Mongolia otwiera nową linię kolejową. Liczy na większy eksport w kierunku Chin
Przemysła Farsewicz ⚫ 01.12.2022 ⚫
2,6k




Mongolia otworzyła nową linię kolejową do granicy z Chinami. Budowa trasy Züünbayan – Khangi o długości prawie 227 km trwała osiem miesięcy. To jedna z trzech tras kolejowych, które całościowo mają wzmocnić mongolski eksport towarów.
W Mongolii otwarto nową linię kolejową o długości 226,9 km z Züünbayan do stacji Khangi na granicy z Chinami. Uroczystości towarzyszył premier kraju, Luvsannamsrain Oyun-Erdene. – Nowa linia będzie naszym oknem na świat w transporcie górniczych produktów z Mongolii na rynek światowy – podkreślił podczas ceremonii.
Nowa linia w ramach PPP
Linia o rozstawie szerokotorowym 1520 mm połączy się z siecią kolejową po stronie chińskiej, gdzie trwają jeszcze prace nad nową linią kolejową w Khangi, by zapewnić przelotową trasę dla ruchu towarowego do Mongolii Wewnętrznej i dalej. Linia Züünbayan – Khangi powstała w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Trasa ta ma pozwolić przewozić miedź, rudy żelaza i węgiel koksowy do ośrodków przemysłowych, m.in. w chińskim mieście Baotou. Jest ona trzecią linią kolejową łączącą śródlądową Mongolię z Chinami. Jej budowa trwała zaledwie osiem miesięcy po rozpoczęciu prac w marcu 2022 roku.
Nowa linia zostanie docelowo połączona z budowaną właśnie w Mongolii linią kolejową z Tavan Tolgoi, gdzie znajdują się mongolskie złoża węgla koksowego do Züünbayan o długości 416 km z zachodu na wschód. Trasa ta ma zostać otwarta do końca tego roku, wraz z przejściem granicznym Khangi-Mandal.
Mongolia liczy na eksport do Chin
Rząd Mongolii przewiduje, że otwarcie linii i nowego punktu granicznego w Khangi-Mandal doprowadzi do szybkiego, bo aż 30-procentowego wzrostu wolumenu eksportu towarów koleją. Od 2025 r. roczny wolumen przewozów ma się ustabilizować i osiągnąć dwukrotnie wyższy poziom niż obecnie, czyli 10,4 mln ton. – Otwarcie linii stanowi kamień milowy naszej Nowej Polityki Odbudowy, która koncentruje się na wzmocnieniu gospodarki kraju po pandemii i uczynieniu Mongolii wiodącym krajem azjatyckim do 2050 r. – powiedział premier Luvsannamsrain Oyun-Erdene.
Na początku tego roku nie posiada dostępu do morza Mongolia miała do dyspozycji 42 drogowe przejścia graniczne i trzy kolejowe – Sukhbaatar, Ereentsav i Zamiin-Uud. Ostatnie otwarcie, które nastąpiło 25 listopada, jest już drugim w tym roku. Wcześniej, we wrześniu, oddano w kraju 240-kilometrową linię od złóż węgla koksowego w Tavan Tolgoi do śródlądowego portu przeładunkowego w Gashuunsukhait na granicy z Chinami.
Nowa linia w ramach PPP
Linia o rozstawie szerokotorowym 1520 mm połączy się z siecią kolejową po stronie chińskiej, gdzie trwają jeszcze prace nad nową linią kolejową w Khangi, by zapewnić przelotową trasę dla ruchu towarowego do Mongolii Wewnętrznej i dalej. Linia Züünbayan – Khangi powstała w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Trasa ta ma pozwolić przewozić miedź, rudy żelaza i węgiel koksowy do ośrodków przemysłowych, m.in. w chińskim mieście Baotou. Jest ona trzecią linią kolejową łączącą śródlądową Mongolię z Chinami. Jej budowa trwała zaledwie osiem miesięcy po rozpoczęciu prac w marcu 2022 roku.
Nowa linia zostanie docelowo połączona z budowaną właśnie w Mongolii linią kolejową z Tavan Tolgoi, gdzie znajdują się mongolskie złoża węgla koksowego do Züünbayan o długości 416 km z zachodu na wschód. Trasa ta ma zostać otwarta do końca tego roku, wraz z przejściem granicznym Khangi-Mandal.
Mongolia liczy na eksport do Chin
Rząd Mongolii przewiduje, że otwarcie linii i nowego punktu granicznego w Khangi-Mandal doprowadzi do szybkiego, bo aż 30-procentowego wzrostu wolumenu eksportu towarów koleją. Od 2025 r. roczny wolumen przewozów ma się ustabilizować i osiągnąć dwukrotnie wyższy poziom niż obecnie, czyli 10,4 mln ton. – Otwarcie linii stanowi kamień milowy naszej Nowej Polityki Odbudowy, która koncentruje się na wzmocnieniu gospodarki kraju po pandemii i uczynieniu Mongolii wiodącym krajem azjatyckim do 2050 r. – powiedział premier Luvsannamsrain Oyun-Erdene.
Na początku tego roku nie posiada dostępu do morza Mongolia miała do dyspozycji 42 drogowe przejścia graniczne i trzy kolejowe – Sukhbaatar, Ereentsav i Zamiin-Uud. Ostatnie otwarcie, które nastąpiło 25 listopada, jest już drugim w tym roku. Wcześniej, we wrześniu, oddano w kraju 240-kilometrową linię od złóż węgla koksowego w Tavan Tolgoi do śródlądowego portu przeładunkowego w Gashuunsukhait na granicy z Chinami.
Komentarze:
Nowe linie kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |