Partnerzy serwisu:

Modernizacja linii nr 8 trwa, PLK wciąż pozyskuje decyzje lokalizacyjne

Jakub Madrjas 07.05.2019 16

Modernizacja linii nr 8 trwa, PLK wciąż pozyskuje decyzje lokalizacyjne
Fot. PKP PLK
Trwa wydawanie decyzji lokalizacyjnych dla – wydawałoby się – realizowanej już od dawna modernizacji linii nr 8 Warszawa – Radom. Wojewoda wydał kolejne dwa z kilku brakujących PKP PLK dokumentów.
W ubiegłym tygodniu PKP PLK pochwaliła się postępami prac przy modernizacji linii nr 8 oraz decyzją o rozszerzeniu jej o budowę nowego przystanku w Radomiu. Jak jednak pisaliśmy, poważne prace na dużej części nie mogą się rozpocząć, bo brakuje niezbędnych dokumentów. Wojewoda zakwestionował bowiem wnioski PLK o decyzje lokalizacyjne.

Według harmonogramu przedstawionego we wrześniu 2017 roku, PLK miała złożyć wnioski o decyzje lokalizacyjne w I kwartale 2018 roku, co oznaczało dwumiesięczne opóźnienie. Jednak konieczność ponownego złożenia wniosków spowodowała, że aktualnie przygotowywanych jest pięć decyzji. Wojewoda wszczął te procedury w lutym i w marcu 2019 roku (PLK złożyła te wnioski odpowiednio w grudniu i w lutym - uzup. JM.). 

Urząd wojewody poinformował właśnie o wydaniu dwóch decyzji lokalizacyjnych. Decyzje podpisane 6 maja 2019 r. dotyczą modernizacji linii nr 8 Warszawa Okęcie – Radom w zakresie odcinka stanowiącego stację Chynów, wraz z budową nastawni dysponującej oraz szlaku Chynów – Warka, wraz z podstacją trakcyjną Michalczew.

Analizując złożone wnioski, wciąż do rozpatrzenia pozostają wnioski dotyczące szlaku Warka – Dobieszyn oraz stacji Warka wraz z budową nastawni Warka. Procedowana jest też zmiana decyzji dla odcinka Warszawa Okęcie – Piaseczno. Termin realizacji inwestycji już wydłużono z 2020 do 2021 roku.

Tymczasem "Gazeta Wyborcza" zwraca uwagę na rozczarowujące założenia modernizacji linii – czas przejazdu bez zatrzymań z Radomia do Warszawy Centralnej ma wynosić 75 minut, czyli wolniej niż pół wieku temu. – W 1973 roku ekspres Krakus z Warszawy Głównej odjeżdżał o godz. 15.05 a w Radomiu meldował się o 16.15. Maksymalna prędkość na linii wynosiła 120 km/h – zwraca uwagę "Gazeta Wyborcza".


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony