Partnerzy serwisu:

MRCE oraz Siemens tworzą spółkę do serwisu lokomotyw

inf. prasowa 28.03.2018 1,7k

MRCE oraz Siemens tworzą spółkę do serwisu lokomotyw
fot. Siemens
Siemens oraz Mitsui Rail Capital Europe (MRCE) uzgodniły ustanowienie spółki typu joint venture do serwisowania i konserwacji lokomotyw. Umowa przewiduje, że obie spółki posiadają po 50% udziałów i wspólnie zarządzają nowo powstałą firmą. Założenie spółki, po uzyskaniu zgody urzędu antymonopolowego, ma zakończyć się w pierwszej połowie tego roku kalendarzowego.
Holenderska spółka ma działać pod nazwą Locomotive Workshop Rotterdam (LWR) z siedzibą w Rotterdamie. Obaj partnerzy wspólnie inwestują w nową firmę, przede wszystkim w budowę nowego zakładu naprawczego dla lokomotyw. Nowa placówka zostanie otwarta latem 2019 r.

– Siemens oraz MRCE współpracowały na ścisłych zasadach przez ostatnie lata. Po ustanowieniu spółki joint venture, przenosimy naszą współprace na wyższy poziom. Razem będziemy utrzymywać flotę MRCE wraz z serwisem i maksymalnie dużą dostępnością dla klientów z zewnątrz. Dzięki nowej zajezdni w rotterdamskim porcie, rozszerzamy naszą międzynarodową sieć warsztatów, co przełoży się na jeszcze lepszą jakość usług dla naszych klientów – powiedział Johannes Emmelheinz, dyrektor pionu CS branży Mobility w Siemens AG.

– MRCE ma ponad 10-letnie doświadczenie w serwisowaniu lokomotyw w całej Europie. Jako firma specjalizująca się w usługach leasingowych taboru jesteśmy świadomi, jak ważne są innowacyjne strategie umożliwiające zaoferowanie jeszcze większej dostępności oferowanego taboru. W nową spółkę wniesiemy nasze doświadczenie i stworzymy ważny węzeł usługowy dla kolei europejskich w Rotterdamie. Jest to jedno z kluczowych miejsc na głównym korytarzu RailNetEurope, stowarzyszenia optymalizującego ruch komunikacyjny w europejskiej sieci kolejowej – powiedział Junichi Kondo, prezes Mitsui Rail Capital Europe.

Nowy zakład w Rotterdamie pozwoli operatorom taborów kolejowych zoptymalizować długoterminowe plany dotyczące przestojów technicznych lokomotyw. Port w Rotterdamie to idealne miejsce na serwisowanie lokomotyw działających na terenie całej Europy; wyeliminuje potrzebę odbywania długich i kosztownych przejazdów technicznych.

Rotterdam, jako największy port morski w Europie, jest kluczowym węzłem logistycznym dla europejskiej sieci kolejowej. Ponad 250 połączeń kolejowych jest obsługiwanych w tym miejscu każdego tygodnia. Serwisowanie oraz przestoje techniczne można łączyć i koordynować z normalną pracą lokomotyw. Zakład będzie przeprowadzał przeglądy, prace konserwacyjne, w tym prewencyjne, oraz proste naprawy i usprawnienia.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony