Partnerzy serwisu:

Moskwa: Wykoleiły się wagony metra. Są ofiary śmiertelne [aktualizacja]

Wedomosti/Kommiersant/rt.com/lp, wu, Rynek Kolejowy 15.07.2014 202

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-07-15 16:49:55 Autor: Błażej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziwne, że tyle osób zgninęło. Dziwne, że pociąg metra wykoleja się przy awaryjnym hamowaniu. Możliwe, że stan techniczny tamtejszego metra jest kiepski i stąd taka tragedia.
2014-07-15 16:49:55 Autor: Błażej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziwne, że tyle osób zgninęło. Dziwne, że pociąg metra wykoleja się przy awaryjnym hamowaniu. Możliwe, że stan techniczny tamtejszego metra jest kiepski i stąd taka tragedia.
2014-07-15 18:58:32 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Ja bym jednak obstawiał terroryzm. Bo akurat Metro w Moskwie jest dofinansowywane przez państwo - Metro2
Maciej G
2014-07-15 19:34:25 Autor: ufo
---.play-internet.pl
Przyczyny tej katastrofy mogą być różne (mało prawdopodobny jest terroryzm). Są dwie potencjalne, najbardziej prawdopodobne przyczyny:
1- źle wyregulowana siła hamowania 1-szego i następnych wagonów przy zniekształceniu (wskutek zużycia) profilu obręczy/wieńca koła monoblokowego kół w 1-szym wagonie,
2- przegrzanie obręczy/koła monoblokowego 1-szego wagonu wskutek tarcia klocków hamulcowych, co spowodowało pęknięcie koła/obręczy.
Mam nadzieję, że "Rynek Kolejowy" nie pójdzie śladem tvp, która "wrzuciła" do "jednego wora" strzały do chorego psychicznie i fizycznie pacjenta w Rudzie Śląskiej i do bandziora (działał z premedytacją) w Gorzowie Wlkp. Dziennikarze tvp to jajogłowi humaniści uprawiający politykę za nasz abonament
2014-07-15 22:33:53 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Wykolejenie na skutek nagłego hamowania to dość zaskakująca sytuacja. Nawet gdyby tylko pierwszy wagon hamował, a reszta miała włączony napęd. Takie rzeczy się uwzględnia przy projektowaniu taboru. To nie brutto z węglem, żeby tam miały być nie wiadomo jak wielkie siły wzdłużone. No ale to Rosja, tam na każda katastrofę znajdzie się odpowiednie wyjaśnienie, zwykle natychmiast po samym zdarzeniu, a czasem nawet jeszcze przed.
2014-07-15 22:50:02 Autor: niedasie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak zwykle jakieś idiotyczne hipotezy, jak to w mediach.
A dyskusja tutaj też na poziomie rk- Ufo - Jaką niby regulacje masz na myśli? Nawet jak by tylko pierwszy wagon hamował to nie jest to powód do wykolejenia a wydłużenia drogi hamowania i wątpliwego komfortu. A przegrzanie obręczy może spowodować jej przesunięcie i w skrajnym przypadku spadnięcie a nie pęknięcie.
Poczekajcie na więcej informacji a nie snujcie jakieś bzdurne hipotezy. Na razie nic nie wiadomo gdzie to było: na łuku, na rozjeździe, czy prędkość nie przekroczona, itp
2014-07-16 01:50:44 Autor: KK_CTA_USA
---.hsd1.il.comcast.net
Hamowanie awaryjne spowodowane zanikiem napiecia, to bylaby niezla bzdura w logice dzialania napedu. Zaniki napiecia to nic nadzwyczajnego, moga spowodowac pzreciazenie jednego wagonu, bo wal rozrzadczy bedzie szybko wylaczal opory przy nizszym napieciu a nagle napiecie sie podniesie i przeciazy obwod.Moze to byl sklad na oporach. Taka sytuacja moze czasem spowodowac chwilowe przyblokowanie kola jesli cos jeszce sie stanie, ale zeby wykoleic? No chyba ze kolo bylo juz ostro przeszlifowane na plasko.
2014-07-16 12:00:11 Autor: Pawajoro
---.inet-siec.pl
Popatrzcie na pierwsze sekundy filmu. Jak byk widać rozjazd przed zgniecionym czołem. Czyli mogło coś pójść ze zwrotką.
2014-07-16 23:35:36 Autor: [Admin: zmoderowano]
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: usuwamy posty naruszające regulamin]
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony