13:59:48 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
tylko budowa nowych linii (najlepiej osławione KDP - Y) w połączeniu z szybkimi rewitalizacjami pozwoli na wchłonięcie takich środków. modernizacje w takiej formie jak obecna wydłużą tylko paraliż polskiej kolei o kolejne lata. np. na trasie z warszawy do lublina priorytetem powinno być zrobienie drugiego toru z otwocka do pilawy i podniesienie prędkości do 160km/h (małe utrudnienia - duża korzyść) a nie rozgrzebywanie reszty na kilka lat.
2013-10-16 14:04:34 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Ciekawy artykuł...

Czyli MRR ma w d*pie wytyczne UE...
Skoro ma obawy co do kolei, to dlaczego wciąż Donald Duck wciąż trzyma na stanowisku nieudacznika zegarmistrza, ministranta slavko novaka???

Co robi slavko novak, żeby sprostać wymogom UE??? A wiem co! Lata do Afryki!!!!!!!

Oczywiście nikt też nie ma sobie nic do zarzucenia w kwestii wydawania najwięcej kasy w przeliczeniu na 1km drogi na całym świecie!!!! Jesteśmy najdrożsi!!!!!!!! Dlaczego nikt nie weryfikuje złodziejstwa w wydawaniu unijnej kasy????

Dlaczego od wielu lat nie rozwija się rynek usługodawców na rzecz remontów infrastruktury kolejowej i tramwajowej??? Przecież jest kasa!!!!! Dlaczego wciąż słyszę "obawy" MRR, że kolej tego nie wykorzysta???

CZYLI WCIĄŻ NIKT NIC NIE ZROBI, A KASA PÓJDZIE NA HORRENDALNIE KOSZTOWNE DROGI (złodziejsko kosztowne, bo każdy chce się nachapać!!!)
2013-10-16 14:05:32 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Standard - dostajemy duże pieniądze na kolej. Mamy problem z ich wykorzystaniem. W tym momencie nasze państwo zamiast kombinować jak rozwiązać problemy i zrobić jak najwięcej z pożytkiem dla kolei za dostępne środki, kombinuje jak tego nie zrobić. Dlaczego? Dlatego, że to państwo kolei nie rozumie. To jest zbyt skomplikowany środek transportu na nasze małe rozumki. Tu dobrze funkcjonuje tylko: w transporcie towarowym - ciężarówka szwagra Ryśka a w pasażerskim - bus szwagra Zdziśka. Tak ma być zawsze - tego chce lud i o to walczy władza i taki transport będziemy rozwijać a nie jakąś tam kolej, którą sobie wymyśliła UE.
2013-10-16 14:07:30 Autor: leemc
---.ip.netia.com.pl

leemc
Jak już zalejemy cały kraj asfaltem, to obudzimy się z ręką w nocniku stojąc w jednym wielkim korku.
Kolej spokojnie wykorzysta te środki, tylko dajcie jej szanse. Mam nadzieję, że KE pozostanie nieugięta!
2013-10-16 14:28:35 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"MRR obawia się"

Obawia się, hahaha, on\bawia. Takie są załozenia resortu zegarmistrza i reszty tego syfu.
2013-10-16 16:08:31 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
vlak - cytat:

"Oczywiście, że ___bez budowy nowych linii kolej więcej środków nie wykorzysta___, a rząd nie pozwoli na budowę nowych linii, bo wtedy kolej wykorzystałaby więcej środków i stała się atrakcyjna."

UWAGA!

Wydrukować! I powiesić nad biurkami wszelkiej wysokiej biurwy urzędniczej w ministerstwie transportu oraz PLK. PRZYMUSOWO! :-)

Przy proporcji 60 do 40 DLA KOLEI możemy śmiało wchodzić w budowę Ygreka, czyli NORMALNEJ linii kolejowej w parametrach wymaganych w drugiej i trzeciej dekadzie XXI wieku.

No chyba że dalej słuchamy się głupoty polityków, sami pozostając biernymi wobec tej głupoty!...

PS. Ździebło, blachosmrodziarzu lobbystyczny, podpadłeś mi nie po raz pierwszy.
2013-10-16 16:11:12 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Kolejny cytat do wydruku i powieszenia nad biurkami (wdr):

"Tylko budowa nowych linii (najlepiej osławione KDP - Y) w połączeniu z szybkimi rewitalizacjami pozwoli na wchłonięcie takich środków. Modernizacje w takiej formie jak obecna wydłużą tylko paraliż polskiej kolei o kolejne lata."

PS. Jak już Nowak od Murzynów wrócił, to może sobie wydrukować to na czole!
2013-10-16 16:24:50 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@pinkdotR
10/10
2013-10-16 18:26:25 Autor: Kryniczanin
---.204.100.214.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
By żyło się lepiej!
2013-10-16 19:35:00 Autor: mirko
---.205.98.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Moło jeszcze im na drogi.Podatek drogowy w paliwie,podatek od środków transportowych dla firm i jeszscze '" ulubiony "" przez kierowców system wiatt oil ,czyli czyste ździerstwo.Jakbo chociaż 70% tej kasy szło faktycznie na drogi, a nie do nabijania kabzy co niektórym ,to byśmy nie wstydzili się swoich dróg.Acha kolejarze też placą podatek drogowy w paliwie do spalinówek i nic z tego nie mają.a jak walczą o dofinansowanie do torów ,to wielki krzyk.choć i tu sporo kasy jest nie tak wykorzystane jak być powinno
2013-10-16 20:53:46 Autor: tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
A niby czego spodziewać się po jakimś ministerialnym doopku, skoro największe Legendy pl.misc.kolej: Ruta w Warszawie pod rządami HGW a Massel w Polsce pod rządami Tuska - wyrzekają się całego swojego dorobku i slużą odtąd złej sprawie?
2013-10-16 21:00:58 Autor: Gubernator Kalifornii
---.CNet.Gawex.PL

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Kolejny cytat do wydruku i powieszenia nad biurkami (wdr):

"Tylko budowa nowych linii (najlepiej osławione KDP - Y) w połączeniu z szybkimi rewitalizacjami pozwoli na wchłonięcie takich środków. Modernizacje w takiej formie jak obecna wydłużą tylko paraliż polskiej kolei o kolejne lata."

PS. Jak już Nowak od Murzynów wrócił, to może sobie wydrukować to na czole!"
Ostatni akapit mnie normalnie rozbroił :)))))))))))))))))

Popieram!!!!!!!!
2013-10-17 08:23:57 Autor: Skipper
---
Mam pomysł dajmy te pieniadze marszałkom oni będą wiedzieć jak kolej naprawić.
2013-10-17 09:09:10 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Skipper:
Małopolsce też? Tylko jako środki celowe. Inaczej przewalą to na drogi.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony