Partnerzy serwisu:

Modernizacja linii kolejowej Kraków – Rzeszów - podsumowanie 2012 roku

PKP PLK 04.01.2013 77

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-01-04 10:53:12 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Czy ktoś pamięta jeszcze kiedy rozpoczęto ten remont?
Bo coś mi mówi, że to było jeszcze za Franciszka Józefa. :)
2013-01-04 11:02:35 Autor: Rak
---.238.64.20
Nareszcie dobra wiadomość jeśli chodzi o postęp prac na E30. Szkoda, że nic się nie dzieje na ważniejszym dla ruchu odcinku między Mysłowicami a Trzebinią.
2013-01-04 11:50:57 Autor: RTS
---.tktelekom.pl
GFM: Prace rozpoczęto w drugiej połowie 2011roku czyli nawet w XXI wieku. Roboty dotyczą modernizacji a nie remontu, który można byłoby prowadzic w oparciu o zgłoszenia, a nie pozwolenia na budowę. W przypadku możliwości realizacji prazc w oparciu o zgłoszenie w chwili obecnej na pewno stopień zaawansowania robót i ilość lokalizacji, w których mogłyby być one prowadzone z pewnością byłby większy niż obecnie.
2013-01-04 12:24:55 Autor: gg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stalexport zaciera ręce aby jak najdłużej modernizowali
2013-01-04 12:31:00 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
byłem w weekend przed świętami w Grabinach i Dębicy. zaawansowanie prac w Grabinach jest niezłe, drugi peron prawie zrobiony (pierwszy gotowy, ale wiaty nie mają zamontowanych szyb). w Dębicy projekt jest dziwny. między peronem a stacją jest tylko jeden tor a powinny być 2 i dodatkowo zrobiony peron 1 przy stacji dzięki temu na część pociągów wejście byłoby bezpośrednio z dworca. niestety obecnie na peronie zero zadaszenia, wiatr hula.
czy jest projekt tej modernizacji dostępny w sieci?
2013-01-04 12:41:35 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a co z osuwającym sie wałem coś wiadomo
2013-01-04 12:47:08 Autor: gyhmno
---.opera-mini.net
no wlasnie odcinek Krakow-Ukraina 160 km/h a Krakow-Katowice 20 km/h :)
2013-01-04 13:15:36 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
@RTS:
Tak się składa, że kilka lat temu (ani 2011 ani 2010) ale już dokładnie nie pamiętam;
na Święto Zmarłych jechałem z Warszawy do Tarnowa PKSem Jasło,
zaś wracałem pociągiem przez Kraków Płaszów i CMK.
Pociąg z Tarnowa do Płaszowa wlókł się niemiłosiernie po torze północnym.
Natomiast na torze południowym, którego zresztą odcinkami nie było trwały
prace remontowe. Szczególną uwagę zwróciłem na porozbierane mostki
nad przepustami drogowymi.
Ostatnio natomiast \"przejechałem się\" na filmie Krzysztofa Waszkiewicza
w stronę przeciwną. I okazuje się, że remont trwa nadal.
Czyżby \"Never ending story\"?

p.s. @ Aron:
Pierwszy i ostatni raz busem na takim dystansie.
Samochodem zajmuje mi ta trasa (dokładnie to do granicy województw
małopolska/podkarpacie na DK4) 4,5 do 5 godzin.
Rekord pobiłem dawno temu (już 20 lat) Wartburgiem - 4 godziny.
(Tak wiem, jak teściowa umiera to człowiekowi skrzydła rosną.)
Bus potrzebował ponad 7 godzin. Do każdej dziury po drodze zajeżdżał,
chyba tylko się pokazać bo miejsc już nie było. Na większych dworcach
Radom, Kielce, Tarnów były dłuższe postoje. Ale trudno było zgadnąć co
ważniejsze: pójść na siusiu, czy miejscówki i bagażu podręcznego pilnować.
A na koniec kierowca nie chciał się w Machowej zatrzymać i 3 osoby wypuścić.
Ale jak przed Grójcem pijaczkowie z końca podzieli, że potrzebują
na siusiu to ładnych kilka minut na nich czekaliśmy.
Takie podejście do klienta. Jakby mu pijaczek autobus zafajdał, to by
musiał sprzątać. Wiec wolał stać i czekać. Ale jak normalny klient
długodystansowy (Warszawa - Machowa 320 km) chciałby na \"swoim\"
przystanku wysiąść - to nie da się. Musieliśmy do Pilzna.

Kolej to kolej. Jest kibel i wszystko jasne. Czasu na głupoty nie traci.
2013-01-04 13:16:35 Autor: Goral/PR-fan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ gg

Nie tylko Stalexport ;) PR w iRbusach z Katowic na wschód też na frekwencję raczej nie narzeka :)
2013-01-04 14:50:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
To, że nie ma jeszcze min. dwóch porządnych linii busowych z Tarnowa do Krakowa A4 (bez postojów) z klimę i WiFi jeżdżących co 40 min 24h/dobę to jakiś niebywały skandal! Ileż, ja się narzekań od 9 grudnia nasłuchałem od znajomych, ale nie tylko, na ten temat. Bo, na E-30 pomiędzy w/w miastami, normalnego puciągu szybko nie zobaczymy.

ARON - do dzieła, serio. Kasa czeka, ludzie też!
2013-01-04 18:53:14 Autor: e-podróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale już się takie busy pojawiają, zwłaszcza w przedłużonej relacji do Rzeszowa.

Kolej natomiast przeprowadza \"modernizację\" po której niektóre pociągi pojadą z czasem sprzed 20 lat :DDD A bo się ludzie poprzewracają, a bo drugi maszynista kosztuje zbyt dużo żeby zaoszczedzić 10 minut, a bo nie ma wagonów, albo lokomotyw, albo odległości między stacjami za małe...

Śmieszne.
2013-01-04 21:54:54 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@e-podróżnik: v160 także będzie nierealna ze względu na ilość stacji, gęstość pociągów towarowych i regionalnych. Tak, to, że powyżej v130 ma być drugi maszynista to tylko część prawdy, która nie pozwoli TLK i Ex jeździć szybciej. Póki co jednak mamy 2013 rok, najbliższe dwa lata na pewno zdominują busy, tym bardziej, że z Krakowa do Tarnowa nie mogą po A4 jeździć ciężarówki, TIRy. Busy mogą więc śmiało śmigać :D.
2013-01-05 12:30:41 Autor: szczur
---.net.stream.pl
Te stacje po \"modernizacji\" to jakieś koszmarki, dzięki tym \"udogodnieniom\" czasem trzeba przejść pół kilometra żeby wyjść ze stacji.
W Krakowie już dość dawno nie byłem, ciekawe czy psychole już zabudowali ekranowym gettem odcinek Kr. Gł-Kr. Płaszów? Widać z niego (było?) fajną panoramę miejską.
2013-01-05 16:43:13 Autor: e-podróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Raczej będzie nadal widać, bo pseudomodernizacja zaczyna się daleko za Krakowem :D
2013-01-06 18:04:10 Autor: e-podróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@: JaceK

Jako często wyjeżdżający Krakus zapytam - po co? Tyle lat odłogu linii Kraków-Katowice spowodowało, że nikt już nie myśli o podróży w tamtą stronę koleją. Jest autostrada, więc wszędzie (Katowice, Opole, Wrocław, Wałbrzych, Jelenia i Zielona Góra, Legnica) mam blisko - 1 do 4 godzin i osiągam z Krakowa każde z wymienionych miast. Jeżdżę samochodem, bo kolej potrafi dojechać w te miejsca również, ale nieraz w 10-12 godzin. Jak ktoś nie ma samochodu - są autobusowe połączenia autostradą z przesiadką we Wrocławiu na PKSy - też wychodzi tak jakoś 2 razy szybciej. Jak jade do Poznania to długi czas jazdy jest nawet na rękę, bo wsiadam do sypialnego o 22 i o 6 jestem w Poznaniu - akurat się wyśpię.

Ale pod takimi wątkami pustka, a o jednym pociągu wyremontowanym ze środków województwa Śląskiego rozpisują się ponad wszelką rozsądną miarę. To też pokazuje, że nie tylko decydenci kolei, ale i jej miłośnicy zajmują się nieistotnymi bdetami, zamiast systemowo naprawiać ten burdel.
2013-01-06 18:24:45 Autor: JaceK
---.wapgw.era.pl

JaceK
A możeby ktos napisał podsumowanie modernizacji w 2012 roku \"w drugą stronę\", czyli od Krakowa w kierunku Katowic?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony