Partnerzy serwisu:

Modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele opóźniona. Na razie nie wiadomo, jak bardzo

Kasper Fiszer 22.11.2022 1,6k

Modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele opóźniona. Na razie nie wiadomo, jak bardzo
fot. Piotr Brichacek – Briho, lic. CC BY-SA 3.0
Na razie nie wiadomo, kiedy zakończą się prace na trasie Ostrołęka – Chorzele. Pewne jest jednak, że stanie się to znacznie później, niż pierwotnie zakładał inwestor. PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że poślizg jest związany z długim czasem pozyskiwania niezbędnych dokumentów.
Samorząd województwa mazowieckiego poinformował niedawno, że nie dojdzie do zaplanowanej na przyszłoroczne lato reaktywacji ruchu pasażerskiego na trasie Ostrołęka – Chorzele. Leżący w północnej części regionu fragment linii nr 35 jest właśnie remontowany. Przyczyną zmiany harmonogramu ma być właśnie przeciągający się proces modernizacji niewykorzystywanej od kilkunastu lat trasy.

Znaczne opóźnienie związane z odwołaniem od decyzji środowiskowej

Informację o opóźnieniu inwestycji potwierdził krajowy zarządca infrastruktury kolejowej. Co więcej, przypomniał on, że początkowy harmonogram zakładał możliwość przywrócenia kursów pociągów o wiele wcześniej. – Termin zakończenia prac planowany był w kwietniu 2022 r. – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Do ostatecznego finału robót droga wciąż jest jednak daleka.

Nasz rozmówca tłumaczy to kwestiami prawnymi. – Czas pozyskania decyzji administracyjnych był dłuższy, co było spowodowane odwołaniem od decyzji środowiskowej – twierdzi. Nie wskazuje przy tym nowego zakładanego terminu oddania trasy do eksploatacji. Daty zakładanego uruchomienia połączeń nie podał nam także samorząd województwa mazowieckiego, wskazując jedynie, że nie nastąpi to w ciągu obowiązywania rocznego rozkładu jazdy pociągów 2022/2023.

PLK chcą sfinansować prace z dwóch różnych programów operacyjnych


Dodajmy, że sposób finansowania toczącej się modernizacji jest bardziej złożony niż w przypadku większości podobnych projektów. Inwestycja podzielona jest bowiem na dwa etapy. Drugi z nich ma być docelowo dofinansowany w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zarządzanego centralnie. – Etap pierwszy ubiega się zaś o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego – usłyszeliśmy od przedstawiciela spółki.

Jeśli założenia UMWM nie ulegną zmianie, trasa będzie wkrótce obsługiwana przez Koleje Mazowieckie. Mają one uruchomić osiem par pociągów w krótkiej relacji Ostrołęka – Chorzele. Nie były natomiast założone żadne kursy bezpośrednie do Warszawy czy do węzłowego Tłuszcza.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony