Partnerzy serwisu:

Modernizacja stacji Radom (fotorelacja)

ms, Rynek-Kolejowy.pl 21.02.2015 218

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-21 09:16:15 Autor: BankOmat
---.dynamic.chello.pl
Ach, Radom! Trzeba zrobić prezent paniom premier i minister. I wszystko to w stanie ruchu pociągów. I może jeszcze - w nocy, w weekendy, w dni wolne od pracy?!
2015-02-21 09:33:28 Autor: haha
---.g-net.pl
A czas jazdy do stolicy gorszy niż przed wojną. To jest POstęp!
2015-02-21 10:12:43 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli modernizacja będzie faktycznie wstępem do poprawy jakości CAŁEJ trasy do Warszawy (już nie mówię całej ósemki, bo to to się ociera o s-f) to OK. W przeciwnym wypadku nie będzie to miało najmniejszego sensu - odpicowany dworzec z patatajnią na torach.
2015-02-21 11:11:05 Autor: dgdfgd
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pasażerowie kolei do prezydenta: Niech pan interweniuje!
czwartek, 19 luty 2015 - Od lat walczymy o poprawę połączeń porannych do Warszawy i popołudniowych z powrotem i od lat jesteśmy mamieni i oszukiwani przez spółkę Intercity mimo licznych listów i zapewnień ze strony przewoźnika. Cały czas dostajemy pokrętne tłumaczenia i wymijające odpowiedzi, które niejednokrotnie wykluczają się wzajemnie - alarmują radomianie dojeżdżający do Warszawy. Teraz napisali w tej sprawie list do prezydenta. Jego treść poniżej.


"Przez prawie rok korespondencji ze spółką Intercity i Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju i po licznych naszych, listach zapewniano nas, że wreszcie zostanie uruchomiony pociąg pośpieszny TLK odjeżdżający z Radomia do Warszawy około godz. 5. 30 i powracający o godz. 16. 00 Z Warszawy. Tymczasem z wejściem w życie nowego rozkładu nie uruchomiono takiego połączenia, a dodatkowo zabrano nam 3 alternatywne połączenia przez Dęblin!

Poniżej przedstawiamy najnowsze „udogodnienia” w dojeździe do i z pracy w Warszawie zaserwowane nam przez przewoźników. - likwidacja ostatniego pociągu pośpiesznego "Nosal" do Warszawy (Radom odjazd 4. 45) który codziennie kursował tylko w wakacje, a poza tym okresem tylko w poniedziałki z czasem jazdy 2,5 h, ale jednak kursował, była jakaś alternatywa chociaż w ferie, wakacje, święta i poniedziałki - zmieniono godziny odjazdu jedynego pociągu pośpiesznego w szczycie przewozowym pociągu "Nida" relacji Warszawa - Kielce z godz. 16. 00 na 15. 30 (Warszawa Wschodnia) jego trasę (pociąg jedzie przez Otwock!), wydłużono czas jazdy z 2 h do 2h i 20 minut oraz zmniejszono zestawienie z 5 wagonów do 3! A w jego trasę puszczono pociąg do Lublina przez Pilawę! Przy takiej (wczesnej) godzinie odjazdu, wydłużonym czasie jazdy i zestawieniu pociągu, pociąg już stracił pasażerów, biorąc pod uwagę fakt, że rano przyjeżdża za późno do Warszawy, o czym piszemy poniżej.

Zlikwidowano 2 poranne skomunikowania w Dęblinie pociągów pośpiesznych Intercity "Kiev Express" i "Gałczyński" z Lublina do Warszawy z pociągami osobowymi Kolei Mazowieckich relacji Radom – Dęblin! Tymi pociągami dojeżdżało kilkadziesiąt osób z Radomia, Jedlni, Pionek i okolicznych miejscowości. Były to najszybsze czasowo połączenia dla ludzi dojeżdżających do Warszaw do pracy!

Pociąg przyspieszony Kolei Mazowieckich odjeżdżający w kierunku Radomia z Warszawy o godz. 17. 00 zamiast z Warszawy Wschodniej rusza teraz z Warszawy Zachodniej! A co z ludźmi którzy jeżdżą ze wschodniej, czy centrum Warszawy? Sytuacja ta ma miejsce dlatego, że co 10 minut odjeżdżają pociągi do Łodzi i dla pociągu dla radomian nie ma już miejsca na linii średnicowej! Takie traktowanie radomian przez Intercity i Ministerstwo jest po prostu skandalem! Radom jako drugie, co do wielkości miasto w województwie mazowieckim, jako jedyne na Mazowszu nie posiada połączenia pośpiesznego dla tysięcy ludzi dojeżdżających codziennie do pracy w stolicy.

W odczuciu naszym, ludzi codziennie spędzających po 5,6 godzin w pociągach, Radom pozostaje białą plamą na liście połączeń pośpiesznych, które omijają nasze miasto i kierowane są na inne części województwa. Pierwszy codzienny pociąg Spółki Intercity TLK "Nida" w relacji Kielce – Warszawa przez Dęblin odjeżdża z Radomia o godzinie 7. 40! - przyjazd do Warszawy 9.40! O godzinie 7. 24 to 90 proc. osób musi być już w pracy. Pytamy, dla kogo jest ten pociąg, który jeździ pusty i pewnie pierwszy zostanie zlikwidowany przy najbliższej nadarzającej się okazji? Problem ten dotyczy również też części województwa świętokrzyskiego m.in. Skarżyska Kamiennej, z którego to miasta ludzie też dojeżdżają codziennie do pracy w Warszawie.

Dla przykładu z takich miejscowości jak Dęblin, Pilawa, Siedlce, Mińsk Mazowiecki, Małkinia, Tłuszcz, Skierniewice, Żyrardów, Łowicz, Sochaczew, które są o wiele mniejsze niż Radom i z których również kursują pociągi Kolei Mazowieckich utrzymywane są regularne połączenia pośpieszne w szczycie przewozowym przez Spółkę Intercity. Radom jest jedynym takim miastem, które takich połączeń NIE POSIADA! Nie wspominamy nawet o Łodzi czy Lublinie, gdzie pociągi pospieszne kursują praktycznie co pół godziny, godzinę. Taka polityka przewozowa jest karygodna i podwyższa zapaść cywilizacyjną Radomia w odniesieniu do pozostałych miejscowości na Mazowszu i województw ościennych. Tylko zdecydowane i szybkie działania mogą powstrzymać postępująca zapaść i nieludzkie traktowanie jego mieszkańców, pozostawiając ich bez żadnej alternatywy dojazdu do pracy i zmuszania do korzystania z usług Kolei Mazowieckich trzygodzinnych podróży do pracy w jedna stronę.

Zwracamy się do Pana Prezydenta z prośbą o skuteczną interwencję w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju oraz Spółce Intercity w celu przywrócenia połączeń pośpiesznych w szczycie porannym do Warszawy i popołudniowym ze stolicy Polski przez Radom w relacji Kielce – Warszawa - Kielce. Z uwagi na planowaną modernizację linii nr 8 i możliwe rozpoczęcie robót budowlanych w tym roku, które potrwają przecież kilka lat, jedyną alternatywą jest uruchomienie siatki pociągów pośpiesznych do Warszawy przez Pionki, Dęblin, Pilawę z czasem jazdy 2 godzin, co jest możliwe i jak pokazał poprzedni rozkład jazdy pociągu "Nida" odjazd z Warszawy o godz. 16. 00 przyjazd do Radomia o godz. 18. 00 w pełni wykonalne. Przywrócenie takich połączeń w znaczący sposób skróci czas przejazdu i podniesie komfort podróży dla ludzi codziennie utrudzonych wielogodzinnymi dojazdami do pracy w Warszawie skazanych na połączenia Kolei Mazowieckich z czasem jazdy 2,5 – 3h!".
2015-02-21 11:13:41 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Wszystko rozorane, ale oczywiście główna relacja w tym "dzikim" kraju północ-południe" USTRONIE musi przez to wężykować tracąc 2h i kolejnych pasażerów ku ucziesze kryniczanina i innych o IQ65
2015-02-21 11:21:33 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Zwracamy się do Pana Prezydenta z prośbą o skuteczną interwencję w Ministerstwie Infrastruktury
i Rozwoju oraz Spółce Intercity w celu zmiany trasy pociągu USTRONIE który to łączy główne ośrodki miejskie jak i turystyczne POLSKI
Z uwagi na tragiczny stan linii nr 8 i możliwe rozpoczęcie robót budowlanych w tym roku,
które potrwają przecież kilka lat, jedyną alternatywą jest uruchomienie siatki pociągów łączących północ-południe
pośpiesznych do Warszawy przez CMK z czasem jazdy krótszym o 2 godziny, Przywrócenie takich połączeń w znaczący sposób
skróci czas przejazdu i podniesie komfort podróży dla ludzi codziennie utrudzonych
wielogodzinnymi dojazdami /ponad 12-14h/ do pracy w Warszawy, Krakowa, Trójmiasta. Pasażerami pociągu USTRONIE są nierzadko osoby starsze jadące do sanatorium w USTCE, KOŁOBRZEGU dla których każde dodatkowe godziny w wielogodzinnej podróży są szczególnie męczące....
2015-02-21 13:41:38 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Pies z Ustroniem. To taki typowy Polnische Wirtschaft. Gdyby kasę którą władowano w remont ósemki na odcinku Radom - Łączna, w remont budynku dworca i obecnie ładuje się w stacje Radom przeznaczono od razu przebudowę odcinka Warka - Radom oraz zamiast zaczynać wykopki od odcinka Okęcie - Warka skupiając się na jednotorze to za rok - dwa mógłby być koniec. Problem polega na tym, że mamy także jednotory Otwock - Pilawa i 100jadła - Pilawa, a znając życie bankomaty skumulają te roboty i będzie kaszanka jak na 91-ce.

Roboty powinny być zorganizowane następująco:

1. Powstaje dwutor Otwock - Pilawa. Do zrobienia w 2-3 miesiące.
2. Zamknięcie Warka - Radom i całościowa modernizacja do 2 torów. Do zrobienia w rok (licząc niediasizm, choc w pół roku też dasię zrobić)
3. Po zakończeniu w/w dowolne grzebanie na stacji Radom, odcinka Radom - Skarżysko i robienie po 1 torze Okęcie - Warka. W tym samym czasie dowolne grzebanie na 7

Zalety:
Radom nie odcięty od stolicy, potem ułatwione działania na siódemce i ósemce. Wykonalne.

A jak będzie:
ósemka i siódemka zaorana na lata.
2015-02-21 15:18:43 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
A w czeski Tanvald zmodernizowali w trzy miesiące. Fakt że przy zamkniętym ruchu pociągów ale u nas nawet zawieszając kursowanie pociągów nie uzyskalibyśmy takiego czasu. A przy okazji modernizacja stacji Wrocław Mikołajów po blisko 3 latach w końcu zbliża się do finiszu!
Zdjęcia z Tanvaldu
http://www.zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=396:rekonstrukce-trati-liberec-tanvald-1-dil&catid=1:aktualne&Itemid=50
http://www.zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=398:rekonstrukce-trati-liberec-tanvald-2-dil&catid=1:aktualne&Itemid=50
http://www.zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=399:rekonstrukce-trati-liberec-tanvald-3-dil&catid=1:aktualne&Itemid=50
http://www.zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=401:rekonstrukce-trati-liberec-tanvald-4-dil&catid=1:aktualne&Itemid=50
http://www.zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=402:rekonstrukce-trati-liberec-tanvald-5-dil&catid=1:aktualne&Itemid=50
http://www.zubacka.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=404:rekonstrukce-trati-liberec-tanvald-6-dil&catid=1:aktualne&Itemid=50
2015-02-21 18:27:59 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@haha
Teraz jest POstęp , a będzie PiStęp. (-:
2015-02-22 10:04:59 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Generalnie 3/4 inwestycji jest potrzebna jak piąte koło u wozu. Robi się je tylko po to, żeby wydać kasę. Nic poza tym. Fakt, że w poprzednich czasach prawie nie ruszano stacji (jak np. W-wa - Poznań), ale tor był w miarę regularnie robiony. Teraz, jeśli nawet przypadkowo utrafią w potrzebny odcinek, to o czymś zapomną lub coś skopią, np. mijanki i brak elektryfikacji na 71 czy PKM bez prądu. O tempie prac nie wspomnę, bo wychodzi po 50m dziennie, a w XXI wieku można spokojnie robić kompleksowo i po kilka kmb toru dziennie. Ale zamiast specjalistycznego i ciężkiego sprzętu używa się łopaty, taczki i starej białoruśki. Cóż - kolej już poległa i się nie podniesie.
2015-02-22 20:42:20 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
PO co remont dworca w Radomiu skoro POciągi dalekobieżne dostępne dzięki przyjęciu przez światłe umysły PO filozofii Edgarusa Gosiewiusza - w oPOcznie POłudnie.
2015-02-22 20:47:24 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pes

Człowieku ty naprawdę masz już coś głową- przy każdym temacie Ustronie na CMK - także sam sobie zmierz IQ – choć tam chyba nawet skala nie jest w twoim przypadku potrzebna. Oczywiście miasto 220 tys. najlepiej zaorać, bo ty sobie w chorej głowie uroiłeś, że Państwo ma cię wozić po szczerych polach przez 40% długości terytorium w taryfie ekonomicznej.

Listo do Prezydenta ???
Radomia???
Czy Słupska ???
2015-02-22 20:54:03 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-02-21 09:16:15 Autor: BankOmat
---.dynamic.chello.pl

Cytat : Ach, Radom! Trzeba zrobić prezent paniom premier i minister. I wszystko to w stanie ruchu
pociągów. I może jeszcze - w nocy, w weekendy, w dni wolne od pracy?!

No oczywiście lepiej robić prezenty niedorozwojom umysłowym typu Gosiewski i ładować pieniądze publiczne w jakieś debilne wynalazki pt. budowa dzikich peronów typu Włoszczowa Płn., Opoczno Południe na CMK i zaganiać ludność z linii osadniczych do tego typu zatrutych wodopojów.

Bardzo dobrze że robią Radom. I to żadne nieuzasadnione kosmodromy jak w Łodzi- tylko adekwatna inwestycja. To raczej wstyd że ciągnie się to tak długo. Ta linia miała być gotowa do 2012 do samych Kielc.
2015-02-22 22:11:13 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post K65:
"Pes

Człowieku ty naprawdę masz już coś głową- przy każdym temacie Ustronie na CMK - także sam sobie zmierz IQ – choć tam chyba nawet skala nie jest w twoim przypadku potrzebna. Oczywiście miasto 220 tys. najlepiej zaorać, bo ty sobie w chorej głowie uroiłeś, że Państwo ma cię wozić po szczerych polach przez 40% długości terytorium w taryfie ekonomicznej.

Listo do Prezydenta ???
Radomia???
Czy Słupska ???"
.....Pisałem, ci że na psychotestach miałem 127 a nie zrozumiałeś....Czytałem już twoje jak zawsze kretynizmy na inforail pod artykułem dot. Matejko.....

Listo do Prezydenta? ?? Radomia??? Czy Słupska? ??" do tego samego co ktoś powyżej napisał dot. jazdy pociągów po rozwalonej twojej przeklętej 8....

W każdym normalnym kraju pociągi łączące północ-południe powinny być trasowane po najkrótszej trasie łączącej największe punkty komunikacyjnie, a nie po jakimś poligonie jakim jest 8. Aż dziw bierze, że jeszcze tam do tragedii nie doszło....Wg twoich chorych herezji po moście łązienkowskim, też normalny ruch powinien się odbywać....a autobusy 5xx np. 523 powinny być w zaporowej taryfie, tzw. sprineterskiej....
2015-02-23 09:53:52 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@pes

Mam jak najbardziej poważne pytanie. Powiedz mi, czy Ty jesteś przeciwny ósemce _teraz_ (= w stanie, w jakim jest) czy _dla zasady_ (= zawsze - nawet wtedy, gdyby odpicowana na medal pozwoliła dostać się z Kr do Waw w 3:30 - ktoś tu kiedyś wyliczył, że jest to możliwe)?

A pytam, bo też nie ogarniam Twojej postawy. I nie to, że zamierzam "walczyć" o Ustronie czy całą resztę, bo jestem z Radomia. Nie. Dość powiedzieć, że ostatni raz nocnym pośpiechem w kierunku Trójmiasta jechałem kilka lat temu - chyba jeszcze przez Warkę, więc osobiście mi to ryba czy Ustronie pojedzie tędy czy tamtędy.

Chodzi mi tylko o jasną deklarację, bo Twoja zawziętość (zresztą Twoich oponentów też) w temacie ósemki jest naprawdę zastanawiająca...
2015-02-23 09:54:00 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
"Dla przykładu z takich miejscowości jak Dęblin, Pilawa, Siedlce, Mińsk Mazowiecki, Małkinia,
Tłuszcz, Skierniewice, Żyrardów, Łowicz, Sochaczew, które są o wiele mniejsze niż Radom i z
których również kursują pociągi Kolei Mazowieckich"

Taaaa, z tą Małkinią to trafili jak chory w kubeł. Trupol rozbabrał najpierw jeden tor z Tłuszcza do Łochowa a potem zadziwiająco łatwo załatwił sobie zgodę na zamknięcie także i drugiego toru - jakoby tylko na 10 miesięcy, ale obecnie już wiadomo że zamknięcie potrwa minimum rok. I wcale nie jest powiedziane że w ogóle skończy się do końca przyszłego roku. Trupol już przebiera nogami na kolejny intratny kontrakt, a tymczasem dobrze byłoby aby do sygnatariuszy apelu trafiło że jeżeli to właśnie tej firemce powierzą remont ósemki i siódemki, to pozostanie im już tylko apelować o... budowę Puławskiej -Bis aby nie musieli stać busami w korkach przez Raszyn, bo o pociągach z Radomia do Warszawy przyjdzie im zapomnieć na co najmniej jedno pokolenie.
2015-02-23 16:21:20 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post PiotrW:
"@pes

Mam jak najbardziej poważne pytanie. Powiedz mi, czy Ty jesteś przeciwny ósemce _teraz_ (= w stanie, w jakim jest) czy _dla zasady_ (= zawsze - nawet wtedy, gdyby odpicowana na medal pozwoliła dostać się z Kr do Waw w 3:30 - ktoś tu kiedyś wyliczył, że jest to możliwe)?

A pytam, bo też nie ogarniam Twojej postawy. I nie to, że zamierzam "walczyć" o Ustronie czy całą resztę, bo jestem z Radomia. Nie. Dość powiedzieć, że ostatni raz nocnym pośpiechem w kierunku Trójmiasta jechałem kilka lat temu - chyba jeszcze przez Warkę, więc osobiście mi to ryba czy Ustronie pojedzie tędy czy tamtędy.

Chodzi mi tylko o jasną deklarację, bo Twoja zawziętość (zresztą Twoich oponentów też) w temacie ósemki jest naprawdę zastanawiająca..."
Moja zawziętość co do 8 związana jest tylko z jej stanem i zawziętością moich oponentów.

Jestem przeciwny polityce odstraszania pasażerów bądź to zaporową ceną, bądź zaporowym czasem. Gdyby USTRONIE główna relacja łącząca największe miasta i regiony turystyczne była by w stanie 3,3-3,45h pokonać tą trasę, mając odjazd z Krakowa około 20 a nie jak jeszcze niedawno o 16:45, z węzła Warszawskiego około 23:30 będąc rano na wybrzeżu…..Ponoć to są racjonalne czasy dla pociągu „nocnego”…. a w Krakowie przyjazd na 8-9max, a nie 12-13 do niedawna standard…nie udzielał bym się tutaj. Niestety na podst. artykułów na tym portalu obecna polityka nie jest akceptowalna ani prze zemnie , ani przez kolejne miliony odwracające się od kolei.

Do czasu osiągnięcia opisanych czasów proponuje racjonalne rozwiązanie. Zamianę trasy i godzin odjazdów USTRONIA /po CMK/ i KARPAT /po 8/ przy jednoczesnym bezwzględnym skomunikowaniu ich ze sobą w W-wie.


Moje argumenty spotykają się z betonem kulejowego nie da się. Dla zasady. Przedstawionego na zasadzie lania wody o „ tunelowości „ zaoporowości , w długim referacie z zabarwieniem chamstwa politycznego stosowanego przez jednego oponenta i próby naginania argumentów merytorycznych przez oponenta z krynica, którego za podstawy merytoryczne bardzo cenię… Wg niego USTRONIE nie może jechać szybciej ze względu na wagony…..Mit ten upady jako, że lada chwila skład POBRZEŻE już teraz mogący jechać z V zbliżoną do 160km/h zostanie zastąpiony wagonami z EIC klimatyzowanymi. Tak więc obecne wagony POBRZEŻA można wykorzystać w USTRONIU. Kolejny argument mówi o jakiejś niemożliwości znanej tylko kulejarzą wykorzystania lokomotyw EP09 także w nocy….NO po prostu się nie da…….ale wydłużać czas jazdy na 8 zawszę się da…..
Tak więc reasumując jestem otwarty na rzeczowe argumenty i propozycję pozwalające na skrócenie czasu jazdy USTRONIA w obecnych realiach, ale zamiast tego słyszę zawziętość , nie bo nie, bo USTRONIE zawsze miało długi czas jazdy, a tak po za tym nie da się…..Bo trzeba oskubać paxów w „sprinterach”
Kolejnym moim argumentem, jest to, że na linii Łódź – Warszawa sprawdzają się składy wahadłowe obsługujące tylko te miasta. Moim zdaniem również na 8 coś takiego zdało by egzamin. Natomiast w sezonie letnim proponuje połączenie sezonowe Kielce po 8 łączone w W-wie z sezonowym „POSEJDONEM” Lublin-Kołobrzeg/Hel.
2015-02-23 18:06:23 Autor: Kryniczanin
---.158.221.137

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Moja zawziętość co do 8 związana jest tylko z jej stanem i zawziętością moich oponentów.

Jestem przeciwny polityce odstraszania pasażerów bądź to zaporową ceną, bądź zaporowym czasem. Gdyby USTRONIE główna relacja łącząca największe miasta i regiony turystyczne była by w stanie 3,3-3,45h pokonać tą trasę, mając odjazd z Krakowa około 20 a nie jak jeszcze niedawno o 16:45, z węzła Warszawskiego około 23:30 będąc rano na wybrzeżu…..Ponoć to są racjonalne czasy dla pociągu „nocnego”…. a w Krakowie przyjazd na 8-9max, a nie 12-13 do niedawna standard…nie udzielał bym się tutaj. Niestety na podst. artykułów na tym portalu obecna polityka nie jest akceptowalna ani prze zemnie , ani przez kolejne miliony odwracające się od kolei.

Do czasu osiągnięcia opisanych czasów proponuje racjonalne rozwiązanie. Zamianę trasy i godzin odjazdów USTRONIA /po CMK/ i KARPAT /po 8/ przy jednoczesnym bezwzględnym skomunikowaniu ich ze sobą w W-wie.


Moje argumenty spotykają się z betonem kulejowego nie da się. Dla zasady. Przedstawionego na zasadzie lania wody o „ tunelowości „ zaoporowości , w długim referacie z zabarwieniem chamstwa politycznego stosowanego przez jednego oponenta i próby naginania argumentów merytorycznych przez oponenta z krynica, którego za podstawy merytoryczne bardzo cenię… Wg niego USTRONIE nie może jechać szybciej ze względu na wagony…..Mit ten upady jako, że lada chwila skład POBRZEŻE już teraz mogący jechać z V zbliżoną do 160km/h zostanie zastąpiony wagonami z EIC klimatyzowanymi. Tak więc obecne wagony POBRZEŻA można wykorzystać w USTRONIU. Kolejny argument mówi o jakiejś niemożliwości znanej tylko kulejarzą wykorzystania lokomotyw EP09 także w nocy….NO po prostu się nie da…….ale wydłużać czas jazdy na 8 zawszę się da…..
Tak więc reasumując jestem otwarty na rzeczowe argumenty i propozycję pozwalające na skrócenie czasu jazdy USTRONIA w obecnych realiach, ale zamiast tego słyszę zawziętość , nie bo nie, bo USTRONIE zawsze miało długi czas jazdy, a tak po za tym nie da się…..Bo trzeba oskubać paxów w „sprinterach”
Kolejnym moim argumentem, jest to, że na linii Łódź – Warszawa sprawdzają się składy wahadłowe obsługujące tylko te miasta. Moim zdaniem również na 8 coś takiego zdało by egzamin. Natomiast w sezonie letnim proponuje połączenie sezonowe Kielce po 8 łączone w W-wie z sezonowym „POSEJDONEM” Lublin-Kołobrzeg/Hel."
Pesie Drogi Pesie powtarzam kwestia samych kosztów:

Zmiana składu z va max 120 na 160km/h - zwiększenie częstotliwości rewizji o 25% (wagon do 120km 1 raz na 24 miechy powyżej 1 raz na 18 miechów),
EP 09 rewizja co 370000km a EP EP07 co 500000km tutaj masz o nawet więcej niż 25%.

Linia Warszawa - Łódź jest to linia LOKALNA pomiędzy dwoma województwami jak Szczecin - Koszalin nie można jej porównywać z dalekobieżną 8 wiodącą w tej chwili przez 4 województwa.

Czy Ci się to podoba czy nie na Ustronie jest tylko jedne sposób i wygląda on tak - łącznik z Warszawy Zachodniej do Wschodniej plus zmiana trasy od Warszawy Wschodniej przez Olsztyn do Trójmiasta.

Kraków Główny 19:00 Kielce 20:35 Radom 21:40 Warszawa Wschodnia 23:40 odjazd 00:00 włączanie grupy wagonowej Warszawa Zachodnia - Kołobrzeg B-A-B-KU do składu właściwego B-A-B-B-KU-WS Olsztyn Główny 03:00 Elbląg 04:30 Gdańsk Główny 05:30 Gdynia Główna 06:00 Kołobrzeg 09:30

Kołobrzeg 20:00 Gdynia Główna 23:30 Gdańsk Główny 00:00 Elbląg 01:00 Olsztyn Główny 02:30 Warszawa Wschodnia 05:30 Wyłączenie powyższej grupy wagonowej odjazd 05:50 Radom 07:50 Kielce 08:55 Kraków Główny 10:30
2015-02-23 18:11:28 Autor: Kryniczanin
---.158.221.137

Kryniczanin
A w nocy na EP 09 wykonywane są przeglądy w dzień te maszyny mają śmigać. Ich okres między przeglądami jest krótszy od EU07.

Powtarzam nikt Ci nie wytrasuje nocnego pociągu krajowego na EP09. Był taki przypadek Krynica/Zakopane - Warszawa i Zakopane - Warszawa ponad dekadę temu jednak był tylko dla zamknięcia obiegów i pociągi te jechały jak Pan Bóg przykazał czyli przez Kielce i Radom.
2015-02-23 19:00:08 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Pesie Drogi Pesie powtarzam kwestia samych kosztów:

Zmiana składu z va max 120 na 160km/h - zwiększenie częstotliwości rewizji o 25% (wagon do 120km 1 raz na 24 miechy powyżej 1 raz na 18 miechów),
EP 09 rewizja co 370000km a EP EP07 co 500000km tutaj masz o nawet więcej niż 25%.

Linia Warszawa - Łódź jest to linia LOKALNA pomiędzy dwoma województwami jak Szczecin - Koszalin nie można jej porównywać z dalekobieżną 8 wiodącą w tej chwili przez 4 województwa.

Czy Ci się to podoba czy nie na Ustronie jest tylko jedne sposób i wygląda on tak - łącznik z Warszawy Zachodniej do Wschodniej plus zmiana trasy od Warszawy Wschodniej przez Olsztyn do Trójmiasta.

Kraków Główny 19:00 Kielce 20:35 Radom 21:40 Warszawa Wschodnia 23:40 odjazd 00:00 włączanie grupy wagonowej Warszawa Zachodnia - Kołobrzeg B-A-B-KU do składu właściwego B-A-B-B-KU-WS Olsztyn Główny 03:00 Elbląg 04:30 Gdańsk Główny 05:30 Gdynia Główna 06:00 Kołobrzeg 09:30

Kołobrzeg 20:00 Gdynia Główna 23:30 Gdańsk Główny 00:00 Elbląg 01:00 Olsztyn Główny 02:30 Warszawa Wschodnia 05:30 Wyłączenie powyższej grupy wagonowej odjazd 05:50 Radom 07:50 Kielce 08:55 Kraków Główny 10:30"
Mimo wszystko nie rozumiem, co by miało na celu wężykowanie przez Olsztyn, chyba tylko to aby "wyciąć" to po 1 korekcie..........ku uciesz PolskiegoBusa i ryanaira na którego na 05 marca kupiłem w piątek bilet za 74 zł /GDN-KRK/......


Kolejne wydłużenie czasu przyjazdu do KRK 10:30 szkoda, że nie 16:30....

Sam widzisz PiotrW skąd moja zawziętość.....Skoro już teraz nie ma chętnych na jazdę wężykiem po 8, na podstawie frekwencji USTRONIE vs POBRZEŻE, to jeszcze bardziej zawzięcie "udurnić" wydłużyć trasę aby jeszcze bardziej zniechęcić....

W moim zdaniem skoro już chcesz łączyć realcęj...KRK 20-CMK-WAW 23.30 podział na grupę Olsztyńską i Kołobrzeską po E65 i zamiana 09 na 07......a nie jakieś wężykowanie
2015-02-23 19:14:54 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@KRYNICZANIN

Ryanair 15:25-16:15 a więc krócej niż wężyk po 8 da się, da sie....
2015-02-23 19:30:44 Autor: Kryniczanin
---.158.221.61

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Mimo wszystko nie rozumiem, co by miało na celu wężykowanie przez Olsztyn, chyba tylko to aby "wyciąć" to po 1 korekcie..........ku uciesz PolskiegoBusa i ryanaira na którego na 05 marca kupiłem w piątek bilet za 74 zł /GDN-KRK/......


Kolejne wydłużenie czasu przyjazdu do KRK 10:30 szkoda, że nie 16:30....

Sam widzisz PiotrW skąd moja zawziętość.....Skoro już teraz nie ma chętnych na jazdę wężykiem po 8, na podstawie frekwencji USTRONIE vs POBRZEŻE, to jeszcze bardziej zawzięcie "udurnić" wydłużyć trasę aby jeszcze bardziej zniechęcić....

W moim zdaniem skoro już chcesz łączyć realcęj...KRK 20-CMK-WAW 23.30 podział na grupę Olsztyńską i Kołobrzeską po E65 i zamiana 09 na 07......a nie jakieś wężykowanie"
Pasażerowie wysiadający o 2:30 na dworcu w Gdańsku przy Twoim planie czy 3:00 w Warszawie byliby niezwykle zadowoleni :-)

Tak jak ta garstka w Krakowie z Monciaka:-)

Ustronie po CMK i E65 na prosto = wycięcie po tygodniu takie są fakty bo nie chcesz zrozumieć jednej najprostszej rzeczy w całym pociągu zawsze największy dochód daje śpioch i kuszety a pasażerowie ich wymagają wyjazdu w ludzkiej porze i przyjazdu w ludzkiej więc najlepiej najpóźniej 00:00 wyjazd z Warszawy czyli 19:00 Kraków i przyjazd na najwcześniej 5:30 do celu czyli Trójmiasta.

Płacisz ponad 100pln = chcesz się wyspać i wysiąść o godzinie która gwarantuje Ci dojazd do domu komunikacją miejską a nie taksówką za nawet 100pln extra.
2015-02-23 19:45:22 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Pasażerowie wysiadający o 2:30 na dworcu w Gdańsku przy Twoim planie czy 3:00 w Warszawie byliby niezwykle zadowoleni :-)

Tak jak ta garstka w Krakowie z Monciaka:-)

Ustronie po CMK i E65 na prosto = wycięcie po tygodniu takie są fakty bo nie chcesz zrozumieć jednej najprostszej rzeczy w całym pociągu zawsze największy dochód daje śpioch i kuszety a pasażerowie ich wymagają wyjazdu w ludzkiej porze i przyjazdu w ludzkiej więc najlepiej najpóźniej 00:00 wyjazd z Warszawy czyli 19:00 Kraków i przyjazd na najwcześniej 5:30 do celu czyli Trójmiasta.

Płacisz ponad 100pln = chcesz się wyspać i wysiąść o godzinie która gwarantuje Ci dojazd do domu komunikacją miejską a nie taksówką za nawet 100pln extra."
Cały czas piszemy, że TWOJA 09 nie może jechać w nocy. Skoro POBRZEŻE na 09 jedzie 3:35 po E65 to USTRONIE po zmianie 09 z KRK na nocną 07 na Wschodnim wyjdzie o północy i pojedzie z 4:30 a więc w Trójmieście na 4:30-5 akurat zaczyna się komunikacja miejska i dojadaz do domów odświeżyć się i akurat na 8 /9 do pracy na uczelnię.....Podobnie w drug a stronę północ z Gdańska Gł. na 07 , 4:30 na wschodnim zamiana na 09 5 rano Centralny akurat na komunikację dzienną/ na okęcie - i i dalej na 8:30 w KRAkowie......akurat aby przed południem być w Zakopane/Krynicy trochę później w Bieszczadach....Jest dobrze...
2015-02-23 19:52:25 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@KRYNICZANIN

Ustronie po CMK i E65 na prosto = wycięcie po tygodniu

Jakie po tygodniu, jak przed dekady USTRONIE szło po E65 na prosto zawsze pełne, a w sezonie wręcz pękające w szwach. Dopiero przy remoncie jakoś 2008/2009, zaczęło się jak widac kłamstwo pICu że tylko tymczasowo idzie na Bydgoszcz ale zaraz po remoncie ma wrócić na E65

POBRZEŻE po CMK zawsze pełne było, KARPATY które chce zastąpić USTRONIEM też zawsze pełne JEST tak jak wczesniej SMOK....to nawet jak inni piszą na ponad 10 wagonach. ALE Oczywiście głównym pasażerem ma być dotacja....A pasażerów trzeba odstarszyć na zygzak...
2015-02-23 19:55:11 Autor: Kryniczanin
---.158.221.61

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Cały czas piszemy, że TWOJA 09 nie może jechać w nocy. Skoro POBRZEŻE na 09 jedzie 3:35 po E65 to USTRONIE po zmianie 09 z KRK na nocną 07 na Wschodnim wyjdzie o północy i pojedzie z 4:30 a więc w Trójmieście na 4:30-5 akurat zaczyna się komunikacja miejska i dojadaz do domów odświeżyć się i akurat na 8 /9 do pracy na uczelnię.....Podobnie w drug a stronę północ z Gdańska Gł. na 07 , 4:30 na wschodnim zamiana na 09 5 rano Centralny akurat na komunikację dzienną/ na okęcie - i i dalej na 8:30 w KRAkowie......akurat aby przed południem być w Zakopane/Krynicy trochę później w Bieszczadach....Jest dobrze..."
A ten ciągle swoje.... Pociąg nocny krajowy nawet po szlaku v max 300km/h pojedzie z 7 nikt Ci nie puści 9 i nikt nie wykona zmiany nocnej na Wschodnim na pociągu nocnym. A do Gdańska wytnij wszystko między Warszawą a Ciechanowem bo jest zbędne w nocy, Pruszcz Gdański to wyjdzie Ci czas może +10 do Pobrzeża więc

KG 20:00

WC 23:30

WW 23:40

GG 03:25

Finito.

Zaraz powiesz Chopin, Vtava i Nicea. To są pociągi EN czyli nocne europejskie expresy które mają międzynarodowe standardy.
2015-02-23 20:00:29 Autor: Kryniczanin
---.158.221.61

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"@KRYNICZANIN

Ustronie po CMK i E65 na prosto = wycięcie po tygodniu

Jakie po tygodniu, jak przed dekady USTRONIE szło po E65 na prosto zawsze pełne, a w sezonie wręcz pękające w szwach. Dopiero przy remoncie jakoś 2008/2009, zaczęło się jak widac kłamstwo pICu że tylko tymczasowo idzie na Bydgoszcz ale zaraz po remoncie ma wrócić na E65

POBRZEŻE po CMK zawsze pełne było, KARPATY które chce zastąpić USTRONIEM też zawsze pełne JEST tak jak wczesniej SMOK....to nawet jak inni piszą na ponad 10 wagonach. ALE Oczywiście głównym pasażerem ma być dotacja....A pasażerów trzeba odstarszyć na zygzak..."
Pesie

Ale wtedy Ustronie jechało prawie 5h z Warszawy do Gdańska a i lepiej nawet przez tragedię do Nasielska i średni stan od Malborka więc nie było w środku nocy.

Lata wcześniej Ustronie bez nazwy mogło jechać o 2 w nocy z Warszawy bo około 22-23 był pośpiech z Warszawy do Kołobrzegu który woził powietrze i poleciał do piachu w grudniu 2005 bo nie miał właśnie śpiochów i był na 2:30 w Gdańsku to wystarczyło do śmierci i uwalenia które tak usilnie mam tutaj prezentujesz.
2015-02-23 22:08:31 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Pesie

Ale wtedy Ustronie jechało prawie 5h z Warszawy do Gdańska a i lepiej nawet przez tragedię do Nasielska i średni stan od Malborka więc nie było w środku nocy.

Lata wcześniej Ustronie bez nazwy mogło jechać o 2 w nocy z Warszawy bo około 22-23 był pośpiech z Warszawy do Kołobrzegu który woził powietrze i poleciał do piachu w grudniu 2005 bo nie miał właśnie śpiochów i był na 2:30 w Gdańsku to wystarczyło do śmierci i uwalenia które tak usilnie mam tutaj prezentujesz."
Był pośpiech Kołobrzeg-W-wa który ze Słupska jechał 1h po USTRONIU po trasie USTRONIA. I go UWALILI przy okazji ogólnego uwalnia pospiechów w całym kraju. Byl pustawy, ale nim dopełnili USTRONIE. Żadnego innego nie pamiętam....Oprócz sezonowego hotelu tylko spiochy z KRK i co też szybko poszedł do piachu pomimo tego, że wg Ciebie spiochy najlepiej sie opłacają.....i był sezon, że były dwa pośpiechy KRK-KOłobrzeg w tym samym czasie różnica godziny. Jeden PR a drugi PICu

Czyli na dwa nocne tylko w sezonie są chętni USTRONIE/POSEJDON poza sezonem jedno USTRONIE

Dlatego jeszcze raz twierdze.....skoro KARPATY/SMok ma frekwencję, USTRONIE /po za sezonem/ od W-wy ma/miał, frekwencję podobnie /a w sezonie już w KRAKu jest pełny/ w drugą stronę z Wybrzeża do W-wy też pełny dopiero na 8 z niego ludzi wymiata należy go pielęgnować a nie na siłę po kolejowemu ubijać i tak jak wcześniej było mówione przywrócić na 65. Przez Bydgoszcz niech zostaje Pogoria 0,5h wcześniej....

Przynajmniej w jednym się zgadzamy. Godziny dla USTRONIA to 20 KRK- 23:30 W-wa /nie do ośiągnięcia przez 8/ - 4:30 -5 Gdańsk do zrobiena na 07 i na wagonach 120
2015-02-23 22:24:27 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"A ten ciągle swoje.... Pociąg nocny krajowy nawet po szlaku v max 300km/h pojedzie z 7 nikt Ci nie puści 9 i nikt nie wykona zmiany nocnej na Wschodnim na pociągu nocnym. A do Gdańska wytnij wszystko między Warszawą a Ciechanowem bo jest zbędne w nocy, Pruszcz Gdański to wyjdzie Ci czas może +10 do Pobrzeża więc

KG 20:00

WC 23:30

WW 23:40

GG 03:25

Finito.

Zaraz powiesz Chopin, Vtava i Nicea. To są pociągi EN czyli nocne europejskie expresy które mają międzynarodowe standardy."
Okolice 23:40 ważne są tylko dla wjazdu na WW. Standartem jest tam zawsze 20min postoju. WW 23:40 - 0:00 odjazd już Ci się robi 4 w GG. Bez problemu jesteśmy w stanie spowolnić na 4:20 tramwaje i autobusy już jadą /np. 6 na Cheł 4:09;29;49/ na Stogi 4:13;33.NA zaspę Wysiadasz w Wrzeszczu Tak więc Twoj środek nocy bierze w łeb...W Gdyni o 5 też już wszystko żyje...
2015-02-23 23:03:47 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@KRYNICZANIN

Obecnie MONCIAK do którego możemy przyrównać USTRONIE jedzie 3:51 z GG do WW.

Skoro teraz USTRONIE startuje o 23:53 o 5 min możemy wydłużyć postój. Jesteśmy na 4.....10min bez problemu na trasie spowalniamy, spowalniamy wjazd na WW tak więc 4:10. O 4.30 Tramwaje 7 i autobusy dzienne już jadą. 20min na WW standard + 10 min na WC jest 4:40. Już nawet 175 na OKECIE jedzie o tej porze. I potem już szybciutko 5:10 opuszczamy W-we na 8:40 Krak wita nas....
2015-02-24 07:36:07 Autor: Kryniczanin
---.30.208.184.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Godzina 19 maksymalnie 19:30 z Krakowa jest ok. 20 już zdecydowanie za późno. 20 minut postoju na WWO bądź WC bez zmiany czoła? No nie rób jaj.

Nic nie jesteś w stanie zwolnić - PLK daje Ci rozkład i nie masz nic do gadania.

Jedyna sensowna trasa to Kielce i Radom bez tego pociąg w tydzień pada.

Aaaaa i jeszcze jedno Karpaty mają 16 wagonów fakt - każdy za darmo chce się przejechać po HS jak Ty (a cena TLK to darmocha) więc jak Ty sobie wyobrażasz 20 wagonów w Ustroniu do Kołobrzegu? Jaja sobie robisz? Likwidacja najbardziej dochodowych śpiochów i kuszet dla Twojej wygody i takie odchudzanie.
2015-02-24 13:47:29 Autor: Kryniczanin
---.180.141.101.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
I Polski Bus pokazał dzisiaj wszystkim - bez jazdy siecią osadniczą 8 czyli Radomia i Kielc nie da się wyżyć nawet z biletami za kilka PLN.

Polski Bus zaczyna uznawać ulgi ustawowe (tylko od ceny podstawowej) i zatrzyma się ze wszystkim w Radomiu.

To jest całe podsumowanie Pesowych wymysłów o economy na CMK. Nawet PB bez Radomia się nie utrzyma a co dopiero kolej.

PB wie gdzie są ludzie i pieniądze a nie bajki o economy przelotem i jedna osoba w gosiewie. Nic tylko pogratulować.

http://inforail.pl/text.php?from=main&id=69539
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=69532
2015-02-24 21:20:14 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Godzina 19 maksymalnie 19:30 z Krakowa jest ok. 20 już zdecydowanie za późno. 20 minut postoju na WWO bądź WC bez zmiany czoła? No nie rób jaj.

Nic nie jesteś w stanie zwolnić - PLK daje Ci rozkład i nie masz nic do gadania.

Jedyna sensowna trasa to Kielce i Radom bez tego pociąg w tydzień pada.

Aaaaa i jeszcze jedno Karpaty mają 16 wagonów fakt - każdy za darmo chce się przejechać po HS jak Ty (a cena TLK to darmocha) więc jak Ty sobie wyobrażasz 20 wagonów w Ustroniu do Kołobrzegu? Jaja sobie robisz? Likwidacja najbardziej dochodowych śpiochów i kuszet dla Twojej wygody i takie odchudzanie."
Trasa przez Kielce i Radom pod warunkiem, że przez Warkę i czas przejazdu Radom - WC w graniach 45-50 minut. Wtedy można rozmawiać. A najlepiej Warszawa - Warka - Skarżysko - Kraków - Stróże - Krynica/Zagórz. Jeśli będzie WC - KG w granicach 3h10-3h20, KG-Tarnów 40' to będzie to czas "zjadliwy". Oczywiście powinny być warianty Trójmiasto - Zagórz/Krynica przez ósemkę i przez cmk, czy Krynica/Zakopane. Tylko jeśli nawet teoretycznie PLK przywróci ludzkie czasy przejazdów do kurortów i skończy wykopaliska na magistralach, to bankomaty czy jakieś inne oszołomy starannie będą pracować nad dalszym wygaszeniem popytu. Gdyby nawet teraz był jakiś nocy Warszawa - Warka (dasię nocą) - Skarżysko - Kraków - Krynica/Zakopiec bez idotyzmów typu 2h na Płaszowie, ale codzienny, wzmacniany na weekendy i dni wolne to ludzie by naprawdę jeździli. TLK Zakopane - KG - Skarżysko - Olsztyn/Grudziądz też nie było najgłupsze, SU42-10xx na część grudziądzką w sam raz... Czy Bory Tucholskie... Do tego "Bieszczady" Zagórz/Krynica - Gliwice, coś Krynica/Zagórz - Kraków - Cz-wa Str- Wrocław - Poznań - a nawet Szczecin... Kolej dalekobieżna musi wrócić, a PLK musi się nauczyć robić inwestycje bez wieloletniego burdelu jak np. 91.
Wszelkie niedociągnięcia typu brak "wcześniej" na 1 klasę, czy brak "tam i powrót" taniej czy brak biletów grupowych powinny być wyeliminowane. Już nie mówię o obniżeniu cen o 30-40% czy wspólnym bilecie z PR bo to jest jasne jak słońce. Oczywiście minimum komfortu - trasy do 200km - przynajmniej pan Zdzisio z wózeczkiem (obowiązkowo kawa/herbata), powyżej - wagon barowy.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony