Partnerzy serwisu:

Modernizacja linii 405. Powstanie przystanek Ustka – Osiedle (aktualizacja)

Michał Szymajda 28.02.2017 71

Modernizacja linii 405. Powstanie przystanek Ustka – Osiedle (aktualizacja)
EN57 Przewozów Regionalnych w UstceFot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl
Za ponad 200 mln zł zostanie zmodernizowanych 90 km linii kolejowej na pomorskim odcinku linii nr 405 – od granicy województwa pomorskiego przez Miastko, Słupsk do Ustki. Projekt został wybrany przez Zarząd Województwa Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, który zostanie dofinansowany kwotą 171 mln zł.
Inwestycja będzie realizowana przez PKP PLK od maja 2017 do grudnia 2020 r. To bardzo ważny korytarz transportowy dla mieszkańców zachodniej części województwa pomorskiego. Efektem projektu będzie poprawa atrakcyjności pasażerskiego transportu kolejowego, m.in. dzięki skróceniu czasu przejazdów oraz poprawie bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Przebudowane przystanki w Słupsku i Ustce

Wymieniona zostanie nawierzchnia torowa od stacji Miastko do Ustki. Zmodernizowane i przebudowane zostaną m.in. 53 przejazdy kolejowe, 4 mosty i 8 wiaduktów. Na stacji Kępice wybudowane zostanie nowe przejście pod torami, zaś w Miastku przejście pod torami zostanie wyremontowane. Zrewitalizowane zostaną również 22 perony wzdłuż całej trasy, linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne, a także urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

– Nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle ułatwią dostęp do pociągów mieszkańcom rozbudowujących się dzielnic. Wydłużenie linii i przystanek Ustka Osiedle pozwoli m.in. turystom na dojazd jeszcze bliżej plaż. Przystanki będą oświetlone i wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne, a perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Osobom niewidomym i niedowidzącym orientację ułatwią ścieżki dotykowe – informuje Ewa Symonowicz-Ginter, z biura prasowego PKP PLK.

12 minut krócej między Szczecinkiem a Ustką

– Dzięki inwestycji pasażerowie wygodniej wsiądą z odnowionych przystanków do pociągów, a podróże między Szczecinkiem a Ustką będą o 12 min krótsze (w tej relacji nie jeżdżą jednak obecnie pociągi - dop. red). Pociągi pasażerskie pojadą do 100 km/h. Poziom bezpieczeństwa na rewitalizowanej trasie zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych - mówi Andrzej Krawczyński, dyrektor Regionu Północnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

– Przypomnijmy, że 13 czerwca 2016 r. podpisana została pierwsza umowa o dofinansowanie projektu dotycząca przedsięwzięcia „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork”, w ramach której przyznane zostało 180 mln zł dofinansowania – powiedziała Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy UMWP. Planuje się, że z wybudowanej w ramach powyższych projektów infrastruktury rocznie korzystać będzie blisko milion pasażerów. 
 
PKP PLK nie podpisała jeszcze umowy z wykonawcą inwestycji. Najtańsza oferta, złożona przez Trakcję PRKiI, opiewa na 203 mln zł brutto, prawdopodobnie można więc będzie mówić o sporych oszczędnościach. Warto zwrócić uwagę na kontrowersje, które narosły wobec niektórych założeń modernizacji linii. Piszemy o nich tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony