Most kolejowy nad Witną do przebudowy
Martyn Janduła ⚫ 09.02.2017 ⚫
299

Przystanek osobowy Witnica (zdjęcie ilustracyjne)fot. Janusz J., lic. CC BY-SA 2.5 Wikimedia commons
PKP PLK planują przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Witną. Znajduje się on na linii kolejowej nr 203 z Tczewa do Kostrzyna. Prace mają być gotowe do końca sierpnia tego roku.
Zakład Polskich Linii Kolejowych w Gdyni prowadzi przetarg na przebudowę mostu kolejowego położonego nad rzeką Witną – w km 320,586 linii kolejowej nr 203 z Tczewa do Kostrzyna. Zadanie połączone jest także z robotami nawierzchniowymi i dotyczącymi automatyki. Most znajduje się 1 kilometr przed stacją Witnica.
Zanim jednak wykonawca rozpocznie prace budowlane, będzie musiał rozebrać nawierzchnię kolejową na moście odraz na dojazdach do obiektu. Przebudowa odbywać się będzie na podstawie projektu budowlano-wykonawczego. Poza rozbiórką torów, wykonawca dokona też demontażu balustrad, ustroju nośnego ze stalowych belek obetonowanych oraz kamienno-żelbetowych podpór mostu.
W zakresie dalszych prac przewiduje się wbicie ścianek szczelnych dookoła podpór mostu, przełożenie istniejących przewodów elektroenergetycznych, wymianę gruntu na głębokości ok. 1,7 – 2,2 m, budowę nowych podpór mostu, budowę ustroju nośnego z torami bezpośrednio przymocowanymi do konstrukcji mostu na blokowych podporach szynowych, montaż balustrad i kratek chodnikowych i budowę schodów skarpowych z balustradą. Dodatkowo przeprowadzone zostanie odmulenie dna rzeki, umocnienie skarp i dna rzeki pod obiektem narzutem kamiennym,
Wykonawca dokona także przesunięcia lokalizacji dwóch nowych rozjazdów – wraz ze wstawką między rozjazdami z obiektu mostowego – o ok. 100 m w kierunku stacji Witnica. Wybudowana będzie również półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa dla toru nr 1 i toru nr 2 na szlaku Nowiny Wielkie – Witnica.
W przetargu zastosowano jedyne kryterium, jakim jest cena. Przetarg trwa do 13 lutego, natomiast prace mają potrwać do 30 sierpnia 2017 roku.
Zanim jednak wykonawca rozpocznie prace budowlane, będzie musiał rozebrać nawierzchnię kolejową na moście odraz na dojazdach do obiektu. Przebudowa odbywać się będzie na podstawie projektu budowlano-wykonawczego. Poza rozbiórką torów, wykonawca dokona też demontażu balustrad, ustroju nośnego ze stalowych belek obetonowanych oraz kamienno-żelbetowych podpór mostu.
W zakresie dalszych prac przewiduje się wbicie ścianek szczelnych dookoła podpór mostu, przełożenie istniejących przewodów elektroenergetycznych, wymianę gruntu na głębokości ok. 1,7 – 2,2 m, budowę nowych podpór mostu, budowę ustroju nośnego z torami bezpośrednio przymocowanymi do konstrukcji mostu na blokowych podporach szynowych, montaż balustrad i kratek chodnikowych i budowę schodów skarpowych z balustradą. Dodatkowo przeprowadzone zostanie odmulenie dna rzeki, umocnienie skarp i dna rzeki pod obiektem narzutem kamiennym,
Wykonawca dokona także przesunięcia lokalizacji dwóch nowych rozjazdów – wraz ze wstawką między rozjazdami z obiektu mostowego – o ok. 100 m w kierunku stacji Witnica. Wybudowana będzie również półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa dla toru nr 1 i toru nr 2 na szlaku Nowiny Wielkie – Witnica.
W przetargu zastosowano jedyne kryterium, jakim jest cena. Przetarg trwa do 13 lutego, natomiast prace mają potrwać do 30 sierpnia 2017 roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |